hvor lenge holder en 2,0 girbox p? en 2,3 turbo motor
Moderator: Moderatorer
hvor lenge holder en 2,0 girbox på en 2,3 turbo motor
har montert en 2,0 girbox på en 2,3 turbo motor hvor lenge trur dere girboxen min holder
saab 9000 turbo automat 87 mod
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Vet av folk som har fått det til å vare ei god stund med i-kasser og
2,3 turbo, men DEG som sjåfør og ei 86 turbokasse kan neppe holde
lenger enn ei uke
Bra du får tak i ei ny kasse om en ukes tid...
2,3 turbo, men DEG som sjåfør og ei 86 turbokasse kan neppe holde
lenger enn ei uke
Bra du får tak i ei ny kasse om en ukes tid...
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
jeg skal jo bruke 2,0 box på 2,3T...hvor lenge vild en funke?kommer til å grise kjøre litt til å begynne med..men roer meg ned etter hvert..kun gasse på på motorveien...ved forbikjøring og slikt..
(x) 2001 Yamaha R1
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E
(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E
(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Vel tru meg, du kjem ikkje til å roe deg med tida...wicky skrev:jeg skal jo bruke 2,0 box på 2,3T...hvor lenge vild en funke?kommer til å grise kjøre litt til å begynne med..men roer meg ned etter hvert..kun gasse på på motorveien...ved forbikjøring og slikt..
Ein sikker måte å drepe ei 900 kasse på er då å starte harde akselrasjonar frå høge gir på lavt turtal, slik at dreiemomentet vert høgt, mulig det er slik ei 9k kasse også avgår med døden? Haugan har nok svaret...
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
ja ikke sant , hvor lenge tror du du kommer til å holde det da?wicky skrev:hvor lenge vild en funke?kommer til å grise kjøre litt til å begynne med..men roer meg ned etter hvert..kun gasse på på motorveien...ved forbikjøring og slikt..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
nå skal dere få høre hvordan jeg dreper girboxer
det starter som regel med burnut i 1 så 2 så 3 så begyner den jævla cluthen å slure i 4 og 5 , så er det bare å slake av (litt) å så er det som regel ei rask oppbremsing å så er det bånd gass så blårøyken står ut av hjulhusa i det jeg hiver meg forbi en sur volvo eller en riskoker gjør du dette vær gjævla gang du er ute å kjører blir ikke girboxene gamle nei
MEN FY F---- HVOR MORO DET ER
det starter som regel med burnut i 1 så 2 så 3 så begyner den jævla cluthen å slure i 4 og 5 , så er det bare å slake av (litt) å så er det som regel ei rask oppbremsing å så er det bånd gass så blårøyken står ut av hjulhusa i det jeg hiver meg forbi en sur volvo eller en riskoker gjør du dette vær gjævla gang du er ute å kjører blir ikke girboxene gamle nei
MEN FY F---- HVOR MORO DET ER
saab 9000 turbo automat 87 mod
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
i-kassa kan holde hur lenge som helst med litt god service, ny-kassene
på 2,0i, 2,3i og 2,0t (samme kasse) f.o.m. 94 var forsterket og antakelig
bedre enn 2,3T kassene fra 91-92.
TT har en original 2,3T kasse fra 91 som er strøken etter godt over 200'
km. Han kjører ikke bare søndagsturer Her er mirakeloppskriften:
Unngå å seigdra for mye, gir ned før bratte stigninger/forbikjøringer selv
om det ikke er nødvendig. Og bytt girolje en gang i året.
på 2,0i, 2,3i og 2,0t (samme kasse) f.o.m. 94 var forsterket og antakelig
bedre enn 2,3T kassene fra 91-92.
TT har en original 2,3T kasse fra 91 som er strøken etter godt over 200'
km. Han kjører ikke bare søndagsturer Her er mirakeloppskriften:
Unngå å seigdra for mye, gir ned før bratte stigninger/forbikjøringer selv
om det ikke er nødvendig. Og bytt girolje en gang i året.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T