noen som kan hjelpe meg med dette?
og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
Moderator: Moderatorer
- matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
jeg lurer på om jeg ikke har tenningsfusk på min og900 t16. bilen er noe trimmet, og pluggene som står i heter Beru Ultra-X, med 4 elektroder. jeg har hørt at de pluggene ikke er å anbefale, og at jeg enten burde prøve å bytte til NGK BCP7EV som orginalt, eller NGK Iridium IX - BCPR7EIX som skal være toppmodellen til NGK serien.
noen som kan hjelpe meg med dette?
haster litt..
noen som kan hjelpe meg med dette?
1990 - 3dørs 900 T16
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
Bytt plugger, ja. Bruk de NGK-pluggene som er anbefalt til din bil, BCPR skal du iallfall ikke ha, de er for biler med DI-kassett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Re: og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
okey. da prøver de som er anbefalt
men der hvor det stod om BCPR stod det at de pluggene var til saab 900 turbo da.. hmm..
1990 - 3dørs 900 T16
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
Er to modeller til de gamle t16, BCP7ES eller BCP7EV, ev-pluggen skal vistnok holde lengre men de koster jo mye mere enn es-pluggene. Den gangen jeg hadde 900 så brukte jeg ES og byttet heller oftere.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- matss
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 28 mar 2008, 17:58
- Medlemsnummer: N1281
- Navn: Mats A. Leret
- Bil: 1990 - 900 Turbo 16V
- Sted: Sørumsand
Re: og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
supert, da stikker jeg til speedparts i morgen og handler! 
1990 - 3dørs 900 T16
- Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
- Kontakt:
Re: og900, med mulig tenningsfusk. pluggbytte?
Ellers så har jo ditt "lokale" værksted også NGK vet jeg 
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |

