Morten N88 skrev:Er det tomrom bak kledinga er det en fordel å rive kledinga så du får isolert opp det med det samme. Skal du rive allt innvendig er det like greit å la kledinga være og isolere fra innsida. Er det råteskader bør uansett kledinga bort.
Du sier ikke noe om hvordan bæresystemet i huset er, laftet med liggende stokker/ plank, stendere eller stående plank.
Samme hvordan det er gjort, er det luftspalter bak kledinga bør de fylles med isolasjon for å hindre at luft vil bevege seg i tomrommet og kjøle ned veggen.
Spør om dette ble uklart..

skal ikke rive invendig da der et det pussa opp fra før, men veggen er syyyk tykk... ligger no gamle stokker inni der så helt sikkert no lafta greier som er lagt no nytt utapå...
kan ikke se no tegn på råte, men skal aldri si aldri...
Så hvor mye tomrom jeg har inni veggen fra før aner jeg ikke, men jeg veit at det er stokker, lekter,plater, lekter også innvnedig panel. Det er bare innover... ikke spørr ikke jeg som har satt opp innerveggene... Jeg ville vel ha revet så langt inn som mulig men ja, lar den henge der...
Får bare åpne litt å se innover da, hva som kan sjule seg bak... sikkert bare avispapir...
takker for hjelpa, og kan ikke bidra med arbeidslyst... men kan friste med en kasse pils til jobben