Det er godt mulig at jeg finner svar på dette om jeg gidder å ta frem manualen og lese den - men jeg prøver likevel her for det er så mye bra kompetanse og tilleggsinformasjon å få

Bilen har gått 69700km. Så vidt jeg har forstått er det 20.000km serviceintervall på disse bilene (?). Under prøvekjøring la jeg ikke merke til dette på informasjonsdisplayet - men nå sier den hver gang jeg starter : time for service (eller noe sånt).
Jeg lurer da på hvordan dette fungerer...Er det slik at den sier fra på predefinerte intervaller ? Dette passer jo i så fall ikke inn med 20.000km intervallene....
Eller er det slik at når bilen er på service så legger saab verkstedet inn en "tag" i bilens computer og så regner den den ned 20.000km fra den km-stand den hadde ved service ? Det passer i så fall bedre - bilen var nemlig inne på 60.000km allerede på noen og 50tusen...
Hva anbefaler dere meg å gjøre ? Det er irriterende at dette lyser hver gang jeg starter. Er jo litt dumt å ikke være i synk med serviceintervallene - det virker som den ligger 10.000km foran skjema nå. Ønsker å komme i takt med faktisk km-stand og service-intervaller.
Mange spørsmål her...Håper på noen svar!
ps. bilen er en ren nytelse å kjøre...