Legg inn
av Gunnar N1413 » 28 aug 2008, 07:46
Lykke til med kjøp av 9-5, jeg er litt kritisk så jeg skal si noen ord.
ESP knappen skulle du nok sett på venstre siden av rattet om den hadde hatt det, så det tror jeg ikke den har.
TCS knappen sitter på Høyre side av rattet, den er vanskelig å se utifra bildene.
Dette endrer seg på 04-05 modellene.
Jeg må si at Vector setene er gode, men dessverre er jeg litt "rund" i kroppen og dermed blir rett og slett Vector setene litt trange, dessverre er de også av delskinn eller skinn noe som jør setene klamme å sitte i. Linear setene er i stoff og jeg syntes de også var gode å sitte i, neste gang jeg kjøper SAAB, hvis det blir en nestegang, så tror jeg at jeg kjøper en bil med stoff seter og heller ettermonterer det jeg vil av estetiske tilbehør, angrer for at jeg ikke kjøpte en fullt utstyrt Linear for så å kjøpe Vector frontleppe og skjørter og montere på..
Vi har nettopp kjøpt oss 95 2.0T aut Vector Estate M02/03 og er veldig fornøyd med Lydnivået, den ligger god på veien og er presis å kjøre. Og der er det egentlig litt stopp, den bruker litt vel mye bensin, den må chippes (har ikke gjort det med vår enda) for det merkes at det ikke er mer enn 150hk, Automaten som er "tipronic" på vår må man trykke på knappen på girspaken for å få over i "manuell", tidligere eier sa at han aldri hadde sett noen grunn til å bruke den manuelle giringa, men så hadde vel kanskje ikke han brukt bilen noe serlig på svingete veier heller, hadde det vært svingete veier her vi bor så hadde vi heller kjøpt manuell, for da bruker man halve dagen på å vente på at motoren skal begynne å dra etter siste sving. Flere her mener at interiøret er spenstig, men hva dem mener med det veit ikke jeg, VW hadde fra tidlig 60tall dørsider og dasjbord som flyter ihverandre og SAAB har ikke det i 95... Jeg syntes det er litt stusslig.
Kjøpte en bil med Grått dasjbord vi, da det var den som passet våre ønsker, men det angrer jeg på nå, ville heller hatt svart, da jeg syntes det er finere, sjøl om det er praktisk med grått.
Ett utstyr jeg ville lagt vekt på nå som jeg veit, er regnsensor, da variasjonen på intervallene bare har 3 hakk.
Jeg sier ikke at jeg ikke er fornøyd med den vi kjøpte, jeg bare er litt kritisk til modellen.
Men som de andre sier, undersøk om det er byttet veivhusventilasjon og at servicer er fulgt.