Jeg lurer på om clutsj pedlen er letter på 9-3 i forhold til 900 97m?
Hva bør jeg se etter på 2002 mod 9-3, som jeg veit er service viktig, og parkbremsen dårlig, men ser og at rust kan være problem på hjulbeine,
er det ellers noe jeg bør se etter??
takker for svar.
Damm
Kjøp av og 9-3
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 14 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 296
- Navn: Christoffer N296
- Bil: og 9-3, ng900, V4
- Sted: Os
Kjøp av og 9-3
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: Kjøp av og 9-3
Hjulbuene er ikke spess utsatt for rust (om det ikke har blitt brukt felger som er såpass store at disse har panket litt på ytterkantene). Men den skjøten på bakskjermen, der hvor den korte lista sitter kan være åpen for rust. Samt til tider etter dørsidene på chassiet. (Rundt, eller under den lista som dekker festene for sideskjørtene)
Ellers er ikke rust noe problem på disse bilene.
Men at servicene har blitt holdt, og at oljeskift har forekommet hver 10000km eller mindre er ett krav
Og ja, klutsjen er lettere på 9-3. Den har hydraulisk klutsj, mot ng900's wireklutsj. Noen av de siste modellene av ng900 kom med hydraulisk klutsj. Slutten av 97 modellene tror jeg.
Ellers er ikke rust noe problem på disse bilene.
Men at servicene har blitt holdt, og at oljeskift har forekommet hver 10000km eller mindre er ett krav

Og ja, klutsjen er lettere på 9-3. Den har hydraulisk klutsj, mot ng900's wireklutsj. Noen av de siste modellene av ng900 kom med hydraulisk klutsj. Slutten av 97 modellene tror jeg.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Kjøp av og 9-3
Lekasje i bagasjerom, se etter fuktighet og lukt.
Bremseskivene bak har en tenndens til og ruste god og få kast iseg når bilene blir brukt fint.
Rust hva er det?
Er ikke noe problem på disse bilene.
Bremseskivene bak har en tenndens til og ruste god og få kast iseg når bilene blir brukt fint.
Rust hva er det?

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kjøp av og 9-3
Du vet at jeg har en fin tilsalgs? Se sign. Billigste i byn.Doof skrev:Jeg lurer på om clutsj pedlen er letter på 9-3 i forhold til 900 97m?
Hva bør jeg se etter på 2002 mod 9-3, som jeg veit er service viktig, og parkbremsen dårlig, men ser og at rust kan være problem på hjulbeine,
er det ellers noe jeg bør se etter??
takker for svar.
Damm
Parkbremsen er gåen og vaier må strammes regner jeg med. Litt småplukk som handlevognbulk, en stripe i frontfangeren. Det har vært fukt i baggasjerom (bør du sjekke på disse bilene) men det er utbedret men har ikke kommet til å kjøpe ny matte.
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 14 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 296
- Navn: Christoffer N296
- Bil: og 9-3, ng900, V4
- Sted: Os
Re: Kjøp av og 9-3
Takk
men har gått litt langt.
får en for 120 000.- gått 115 000km 2002 mod
det må vel være ok pris??
Damm
men har gått litt langt.
får en for 120 000.- gått 115 000km 2002 mod
det må vel være ok pris??
Damm
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kjøp av og 9-3
Helt kurrant pris. De skal ligge rundt dette.
Er det en SE?
Min har kjørt litt langt men kjørt pent. Ikke se deg blind på kilometerstand.
Er det en SE?
Min har kjørt litt langt men kjørt pent. Ikke se deg blind på kilometerstand.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kjøp av og 9-3
KarsteN536 skrev:Helt kurrant pris. De skal ligge rundt dette.
Er det en SE?
Min har kjørt litt langt men kjørt pent. Ikke se deg blind på kilometerstand.
Kan bare innstemme at bilen din er utrolig bra..
Styrer med DAB og AUX
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 14 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 296
- Navn: Christoffer N296
- Bil: og 9-3, ng900, V4
- Sted: Os
Re: Kjøp av og 9-3
Ja er SE, service holdt, oljeskift 10 000 km,
Virker som den er holdt.
Har litt dårlig erfaring men ng900 på 165 000-175 000 km. Følte alt røk då, Dynamo, servo, AC, eksos, demper/fjærer, noe med tenningen, ABS, pluss en god del småting som jeg ikke kommer på i farten.
men ikke alltid km er det som teller mest, men ønsker mest mulig orginal bil.
Har kjørt en del SS 9-3 med sportsunderstell og det er for hard, får jo vondt i hele kroppen av å kjøre på dårlige norkse veier, men funger bra på motorvei, men ikke for mye av det på vestlandet!!!!
Damm
Virker som den er holdt.
Har litt dårlig erfaring men ng900 på 165 000-175 000 km. Følte alt røk då, Dynamo, servo, AC, eksos, demper/fjærer, noe med tenningen, ABS, pluss en god del småting som jeg ikke kommer på i farten.
men ikke alltid km er det som teller mest, men ønsker mest mulig orginal bil.
Har kjørt en del SS 9-3 med sportsunderstell og det er for hard, får jo vondt i hele kroppen av å kjøre på dårlige norkse veier, men funger bra på motorvei, men ikke for mye av det på vestlandet!!!!
Damm
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296