Kollektivfeltet i Trondheim
Moderator: Moderatorer
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Kollektivfeltet i Trondheim
Dette blir jo diskutert overalt nå, selv er jeg i mot kollektivfeltet, det fungerte bedre før med 2+ felt, og blir litt som å gå tilbake i utviklinga...
Hva synes dere som bor i Trondheim her inne?
Er opprettet en facebook-gruppe for de interesserte("Nei til kollektivfelt i Trondheim!"):
http://www.new.facebook.com/profile.php ... 187&ref=mf" onclick="window.open(this.href);return false;
Det beste er jo at tiltaket som skaper mye mer kø inn og ut av Trondheim sentrum blir sett på som et miljø-tiltak... Og må si at dette er første gang jeg har blitt skikkelig forbanna på politikerne.
Hva synes dere som bor i Trondheim her inne?
Er opprettet en facebook-gruppe for de interesserte("Nei til kollektivfelt i Trondheim!"):
http://www.new.facebook.com/profile.php ... 187&ref=mf" onclick="window.open(this.href);return false;
Det beste er jo at tiltaket som skaper mye mer kø inn og ut av Trondheim sentrum blir sett på som et miljø-tiltak... Og må si at dette er første gang jeg har blitt skikkelig forbanna på politikerne.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
De har enda ikke skjønt at det å få prisene på bussen til å komme på 10,- kanskje hjelper..?
Kan ikke tvinge folk til å ta en buss til 60,- hver dag tur/retur eller busskort som er dyrere enn bensin som er latterlig dyr for tia også. Tror ikke politikerne tenker i det hele tatt jeg, bare prøver å tvinge folk til å gjøre som de vil men det har som regel bare motsatt virkning. Tenk også på de som kjører litt lengre enn bare bygrensa og på jobb midt i byen, går jo to busser hver dag av og til bare i griselendte strøk fortsatt..
Kan ikke tvinge folk til å ta en buss til 60,- hver dag tur/retur eller busskort som er dyrere enn bensin som er latterlig dyr for tia også. Tror ikke politikerne tenker i det hele tatt jeg, bare prøver å tvinge folk til å gjøre som de vil men det har som regel bare motsatt virkning. Tenk også på de som kjører litt lengre enn bare bygrensa og på jobb midt i byen, går jo to busser hver dag av og til bare i griselendte strøk fortsatt..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
Du har så rett, i Norge generelt er politikerne stor på å bruke "pisken" fremfor "gullrota"... Hvis de virkelig tenker miljø hadde de fjernet all avgift på E85, og redusert avgiften betraktelig på biler som er miljø-vennlig. Og såklart redusert pris på buss som du nevner, den er jo helt på jordet slik det er nå...na_X skrev:De har enda ikke skjønt at det å få prisene på bussen til å komme på 10,- kanskje hjelper..?
Kan ikke tvinge folk til å ta en buss til 60,- hver dag tur/retur eller busskort som er dyrere enn bensin som er latterlig dyr for tia også. Tror ikke politikerne tenker i det hele tatt jeg, bare prøver å tvinge folk til å gjøre som de vil men det har som regel bare motsatt virkning. Tenk også på de som kjører litt lengre enn bare bygrensa og på jobb midt i byen, går jo to busser hver dag av og til bare i griselendte strøk fortsatt..
Jeg kommer aldri til å ta buss av 2 enkle grunner:
1. Jeg bor akkurat nå i et område ved sandmoen/rødde som ikke har bussrute
2. Jeg er elektriker, det er umulig for oss å evt. få med oss alt utstyret vi trenger på buss, i tillegg er vi ofte på service-oppdrag når vi jobber på større anlegg, vet aldri når vi må rykke ut.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
SVere i kommunestyret i Trondheim har altfor lange lunchpauser...
De klarte jo å få opp 30soner all over town (dog med teip over), uten noen som helst klarering, men av en linje de leste i et magasin at kun 3 av 10 overlever en bil mot menneske-kollisjon i 50 km/h, mens 7 av 10 overlever dersom farten var 30 km/h...herlig høl i hue, og fantastisk lite nyttig bruk av skattepenger!
Ellers er jeg for nevnte felt, dersom de hadde bygget ut elgesetergt med enda et felt hver vei, samt avlastingsveien var klar, og at sluppenbrua var ombygget...Dette velger de da ikke å gjøre, ergo er jeg fint lite for systemet som det er i dag ja!
De klarte jo å få opp 30soner all over town (dog med teip over), uten noen som helst klarering, men av en linje de leste i et magasin at kun 3 av 10 overlever en bil mot menneske-kollisjon i 50 km/h, mens 7 av 10 overlever dersom farten var 30 km/h...herlig høl i hue, og fantastisk lite nyttig bruk av skattepenger!

