
Bilen er en 2001 9-5 2.0t
Moderator: Moderatorer
Når du måler strømmen (A) så må du ha påslått alle forbrukere du har mulighet for, type lys varme i bakrute viskere setevarme, osv. da får du se hvor mye dynamoen leverer. Nå du kal feilsøke på ladeanlegget er første bud å ha et batteri som du vet er i orden og oppladet.LN-8PV skrev:Det kan nok se ut som at det er regulatoren, ja. Målte spenningen med motor på tomgang og lys, AC, radio avslått. Da målte jeg 13,55v. Kjøpte også et tangamperemeter i dag. Den målte 3,5A og nærmere 10A Peek. Skal vel innrømme at jeg ikke har satt meg helt inn i dette instrumentet, men tror vel disse måleverdiene kan virke rimelig.
Regner med at regulatoren sitter i dynamoen, så lar jeg nok "spesialister" ta seg av den jobben.
Det rare er at så fort jeg fikk plassert batteriboosteren i bilen så har den startet villig hver gang