Minner fra V?lerbanen :/ (Modemadvarsel)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Minner fra Vålerbanen :/ (Modemadvarsel)

Legg inn av Morten N106 » 22 mai 2004, 23:55

Jeg kan vel legge dem ut først som sist, før noen andre gjør det :oops:

:roll:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 23 mai 2004, 12:29

fortell fortell... omså lyg :shock:
ka skjedde?? :above:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 23 mai 2004, 12:55

ArntR. skrev:fortell fortell... omså lyg :shock:
ka skjedde?? :above:
Vil du ha den tøffe versjonen, der jeg blåser toppen i ett hav av røyk og flammer på langsiden i ca 250km/t etter å ha kjørt forbi en Supra og 4 Cosworther? :evil:

Eller den noe kjedeligere versjonen der den dør helt plutselig mens vi står på tomgang i kø og venter på å komme inn på området, og blir helt umulig å få liv i igjen? :(

Bilen står nå på Hamar, så jeg får forhåpentligvis hentet den til Gjøvik igjen i morra. [-(

Den får ihvertfall gnist, men bensinpumpa starter ikke når man slår på tenningen. Men derimot med en ledning rett fra pluss på batteriet og inn på sikringen til pumpa i sikringsboksen så hører du pumpa begynner å summe, men den starter allikevel ikke. :doubt:

Tips tas imot med takk!! :-k
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Kongerud

Legg inn av Kongerud » 23 mai 2004, 13:44

Har hatt akkurat samme problemet, til og med tre ganger på min 85 T16. Da var det rett og slett en løs kontakt inn på sikringsboksen som var årsaken mener jeg og huske. Det var i alle fall en liten fille ting, men 2000 kr kostet det å fikse den på verksted!!

Lykke til... Føler med deg...

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 23 mai 2004, 18:00

Det var ergelig, Morten.

Håper du ellers fikk glede av stevnet.
Min forrige og900 fikk lignende stopp. Tok da å koblet en ledning i sikringsboksen som gjorde at bensinpumpa fikk konstant strøm. (Snakker da om bensinpumpereleet som hadde tatt kvelden.) Dette er relativt dyrt hos Saab ( ca 1500,-). Kjøpte et lignende relee hos Biltema (for midlertidig bruk) og fikk en kar til å reparere det gamle releet mitt. Går ennå i bilen til den nye eieren. (Den vi lakka gul, hvis du fikk med deg det.).

Er ikke helt sikker på hvordan vi koblet ledningen, men det var fra den ene siden til den andre. Ta ut bensinpumpereleet og prøv deg frem. (Det skal inn på der hvor det allerede sitter pinner fra releet, så det blir ikke så mange forsøk. Du hører jo nå den begyner å summe).
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 mai 2004, 18:49

Som enkelte har vore innpå er sikringsboksa i 900 littegranne "fishy", med litt lause kontakter vert det varmgong, ting smeltar og dermed vert kontakta so som so.
So eg vil anbefale deg å løyse ifrå sikringsboksa å gå over alle tilkoplingspunkta (kanskje fysst den som du har problem med for å få evt. inspirasjon til å fortsette arbeidet), sidan pumpa går når du har direktekopling til batteriet.
Er ihvertfall verdt eit forsøk, då andre har vore plaga med sikringsboksa, eit søk i forumet her vil vel kanskje vise kva eksakt problemet var.

Brukeravatar
Jon Magnus N251
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 460
Registrert: 14 nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: N251
Navn: Jon Magnus
Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
Sted: Drammen

Legg inn av Jon Magnus N251 » 23 mai 2004, 19:30

hiver på mine egne minner fra våler, disse er nok litt mer positive.
jeg stod på området til Gatebil Vestnes.
syns det var skuffende få og900 på utstillingen... jeg, petter og en hvit cab (børre n17?)
håper på bedre oppmøte på rudskogen! :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 23 mai 2004, 20:41

TurboTaf skrev:hiver på mine egne minner fra våler, disse er nok litt mer positive.
jeg stod på området til Gatebil Vestnes.
syns det var skuffende få og900 på utstillingen... jeg, petter og en hvit cab (børre n17?)
håper på bedre oppmøte på rudskogen! :)
Det var du som stod der ja.. Så bakluka, men fikk ikke rota meg bortover.. Var det du som måtte tape på igjen skilta?
Kristian N70 var der med ogcabben sin også..
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 23 mai 2004, 21:03

Et lite tips Morten, prøv å bytt bensinfilteret. Koster 301,- på Saab, symptomene dine høres ut som mine! Pumpa starta en gang i skuddåret, men etter at bilen hadde stått ei uke så starta den og gikk fint et par dager før den var helt umulig å få liv i igjen. Filteret var vel så tett at pumpa ikke orka å starte..eller.no. Har ihvertfall gått helt fint etter jeg bytta det.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Jon Magnus N251
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 460
Registrert: 14 nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: N251
Navn: Jon Magnus
Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
Sted: Drammen

Legg inn av Jon Magnus N251 » 23 mai 2004, 21:30

Børre N17 skrev: Det var du som stod der ja.. Så bakluka, men fikk ikke rota meg bortover.. Var det du som måtte tape på igjen skilta?
Kristian N70 var der med ogcabben sin også..
det var no kompisen min med 240 FT som måtte tape på igjen skilta, men det var jeg som var borte å leverte den tilbake ja...

ble foresten litt sjalu på motorrommet ditt :wink:
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 27 mai 2004, 17:02

Da lever den igjen :D

jeg innså nederlaget og satte den rett inn på verkstedet til en venn av faderen som har vært endel borti Saab.

Det var jeg vel egentlig litt glad for nå, det viste seg at det var et mer eller mindre usynlig kabelbrudd ut ifra motorstyringen(?) under dashboardet på høyresida som forårsaket det.

Tenker jeg hadde funnet den feilen ganske kjapt selv ..... :razz:
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 27 mai 2004, 18:18

Morten N106 skrev:Da lever den igjen :D

jeg innså nederlaget og satte den rett inn på verkstedet til en venn av faderen som har vært endel borti Saab.

Det var jeg vel egentlig litt glad for nå, det viste seg at det var et mer eller mindre usynlig kabelbrudd ut ifra motorstyringen(?) under dashboardet på høyresida som forårsaket det.

Tenker jeg hadde funnet den feilen ganske kjapt selv ..... :razz:
Ja, hehe :lol:
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Svar