SpeedParts - Innlegg Slettet?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Johan N828 » 04 jul 2008, 23:28

Ønsker bare og minne om denne tråden der vi ler av hvordan folka i Hondaklubben gikk imot hverandre. Pass på slik at de ikke får noen grun til og lage en slik tråd om vår krangling!!

viewtopic.php?f=16&t=11776&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Honda" onclick="window.open(this.href);return false;

//Johan

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Legg inn av LeonLatex » 05 jul 2008, 04:22

Min bestemor pleier ganske ofte å si som følger: "Dæ ær støtt lurt å tenkje ... men det ær itte støtt like lurt å si dæ som en tenkje på ..."

Bra sitat Morten, men jeg er en person som sier min mening uansett om noen skulle mene jeg har rett eller galt. Slik er det nå alltid med egne meningsyttringer. Jeg står for det jeg sier uansett. Og det som er litt av kjærnen her er at "gruppen" à "moderatorer" ikke er en "enkeltperson", men en en "gruppe" à "tilitsvalgte". Derfor blir de dratt under en kam. Jeg er derfor lei meg for at jeg har dratt frem et enkelt personers navn i denne sakens anledning. Det burde ikke skjedd. Jeg lot meg desverre rive med i diskusjonen med Kristine som det ikke kom en dritt ut av. Derfor: Om du ikke har noe å gå videre på i en diskusjon, så hold heller kjeft. S.U..... for den som skjønte den.
Henrik N449 skrev:
Haaka skrev:Dette var lange 13-14 innlegg å lese...
Leon, innleggene dine er lange som vonde år. Hvor lenge har du vært medlem? Ser ikke noe medlemsnr.. Du skjønner kanskje at dette er temaer som har vært oppe før, derfor er det nok litt vanskelig å se sammenhengen i mye av det moderatorene bestemmer.
Unnskyld for at jeg gjør deg sliten i hodet. Jeg forstår din frustrasjon utifra hjerne, og ikke personanalyse :roll: :lol: (var ikke det morsomt sagt? Ikke så alvorlig ment som sagt da...) Du får se igjennom tidligere svar fra meg for å forstå. Desuten så er jeg ingen "new kid" i saab-miljøet... bare i klubben forstår du. Hatt mye gromme saabber jeg =D> [-X
Det som var litt artig var en at en person kom bort til meg på gjøviktreffet og begynte å snakke om en rød 9000 som gikk på hadeland for 11 - 7 år siden. Den var dritrå osv. mente han. Den var det :!: Kjørte jo i fra det som var av gromme gjøvik-biler og andre biler... for det meste. Tapte kraftig mot en lambo på E6 (moseveien) på hølen sletta før de åpnet tunellene på nye E6 strekningen fra kambo til vestby minnes jeg, men hang på ett godt stykke. Var litt for optimistisk da, men hadde jo tatt i aks og kjørt fra både Ferrarier og andre lamboer. Vi mintes bilen og syntes vel begge at (tror jeg) at til p være på den tida var det ganske gromt. For den saks skyld andre biler også i resten av landet også som prøvde seg uten særlig hell (forskjellige lyskryss). Bilen savnes... Desverre så endte den i en brann :( kvelden 10 Desember 1999. Ydmykt måtte jeg innrømme at det var bilen min. Det burde si litt om min historie. Bare at en person husker bilen så langt tilbake da det ikke var noe utprega Saab miljø i norge en gang. Den gang var det Abbott Racing som gjaldt, og vil tørre å påstå at de fleste her i klubben den gang enda gikk i bleie:shock: :lol: =D> :rofl: Skulle sagt så mye mer om dette, men det er det hverken tid eller plass til... Er bedre og sende meg PM og spørre. Erfaringer, meritter og plasseringer. Lista car lang til å være på den tid. Gatebil var ikke en gang et barn i maven ved første byggetrinn, og bilen ville gjort det bra på det mest ekstreme (les: slutten av sin levetid) i gatebil extreme "light" klassen i dag. 402 metern gikk unna på 11,72.og selv med en sinnsyk aks, så hadde den også bra rundetider og topphastigheter. Den gang bygde jeg selv, med god hjelp av Abbott Racing i England. Synd de ikke rakk å se bilen ferdig annet enn på bilder og film :sniff:
Andreas N1194
Desverre kan jeg ikke referere til teksten din samtidig som jeg svarer deg siden du referer til så masse tekst selv. Det ville bli utrolig rote og uoversiktelig. hehe... sier jeg med mine forhenværende "korte" innlegg :roll:

Jeg vil ikke si at innlegget til "fyren" var dumt. Det var en mening han hadde. Jeg tok utifra hans innlegg et parti fordi jeg synes det var urettferdig og komme med den kritikken til SP nok en gang. Det var ikke utifra en konsekvent utenkt og planlagt handling, men heller en tilfeldighet at det ble utfall i dette innlegget. Det som imidlertid fikk det til å kokke var at tråden ble stengt da det atter en gang kom positive innlegg om SP. Her satt det folk som forsøkte på beste vis, fan av SP eller ikke og forklare..... Skjønner du?

Når det gjelder dette med en enkelt persons benevnelse i denne tråden så viser jeg til tidligere svar i dette innlegget mitt. Det tar jeg kritkk på uten problem :worship:

Hjelle, N6 01 Jul 2008, 23:49

Sidan det var eg som låste tråden skal eg gi en kort kommentar her.
Begrunnelsen for at tråden vart stengt har eg allereie gitt, dette er noko trådstartar heilt klart er klar over skal takast med Speedparts direkte. Siterar ifrå forumreglane: "Personlige meldinger og "chat" tas på PM.".
Sidan slike trådar har det med å spore av valgte eg somsagt å stenge tråden, då han på kort tid fikk svar ifrå andre om at det mest sansynlig kom til å ordne seg (ergo KUN positiv omtale med Speedparts).

Mendan eg alikavel postar i tråden skal eg kommentere noko av dei andre påstandane dine.

Her på STCN-forumet har faktisk moderatorane lov til å meine ting, det er heller ingen av moderatorane her som vert styrt av nokon, slik det kan sjå ut for "dine modder som du styrer" for å bruke ditt eige uttrykk.
Den dagen moderatorane på STCN-forumet ikkje skal ha lov til å meine noko og vert springegutar for nokon er ihvertfall eg den fysste til å takke for laget.

Sidan du også sterkt antydar at eg som stengte tråden har interesse i å ødelegge for Speedparts, må du gjerne begrunne det bedre, og legge fakta på bordet.

Til slutt vil eg minne om at ser du innlegg som du finn støtande eller du synes det går over streken er det faktisk lov til å ta kontakt med moderatorane, fks. ved å bruke rapporterknappen som du finn ved kvart innlegg.
Moderatorane er heller ikkje heiltidsansette av STCN (eller andre for den saks skyld), so skal eg snakke for min eigen del kan eg faktisk ikkje sete på forumet 24/7, slik at det vert nødvendigvis ei viss responstid på ting.

med helsing privatHjelle (om det skulle være uklart for enkelte)
Hjelle, jeg håper du forstår og tror meg når jeg sier at jeg ikke var ute etter å ta en enkelt person, men en gruppe tillitsvalgte. Jeg føler at det som du kaller påstander er berettiget. Jeg har vel ikke direkte antydet at jeg mener at "du er ute etter å ødelegge" for speedparts....
Så klart kan denne gruppen moderatorer få mene det de vil, men synes det bli litt feil når de mener noe som "virker" som kritikk og negativ omtale av en av sine samarbeidspartnere under en underskrift av noe/noen som inngår som kjernen i organisasjonen/klubben, som nevnte firma faktisk er med på å støtte oppunder. Nevnte firma vil selge og overleve uansett STCN mener jeg, men ville STCN være det samme uten nevnte firma? Det blir litt som å skyte seg selv i beinet , og virker på meg som svik og forederi mot det man ser opp til. Jeg beskylder ikke deg for det, men prøver bare å sette ord på ting her så det blir forståelig. Når man da undertegner med underskrift, medlemsnummer, etternavn og "STCN" under etternavnet igjen er det meget kritikkverdig at du stenger tråden på de premisser som du kommer med i ettertid (som jeg leser dem) som ikke har rot i virkligheten (unnskyldning for å mene noe så man er unnskyldt) og da i tillegg en bestemt "kjærnemedlem" blir dratt inn i.... nei... dette blir for langt og for mye .. IGJEN..... Du vil ikke forstå det allikevel tror jeg. Enough said....
Ottar N398 skrev:
LeonLatex skrev: Endre da, det er ikke du som er roten til problemet her i det heletatt. Du har ikke skapt problemer for noen. Det er en gruppe mennsesker som har opptrått umoralsk ovenfor sine samarbeidspartnere til tider, og at det var ditt innlegg som jeg brukte som "bøtta som rant over" er bare en tilfeldighet. Det hadde kommet fra denne kanten før eller siden allikevel. Vil bare få presisere at det er noen enkelte som utpeker seg mer enn andre i så måte til tider.
Mangler du ikke en "Jeg føler" foran den teksten der? Alle påstandene du har kommet med er jo helt grunnløse. Du har jo ikke klart å finne en eneste tråd på forumet der en moderator opptrer umoralsk ovenfor klubbens ene samarbeidspartnere. Og T7 tråden har du jo misforstått totalt dersom du tror at Ingvar driver noen form for "andre trimleverandører enn speedparts" reklamering. Selv om vi er feridige med saken så påpeker jeg igjen at Ingvar kun spør om programvaren er laget for åpent filter ikke om det er mulig.

Så til du klarer å grave frem en konkret tråd kan du for min del holde følelsene og fantasiene dine for deg selv..
Om jeg føler det? Nei, egentlig ikke. Det er sagt som jeg har ment det. Derfor er de ikke grunnløse. Det finnes eksempler som sagt i flere innlegg om dette. Ang. dette med Ingvar så tror og håper jeg at dette er en ting som ikke trenger å bli diskutert mer. Les tidligere svar om dette i samme innlegget som her. Det var dumt av meg å trekke inn en enkeltperson i et debatt som "egentlig" dreier seg om en gruppe tillitsvalgte. Uansett så håper jeg det er ferdig og oppgjort på PM mellom meg og Ingvar.
Nok om det, jeg gravde frem noen eksempler, gode eller dårlige, men eksempler for det. Det endte med at jeg trakk enkeltperson inn i diskusjonen som egentlig handlet som før nevnt "en gruppe".
Gisle N163 skrev:Nei men hold nå fred da folkens! I en klubb med så mange medlemmer så hadde det vært litt kjedelig hvis alle var enige om alt. Da var det jo ingen vits i å ha et forum engang.

Skal ikke blande meg inn i dette her så mye. Jeg har fremdeles ikke opplevd noen grunn til å kritisere moderatorene. Har ristet på hodet mange ganger av noen moderatorer som kanskje over reagerer på enkelte ting... men de har vel sine regler å følge. Noen er kanskje litt mindre flinke til å skille sine egne meninger fra det "profesjonelle"... men jeg gidder ikke å starte en diskusjon om det. Dersom jeg skulle finne en grunn til å "skjelle" ut en moderator ville jeg nok valgt å sende en PM for å si hva jeg syntes. Men har som sagt ikke opplevd noen grunn til å gjøre det.

Men dette er jo bare meg da. Hva alle andre har på hjertet er ikke min sak. Men jeg er enige med dem som sier at kritikken kan rettes på PM med mindre det dreier seg om ting som alle (de fleste) ville ha nytte av å følge med på.

Moderatorene gjør i mine øyne en meget god jobb. (selv om de noen gang virker en smule i overkant pirkete).

-Gisle
Dette blir litt feil vel...? Når du kommer med et inlegg der du ber debatantene for det første holde fred i åpningen, og for det andre sier at du ikke skal blande deg inn, så for det tredje etterfølger det med 8 linjer med en mening. Da blir det litt som å si at "jeg har en mening dere andre ikke har en dritt dere andre ikke har en rett til å utale dere om. Altså en dårlig start på å komme inn i en diskusjon på, og minner litt om stalin regimet. Leser det litt sånn jeg da: Du kan gjerne mene noe, men ikke vis det og si det høyt [-X Derfor vil jeg heller ikke skrive noe utdypende svar til deg på ditt forsøk på å diskutere denne saken. Gjør dette av demokratiske årsaker selvom jeg ser du har noen til dels delte synspunkter som meg. Fair enogh, rett skal være rett og rettferdig. Snakker om å trå rett i myra du....
Johan N828 skrev:Ønsker bare og minne om denne tråden der vi ler av hvordan folka i Hondaklubben gikk imot hverandre. Pass på slik at de ikke får noen grun til og lage en slik tråd om vår krangling!!

viewtopic.php?f=16&t=11776&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Honda" onclick="window.open(this.href);return false;

//Johan
Johan, takk for sist og for din deltagelsde i debatten her. Leste at du har fått ornings på 9H R. Kult det :!: =D> Nå blir det gromt på Rudskogen. Lykke til :worship: =D> :!:
Hondaklubben sine problemer fikk jeg ikke helt tak i, og datt av lasset ved Marianne.... #-o #-o #-o
Mulig for at jeg enda er full, men ikke full av F***..... SKÅL :!:

Har nå forsøkt å gi en så god forklaring som mulig til alle sammen, og håper at jeg har gjort meg forstått, selv om dette igjen ble enormt langt. Hr ikke vært direkte ute etter å trå på noen, sverte eller trakasere noen. Nå er klokka 05:22 på lørdags-morran, og ferien er enda ikke slutt før om ei uke. 9K står i garrasjen og venter på lakk i fra ei sprøyte i Risør, jeg har ei flaske til med akkevitt, og jeg sliter litt med å finne senga. Tror det er fordi jeg har problremer med å la godt brennvin bli gammelt [-X :wierdface: :woot: Nå har jeg sittet å forfatta dette innlegget siden klokka 01:30 så det er ikke noe som er dårlig gjenomtenkt heller. Håper alle fikk en bedre forståelse for hva jeg mener og ville si med mitt innlegg. Burde vært klok av skade (les: debatt om gjøviktreffet), men greier ikke å holde kjeft om ting som jeg oppfatter som urettferdighet, mobbing, tråkke på og løyn. Dette har fått meg ut i krigen før, men som kjent så faller ikke en fugl først som har blitt skadeskutt før. Den vil klok av skade dukke unna når det smeller...