Ellers er jeg for nevnte felt, dersom de hadde bygget ut elgesetergt med enda et felt hver vei, samt avlastingsveien var klar, og at sluppenbrua var ombygget...Dette velger de da ikke å gjøre, ergo er jeg fint lite for systemet som det er i dag ja!
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
Jepp.Andreas N1194 skrev: Ellers er jeg for nevnte felt, dersom de hadde bygget ut elgesetergt med enda et felt hver vei, samt avlastingsveien var klar, og at sluppenbrua var ombygget...Dette velger de da ikke å gjøre, ergo er jeg fint lite for systemet som det er i dag ja!
Skulle helst vært som fra E6 ved tempe og opp til toppen av Okstad-bakken, over HELE Norge. Nå er det som å bygge midtrabatt FØR man har tofelts en vei det, alltid like morro å humpe bak en traktor i 90-sone i noen mil....
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
Ja, man må nesten bygge ut veien for å få ting til å fungere med kollektivfelt, men problemet er jo plassen, hvor skal man liksom ta fra... Men de hadde sikkert fått det til... En annen fin ting er jo at 3 felt blir til 1 felt i.l.a. 1-2 km på rosten/tiller retning sør, har selv kræsjet der pga surring mellom filene(en lastebil vinner lett over en Hyundai H1:p)...
Vi håper på mye støtte via facebook gruppen, og satser på stor-demonstrasjoner snart... Fredag var vi ca 100 medlemmer, i dag 1300
Vi håper på mye støtte via facebook gruppen, og satser på stor-demonstrasjoner snart... Fredag var vi ca 100 medlemmer, i dag 1300

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
Når over halvparten av trondhjemerne stemmer rødt, så får de ha det så godt! Skal man koke sosialister trenger man ikke sette på lokket, de passer på hverandre så ingen hopper ut.
Tiltaket kunne sikkert ha fungert det, om ikke bussprisen ble satt opp med nesten 50% noen måneder før dette ble innført. Gøteborg har også hatt trafikkproblemer i sentrum, de satte ned bussprisene drastisk, og det virket. Og hvorfor kan vi ikke ha felt som bare er kollektivfelt i rushtida? Så hadde det gått an for folk som er avhengige av å kjøre bil i sentrum i jobb å komme seg fram resten av dagen....
Tiltaket kunne sikkert ha fungert det, om ikke bussprisen ble satt opp med nesten 50% noen måneder før dette ble innført. Gøteborg har også hatt trafikkproblemer i sentrum, de satte ned bussprisene drastisk, og det virket. Og hvorfor kan vi ikke ha felt som bare er kollektivfelt i rushtida? Så hadde det gått an for folk som er avhengige av å kjøre bil i sentrum i jobb å komme seg fram resten av dagen....
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
I mellom Fetsund og Lillestrøm har de nå bygd et ganske langt 2+ felt. Vil vel ikke akkurat si at det er veldig mange som dundrer forbi meg i det feltet hver morgen, det er faktisk mest varebiler med grønne skilter som kjører der
Men det artige er jo at politiet har mye sivilbiler i køen da
Så har sett noen blitt noen tusenlapper fattigere der ja...
Jeg syntes i utgangspunktet det er totalt idiotisk å bruke mange millioner kroner på noe som så få får gleden av. I tillegg har jo politikerne i Akershus klart kunststykket å vedta at det nå skal bygges firefeltsvei der de nå nettopp har bygd en ny vei med 2+ felt, MASSE trafikkøyer, trær, bark og utsmykning
Når de nå om et års tid begynner med ny vei blir det de nå har brukt to år på å bygge revet igjen. Helt utrolig spør du meg!
Jeg skjønner egentlig ikke hva de skal med firefelt heller jeg da. Etter min mening hadde reversible kjørefelt tingen. Er kun i rushtrafikken det er behov for to felt den ene retningen. Dersom de hadde gått for den løsningen så hadde jo allerede mesteparten av veien ligget klar...


Jeg syntes i utgangspunktet det er totalt idiotisk å bruke mange millioner kroner på noe som så få får gleden av. I tillegg har jo politikerne i Akershus klart kunststykket å vedta at det nå skal bygges firefeltsvei der de nå nettopp har bygd en ny vei med 2+ felt, MASSE trafikkøyer, trær, bark og utsmykning

Når de nå om et års tid begynner med ny vei blir det de nå har brukt to år på å bygge revet igjen. Helt utrolig spør du meg!
Jeg skjønner egentlig ikke hva de skal med firefelt heller jeg da. Etter min mening hadde reversible kjørefelt tingen. Er kun i rushtrafikken det er behov for to felt den ene retningen. Dersom de hadde gått for den løsningen så hadde jo allerede mesteparten av veien ligget klar...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
I bergen er flyplassveien mot kokstad/sandsli 3+ og tror dette fungerer bra.. Er visst endel som kjører sammen til de større bedriftene der..
Styrer med DAB og AUX
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Re: Kollektivfeltet i Trondheim
Hele problemet for Trondheimspolitikerne er at det ikke er køer i rushtrafikken i byen (bortsett fra på Sluppenbrua). Uten køer og rush kan de ikke pålegge oss bomring igjen. Deres skjulte agenda er å sørge for krisestemning slik at en del av (les: de mest lettlurte) bilistene går inn for bomring eller veiprising.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T