Jeg trenger hjelp...
Moderator: Moderatorer
Jeg trenger hjelp...
Nå er det rett før min rustfrie 85 900 T16 går på høgger'n altså! Har brukt 15000 kr, og 100 arbeidstimer, på å skifte girkasse to ganger og toppakning på en måned. Og i natt så skjer det igjen, girkassa havarerer! Girkassa som kommer nyoverhalt rett fra Saabfabrikken raser i løpet av få meter! Hva som har skjedd vet jeg ikke.... Så nå trenger jeg noen oppløftene ord. Kanskje noen kunne komme med noe postivt om Saab? Hvorfor er vi egentlig Saab freslt? Og hva er så bra med bilene? Jeg vil slippe å bli av de som sier: "Aldri mer en SAAB"!!! Hjelp meg til å ikke gi opp!!!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Vel, det må då enten vere kassene det er dei med, motoren din som gir for mykje effekt, eller so er det han som sit mellom pedalane og nakkestøtta som er problemet...
Ellers, før du gir heilt opp, ta deg ein tur ut, kik på bilen ifrå vanlig posisjon, legg deg ned å kik på bilen, rett og slett kik på den ifrå forskjellige vinkar, gi bilen ein vask, kjenn på formene til bilen, set deg inni bilen og sjå rundt deg der, start og køyr de.....(oops, det kunne du ikkje nei), parker og så går du ca. 100meter vekk frå bilen, gå sakte imot bilen, og du ser den smilande fronten som utmerkar blandt alle dei andre bilane som står i nærheita, for du køyrer vel 900 ja?

Ellers, før du gir heilt opp, ta deg ein tur ut, kik på bilen ifrå vanlig posisjon, legg deg ned å kik på bilen, rett og slett kik på den ifrå forskjellige vinkar, gi bilen ein vask, kjenn på formene til bilen, set deg inni bilen og sjå rundt deg der, start og køyr de.....(oops, det kunne du ikkje nei), parker og så går du ca. 100meter vekk frå bilen, gå sakte imot bilen, og du ser den smilande fronten som utmerkar blandt alle dei andre bilane som står i nærheita, for du køyrer vel 900 ja?
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Nå har jeg hatt oppe dekslet foran kjedene på girkassa! Den ene kjeden hadde rett og slett røket!!! DEn hadde da gnagd på det meste inni der. Den hadde gnagd hull på dekslet slik at olja rant ut ved klutsj akselen. Dette må vel være en garanti sak når sånt skjer etter en uke med halvt turbotrykk og pen kjøring. (forbuk 0,9 pr mil!)
Da finnes det håp igjen
Da finnes det håp igjen

- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen