Men de klossene som sitter på nå er nedslitt, og må byttes. De støver utrolig mye, hvertfall nå på slutten, og det er veldig irriterende! Hvilke typer bremseklosser støver minst? Er det stor forskjell mellom merkene?
Moderator: Moderatorer
Var ute å prøvde en Nissan Sunny Gti-R for noen år siden med Redstuff klosser, måtte ta mange skikkelige oppbremsinger før det begynte å bite så har samme erfaring som deg Ingvar med dem.Ingvar N629 skrev:Prøv Ferrodo klosser, har ikke noe delenummer til deg, men hør med noen som selger Ferrodo-klosser, så får du nok det du skal ha. Jeg skal selv bytte fra redstuff til Ferrodo da jeg ikke synes redstuffklossene er noe gode til gatebruk (på bane er de sikkert knall). Litt teit å måtte varme opp klossene først om det kommer en elg løpende ut i veien, her nesten klippet ned en fotgjenger på den måten.
Puff skrev:Var ute å prøvde en Nissan Sunny Gti-R for noen år siden med Redstuff klosser, måtte ta mange skikkelige oppbremsinger før det begynte å bite så har samme erfaring som deg Ingvar med dem.Ingvar N629 skrev:Prøv Ferrodo klosser, har ikke noe delenummer til deg, men hør med noen som selger Ferrodo-klosser, så får du nok det du skal ha. Jeg skal selv bytte fra redstuff til Ferrodo da jeg ikke synes redstuffklossene er noe gode til gatebruk (på bane er de sikkert knall). Litt teit å måtte varme opp klossene først om det kommer en elg løpende ut i veien, her nesten klippet ned en fotgjenger på den måten.
Var en bil som brøt vikeplikta si rett etter oppstart,hadde ikke bremser for fem flate øre!
Holder meg til 308mm Saab bremser jeg
Hva er din favoritt vis du skal brukes på bane og ellers på veien bent?Bent N208 skrev:Hei...
EBC klosser støver jevnt over lite. Her er utvalget stort![]()
Litt nyttig info til dere som skal ha EBC klosser osv![]()
EBC ultimax , klosser for deg med standard skiver
EBC greenstuff , klosser for deg med EBC Ultra svarte skiver med kun slisser
EBC redstuff , klosser for deg med turbogrove skiver slissede og borret
EBC Gule klosser , klosser for EBC turbogrove skiver som over " skal du noen turer på bane er dette klossen for deg "
EBC Blue , klosser som ikke bør brukes av annet enn racingbiler, skal mye til for å få de varme.
Mvh
Bent