Men kan jo legge til at jeg var inne et år og hadde det dritkult

Moderator: Moderatorer
e ikkje akkurat verdens navle og kaldt som f***. men blir sikkert braSkavold skrev:Jeg gleder meg til eventuell førstegangstjeneste. Har fått varsel om innkallelse til Ingeniørbataljonen (på Skjold i indre Troms). Blir nok bra det.
Kjedelig å måtte reise enda lengre unna kjæresten, men man får vel bare tåle det.
Jeg dimma akkurat fra HV, og har en HELT annen oppfattning enn deg. Om du kom i transporten kan jeg skjønne at du hadde det slapt. Men for oss i infanteri-kompaniene var det alt annet enn slapt! Kan legge ut litt info om hva vi gjorde om noen vil viteGisle N163 skrev:Bare gå inn... HV suger, men kom deg inn en annen plass. Rekrutten var jævlig, men bare vær så slapp som mulig. Etter 4 uker på rekrutten ble jeg satt på Transportkontoret. Slappere har jeg ikke hatt det noen gang. Slapp oppstilling, vi hadde en liten en, men den var bare for å stå og gjespe litt. Kjørte posten, og henta folk rundt forbi. Veldig slapt og greit. Ble en kløpper i å legge kabal og koke kaffe... hehe...
Det er verdt det. Du får jo poeng for det, og det lønner seg å ha avtjent værneplikt.
å dimme fra militæret er ikke no stress, jeg var "inne" i 3 uker, gikk så over til siviltjeneste (som er enda slappere enn militæret)Andreas N1194 skrev:Ellers var det en fjott som skulle gjøre alt som sto i hans makt for å bli dimmet, hvor han glemte AGen ute i skogen på en øvelse, og tok med seg hele KO (stjerna) da han sto utenfor og satte beltevogna si i marsj, og ikke klarte å stoppe den i tide. Om fyren var klønete eller bare stokk dum vet vi lite om, men han klarte å dimme seg som psykisk ustabil....hvilken herlig ting å ha i papirene resten av livet...dust!
HV er stort sett ganske slakt det, bortsett fra HV016, som er "avdelingen for de tøffe gutta". De svetter blod, og har alt av sikringsoppdrag i Norge når det er prominente "gjester" som besøker Norge. Mener å huske at det kun er tidligere elitesoldater og jegere der, og at man må ha minimum ett års utlandstjeneste for å i det hele tatt bli vurdert.Pasient N657 skrev:Har vært en del forandringer ja
Om du googler opp HV sine innsatsstyrker, så ser du hva nåtidens HV består av
Hæ? Det der er så galt som du får det.Andreas N1194 skrev:HV er stort sett ganske slakt det, bortsett fra HV016, som er "avdelingen for de tøffe gutta". De svetter blod, og har alt av sikringsoppdrag i Norge når det er prominente "gjester" som besøker Norge. Mener å huske at det kun er tidligere elitesoldater og jegere der, og at man må ha minimum ett års utlandstjeneste for å i det hele tatt bli vurdert.Pasient N657 skrev:Har vært en del forandringer ja
Om du googler opp HV sine innsatsstyrker, så ser du hva nåtidens HV består av