Ønsker alle en fortsatt kjempehyggelig og god sommer med gode biltreff (for de som har en bil som de kan bruke :woot: ), kjøreturer og sist men ikke minst, kjør (GO FAST) pent. STCN har ingen medlemmer å miste.
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 05 jul 2008, 10:08

......... :reading: ........

Lag ikke mer bråk enn nødvendig, nå da.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 05 jul 2008, 15:37

Ok... point taken... ble kanskje litt revet med av min egen "nøytrale" holdning der.

Mener ikke at folk ikke skal si meningen sin her..selv om jeg nok mener at det er noen meninger man kan holde for seg selv... men når det sklir helt ut og det nesten blir "krangling" kunne man heller tatt det på PM... kanskje... jeg vet ikke.
Jeg sier gjerne min mening i en diskusjon også... men noen ganger virker det nesten som det er verdensfreden vi diskuterer, og ikke om det kanskje er bedre med åpen dump framfor resirk.. eller omvendt... ja man skjønner vel hva jeg mener.

Tror kanskje noen vil være enige med meg der, og noen ikke. Jeg eier ikke verden, og hvis alle skulle danset etter min pipe her inne ville vi ikke hatt mange medlemmer igjen ... :reading

Anyway... ikke gå hardere ut enn at man tåler å få svar i samme grad.

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Legg inn av Kristine » 05 jul 2008, 15:57

LeonLatex skrev:Jeg lot meg desverre rive med i diskusjonen med Kristine som det ikke kom en dritt ut av. Derfor: Om du ikke har noe å gå videre på i en diskusjon, så hold heller kjeft. S.U..... for den som skjønte den.
Begynner du å bli frekk, eller er du fortsatt bare "revet med" i diskusjonen? :) Det har vel faktisk kommet inn nok gode svar her til at jeg ikke trengte å si stort mere.

Jeg takker moderatorene for den gode jobben de gjør, og SP for billige deler.
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Ottar N398
Overload!!!
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 05 jul 2008, 20:43

Kristine skrev:
LeonLatex skrev:Jeg lot meg desverre rive med i diskusjonen med Kristine som det ikke kom en dritt ut av. Derfor: Om du ikke har noe å gå videre på i en diskusjon, så hold heller kjeft. S.U..... for den som skjønte den.
Begynner du å bli frekk, eller er du fortsatt bare "revet med" i diskusjonen? :) Det har vel faktisk kommet inn nok gode svar her til at jeg ikke trengte å si stort mere.

Jeg takker moderatorene for den gode jobben de gjør, og SP for billige deler.
Amen til deg kristine ;-.P
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Legg inn av kristianur N1169 » 05 jul 2008, 20:53

Nei, det er ikke lett det der med å kommunisere når man hverken har kropsspråk eller tonefall til å hjelpe seg med.

Her syns jeg rett og slett det virker som alle er helt enige, bortsett fra at enkelte kanskje har lest litt vel mye inn i div moderatorers handlinger.

hilsen Kristian som er litt misunnelig på Kristine som har blitt rosa :D
Kristian

Morten N88
Overload!!!
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 05 jul 2008, 21:32

HAHA :lol: :lol:

Careful what you wish for... :wink:
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

jan magnus n634
Overload!!!
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 05 jul 2008, 21:35

jeg vil også ha rosa!
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Kristine » 05 jul 2008, 21:38

Hæææ, jeg er rosa jooooooo! :D Kan denne tråden slutte bedre? Naaaai
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
rolfi
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1248
Navn: Rolfi
Bil: My99 og9-3cab 2,0t

Legg inn av rolfi » 05 jul 2008, 22:05

haha dere er rosa :rofl:

(kan jeg få blå? ;) )
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Kristine » 05 jul 2008, 22:06

Nei nei nei, dette er VIP ;)
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

jan magnus n634
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 05 jul 2008, 22:47

Kristine skrev:Nei nei nei, dette er VIP ;)
8) vi er så råe vi kristine 8)
Jan magnus
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 05 jul 2008, 22:53

jan magnus n634 skrev:
Og du er skeiv :lol: :lol:

jan magnus n634
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 05 jul 2008, 23:32

Johan N828 skrev:
jan magnus n634 skrev:
Og du er skeiv :lol: :lol:
å fææn :shock:
Jan magnus
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Svar