Triste saker...
Moderator: Moderatorer
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Triste saker...
http://www.nordlys.no/nyheter/article3370316.ece
Tunglært med andre ord.. huff..
I dag er det ryddet bort, som om ingenting var hendt, alt de etterlater seg en par levende lys i tunellåpninga.
Tunglært med andre ord.. huff..
I dag er det ryddet bort, som om ingenting var hendt, alt de etterlater seg en par levende lys i tunellåpninga.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Triste saker...
Ja hva skal man si til sånt? Merker at sympatien min ikke er helt til stede i hvertfall.
...Etter og nesten ha omkommet for et år siden som 17 åring (trolig uten lappen) så var huet hans fortsatt så langt oppi ræva og tydligvis ikke til å tenke med..
Stakkars pårørende, kjente og insatspersonell sier jeg..
Hilsen frustrert
...Etter og nesten ha omkommet for et år siden som 17 åring (trolig uten lappen) så var huet hans fortsatt så langt oppi ræva og tydligvis ikke til å tenke med..
Stakkars pårørende, kjente og insatspersonell sier jeg..

Hilsen frustrert
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Triste saker...
Må si meg enig med alex, klarer ikke helt å mobilisere sympati for de som steller det til slik for seg selv. De som virkelig fortjener sympati er de som stod han nær, og selvsagt de som måtte gjøre drittjobben med å rydde opp.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Re: Triste saker...
Joda.. er vel egentlig trist uansett om man har kjørt som en idiot.
For å ha litt galgenhumor så virker det som han kødda med "mannen med ljåen".
-Lurte deg!
-Bare vent til neste år, da tar jeg deg...
-Prøv deg du...
-Who's laughing now?!
Jada kanskje litt plump humor, men måtte bare. Gi ungene føreropplæring før fotballen tar dem.
-Gisle
For å ha litt galgenhumor så virker det som han kødda med "mannen med ljåen".
-Lurte deg!
-Bare vent til neste år, da tar jeg deg...
-Prøv deg du...
-Who's laughing now?!
Jada kanskje litt plump humor, men måtte bare. Gi ungene føreropplæring før fotballen tar dem.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Re: Triste saker...


Det er mange som er frista til å kjøre fort, enten i tunnel eller andre uoversiktlige steder,forbikjøringer som ikke likner grisen osv.men det må til litt ulykker for å dempe gasspedalen


SAAB ER BEST
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Triste saker...
En tunnel er etter min mening et meget oversiktlig sted, med forbehold om at den ikke er svingete så klart. Faren for fotgjengere, syklister, dyr, etc, etc i veibanen er så og si ikke eksisterende, og om det skulle dukke opp noe har man god oversikt langt fremover pga. jevn og god belysning. Det er heller ikke fare for plutselige føreforandringer, værforandringer eller andre ting som påvirker hverken veigrepet eller sikten. Med andre ord er en tunnell et av de stedene på norske veier som er absolutt mest oversiktlig for føreren, og innehar færrest farer for ytre påvirkning.Ola Pituetten N703 skrev:Det er mange som er frista til å kjøre fort, enten i tunnel eller andre uoversiktlige steder,forbikjøringer som ikke likner grisen osv.men det må til litt ulykker for å dempe gasspedalenså ikke bare presten står å
.
Jeg kjører av og til effektivt i tunneller hvor sikten er god (ser langt frem), men roer ned hvis jeg ser det kommer møtende kjøretøyer eller jeg tar igjen andre. Skulle noe da gå galt er det meg, og kun meg det går ut over, ingen andre kan på noen måte bli involvert i selve smellen.
Det blir selvsagt noe helt annet hvis tunnellen er svingete og/eller har dårlig sikt, det er (mye) trafikk, eller andre faktorer som skulle tilsi at det er uforsvarlig å kjøre fort.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Re: Triste saker...
Jeg kjørte en gang litt kjapt i en tunnel.. rundt 140. Full kontroll mente jeg. Helt til jeg plutselig kom ut av tunnelen og det var en skarp sving til venstre med masse is. Bare mirakler gjorde at jeg ikke traff noe. Men har tatt det med ro etter den episoden. I hvertfall i tunneller...EdHunter N815 skrev: En tunnel er etter min mening et meget oversiktlig sted, med forbehold om at den ikke er svingete så klart. Faren for fotgjengere, syklister, dyr, etc, etc i veibanen er så og si ikke eksisterende, og om det skulle dukke opp noe har man god oversikt langt fremover pga. jevn og god belysning. Det er heller ikke fare for plutselige føreforandringer, værforandringer eller andre ting som påvirker hverken veigrepet eller sikten. Med andre ord er en tunnell et av de stedene på norske veier som er absolutt mest oversiktlig for føreren, og innehar færrest farer for ytre påvirkning.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Triste saker...
Noen lærer ikke før det er for sent.
Jeg har en kompis som for en del år tilbake eide en BMW 325 å kjørte som ett svin på den.
En dag han var på tur til dama lå han i VELDIG høy fart på en rett strekning, dette var på vårparten, kjørte på sommerdekk, det kom da et vindkast på ett glatt parti som slengte han ut av veien.
Han knekte 2 lyktestolper og hadde en hel drøss med rundkast bort over marka før han stoppet.
Han sa i ettertid at hadde det ikke vært for at han var lav av vekst og hadde soltak(da hodet hans var ut soltaket når bilen endelig stod stille), hadde han aldri overlevd.
Han ble riktig nok mye skadet men kom unna det med livsvarige skader.
Han sa da at han aldri skulle ha noen rask bil mer, men det gikk ikke ett år engang før han var å henta seg en Supra, som han hadde en kort stund. Nå kjører han rundt i en trimmet Audi RS6, å kjører som ett svin
Jeg har en kompis som for en del år tilbake eide en BMW 325 å kjørte som ett svin på den.
En dag han var på tur til dama lå han i VELDIG høy fart på en rett strekning, dette var på vårparten, kjørte på sommerdekk, det kom da et vindkast på ett glatt parti som slengte han ut av veien.
Han knekte 2 lyktestolper og hadde en hel drøss med rundkast bort over marka før han stoppet.
Han sa i ettertid at hadde det ikke vært for at han var lav av vekst og hadde soltak(da hodet hans var ut soltaket når bilen endelig stod stille), hadde han aldri overlevd.
Han ble riktig nok mye skadet men kom unna det med livsvarige skader.
Han sa da at han aldri skulle ha noen rask bil mer, men det gikk ikke ett år engang før han var å henta seg en Supra, som han hadde en kort stund. Nå kjører han rundt i en trimmet Audi RS6, å kjører som ett svin

Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Triste saker...
Det der er det flere som har gjort i rælingstunnelen også.. Tror det er enten tre eller fire som har kjørt rett over rundkjøringaGisle N163 skrev:Jeg kjørte en gang litt kjapt i en tunnel.. rundt 140. Full kontroll mente jeg. Helt til jeg plutselig kom ut av tunnelen og det var en skarp sving til venstre med masse is. Bare mirakler gjorde at jeg ikke traff noe. Men har tatt det med ro etter den episoden. I hvertfall i tunneller...-Gisle

Det er noe med det å lære litt av andres feil også... Men nå skal det sies at rælingstunellen egner seg godt for litt fart, bra posert og rett og fin.. Men det finnes grenser da.... Ikke ofte jeg er glad for at det settes opp fotobokser, men her er det egentlig en skam at de ikke har kommet før!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Innlegg: 597
- Registrert: 31 okt 2007, 21:25
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
Re: Triste saker...
Er synd uansett korleis vi ser pådet, men er ening med mange her om kva doke skriver. Som nokon seier at dei ikkje har hode på riktig plassen, det kan stemme når dei er 17 år og ikkje har vet eller ikkje lærer får å seie det slik.
Det ser nokk ut som bilen har hatt veldig stor fart eller så er det noko gale emd bilen.
R.I.P
Det ser nokk ut som bilen har hatt veldig stor fart eller så er det noko gale emd bilen.
R.I.P
FKL Racing N1190
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Triste saker...
Nå snakker jeg jo om inni tunneller da, ikke når man kommer ut. Jeg ser det som en selvfølge at men før man gir gass noe som helst sted, tunnell eller ikke, vet at man kjenner veien godt og vet hvor den svinger! Man bør jo først og fremst vite hvor tunnellen slutter, ellers vil jeg påstå det er ganske dumdristig å kjøre fort. Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at selv om en tunnell er et greit sted å gi gass er det lurt å slutte med det i god tid før man kommer til åpningen.Gisle N163 skrev:Jeg kjørte en gang litt kjapt i en tunnel.. rundt 140. Full kontroll mente jeg. Helt til jeg plutselig kom ut av tunnelen og det var en skarp sving til venstre med masse is. Bare mirakler gjorde at jeg ikke traff noe. Men har tatt det med ro etter den episoden. I hvertfall i tunneller...
-Gisle

Jeg tar det forresten også alltid piano ut av tunnellåpninger av frykt for vær og føremessige overraskelser. Dette har jeg ikke hatt behov for noen egen erfaring for å forstå, men siden jeg bor på vestlandet har jeg nok mer erfaring med tunneller enn de fleste her inne.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Re: Triste saker...
Er med på den... dette var et sted jeg ikke kjører ofte da... så det var en sving i tunnellen, og midt i svingen var det plutselig slutt på tunnellen.... så jeg lærte en lekse der... men stort sett kjører jeg pent, da jeg er svært avhengig av lappen i jobben...EdHunter N815 skrev:Nå snakker jeg jo om inni tunneller da, ikke når man kommer ut. Jeg ser det som en selvfølge at men før man gir gass noe som helst sted, tunnell eller ikke, vet at man kjenner veien godt og vet hvor den svinger! Man bør jo først og fremst vite hvor tunnellen slutter, ellers vil jeg påstå det er ganske dumdristig å kjøre fort. Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at selv om en tunnell er et greit sted å gi gass er det lurt å slutte med det i god tid før man kommer til åpningen.Gisle N163 skrev:Jeg kjørte en gang litt kjapt i en tunnel.. rundt 140. Full kontroll mente jeg. Helt til jeg plutselig kom ut av tunnelen og det var en skarp sving til venstre med masse is. Bare mirakler gjorde at jeg ikke traff noe. Men har tatt det med ro etter den episoden. I hvertfall i tunneller...
-Gisle
Jeg tar det forresten også alltid piano ut av tunnellåpninger av frykt for vær og føremessige overraskelser. Dette har jeg ikke hatt behov for noen egen erfaring for å forstå, men siden jeg bor på vestlandet har jeg nok mer erfaring med tunneller enn de fleste her inne.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.