Sitter her nå og vurderer å kjøpe meg poleringsmaskin til bilen.
Er det noen her som kan anbefale en bra poleringsmaskin?
Jeg ser helst at den er bra og samtidig ikke koster flesk

Er dritt lei av å polere for hand

Moderator: Moderatorer
Jepp, samtidig kan du bruke Meguiar's sin poleringsmaskin, jeg og Jim bruker den, men da må du ha 110V 60Hz til 230V 50Hz converter!Joachim N370 skrev:Kom på en ting som burde prøves før du polerer... Prøvde Meguiars Quik Clay på bilen her om dagen! Hadde brukt en god avfetting og vasket bilen godt, og prøvde Clay-saken.![]()
![]()
Claybar'n var hvit når jeg begynte, og helt brun når jeg var ferdig.
Kan absolutt anbefale dette til alle som skal polere bilen... Kjedelig å dra denne møkka rundt sammen med polishen. For å lese mer om claying, ta en titt HER!
Endel av cluet med poleringsmaskin er at de skal ha lavt turtall, de fleste har for høyt turtall. Jeg kjøpte på mekk en som ligner på en vinkelsliper, kjøpte puter++ på nett et sted, hos Meguiars mener jeg.. Dette funker bra, men ble til at jeg tok mest for hånd uansett.. Men så blir aldri bilen min en utstillingsbil. Blir nok proff polering når nye lakken er gjennomherdet..Mats900SQR skrev:ville alldrig kjøpt maskin fra biltema.
ivertfall ikke xcenter maskin, om man legger for mye press på dem så stopper de og det kan forårsake kjøregater!
KongeEdward N812 skrev:for dere som har lest en del om bilpleie har dere sikkert fått med dere selveste flaggskipet fra makita
på Bauhaus har vi en poleringsmaskin fra Alpha Tools med nøyaktig samme spesifikasjonene som denne, og til under 500 kroner. denne har jeg og brodern kjøpt. knallbra!!
brukte denne maskinen med rød pad og meguiars heavy cut cleaner (den kraftigste lakkrensen dems) på 9000'en til en kamerat av meg. vanvittig resultat. vi måtte rett og slett le littglansen kom frem etter en omgang Gold Class liquid wax.
når vi først er inne på bilpleie, så er det verdt å nevne at vi har begynt å ta inn meguiars-produkter på bauhaus nåtil veldig konkurransedyktige priser! jeg ser i alle fall ingen grunn til å handle fra autogeek nå
Hmm, ok, takk uansettHenrik N449 skrev:Longyearbyen sier du..
Tror ikke en link nytter, ikke har vi produktoversikt, og ikke har vi postordrebestilling.
Skal jeg høre neste gang jeg er på jobb om vi får fraktet en slik alpha tools?
Takk for tipsetLeonLatex(Weborakel) skrev:Jeg har kjøpt meg maskinpoleringsettet til autoglym på mekonomen. Fikk en knallblank bil. Jeg betalte 1990 for hele kofferten. Det var det verdt. Maskinen som er med i dfet settet har trinnløs hastighetsregulering. Så for å ikke få brennmerker og skader i lakk kan du gjøre som jeg gjorde. Snakk med en proff som kan lære deg litt om maskinpolering.
Begynn på lav hastighet(lite synlig sted), ha på nok polish(ofte), ha på polish med maskinen, tørk av kun med henda.