ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 184
- Registrert: 04 jun 2006, 17:56
- Medlemsnummer: N960
- Bil: saab 900
- Sted: Harstad
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Dette med hk/volum-begrensning på biler for førere under tjaa 21 år har jo vært tatt opp titt og ofte det.
For ikke så lenge siden var det noen politikere som sprang ut i media å foreslo dette og hele bilnorge viste knyttnever til dette forslaget.
Husk: Du kan like greit kjøre i 120 - 130 km/t ++ i en 1.1 liters yaris eller hva dem nå kalles som en 900 t16. Det tar bare lenger tid og lenger strekning før du klarer det.
Tullkjøring vil uansett skje, nårtid som helst, hvilken som helst motor.
Det hjelper heller ikke å få lappen som 23 åring. Da har man bare utsatt ting 5 år.
min mening..
For ikke så lenge siden var det noen politikere som sprang ut i media å foreslo dette og hele bilnorge viste knyttnever til dette forslaget.
Husk: Du kan like greit kjøre i 120 - 130 km/t ++ i en 1.1 liters yaris eller hva dem nå kalles som en 900 t16. Det tar bare lenger tid og lenger strekning før du klarer det.
Tullkjøring vil uansett skje, nårtid som helst, hvilken som helst motor.
Det hjelper heller ikke å få lappen som 23 åring. Da har man bare utsatt ting 5 år.
min mening..
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Det er ikke rent få forslag til begrensninger som har vært foreslått på motorsykkel. Elektronisk fartssperre, maks 1 sylinder, maks 600ccm, automatgir, maks 50 hester inntil fylte 25år osv osv. Hadde bil-norge vært utsatt for de samme "latterlige" forslagene, hadde det nok vært ramaskrik. Realiteten er at motorsyklister rammes av mye flere begrensninger, lovforslag (påbudt refleksvest, wtf?!) enn bilistene gjør. Det er i grunn rart at det ikke er en effektgrense for unge sjåfører. Det kunne vel ha avverget mye rart.
Er vel uungåelig å legge merke til at enkeltpersoner både på stortinget, og vegvesenet vil bli kvitt motorsyklistene. De blir jo tross alt påkjørt av bilister hele tiden.
Sorry for OT, but here goes.
Her er litt hva NMCU har oppnådd, og hvilke forslag som har kommet opp: (kopiert fra http://arkiv.nmcu.org/nmcu/oppnadd.pdf)
Er vel uungåelig å legge merke til at enkeltpersoner både på stortinget, og vegvesenet vil bli kvitt motorsyklistene. De blir jo tross alt påkjørt av bilister hele tiden.
Sorry for OT, but here goes.
Her er litt hva NMCU har oppnådd, og hvilke forslag som har kommet opp: (kopiert fra http://arkiv.nmcu.org/nmcu/oppnadd.pdf)
- 2002: Fikk skriftlig forsikringer om at MC skal unntas om det innføres
automatiske fartsholdingssystemer (ISA) i Norge
NMCU sørget for at det i Nasjonal handlingsplan for trafikksikkerhet på veg ble tatt inn
en paragraf om at motorsykler ikke kan omfattes av framtidige Intelligent Speed
Adaptation systemer (ISA), fordi det er farlig å overstyre en MC-førers gasskontroll.
2001: Stanset forslag fra Toll- og avgiftsdirektoratet om at det skulle betales ny
engangsavgift ved nødvendig rammebytte
I 2000 kom Toll- og avgiftsdirektoratet kom med forslag til nye avgiftsregler ved
reparasjon, ombygging og oppbygging. Et av forslagene var at det skulle betales ny
engangsavgift dersom man etter en kollisjon var nødt til å bytte ramme på
motorsykkelen. TADs argument var at den nye, identisk like rammen ikke var "den
samme" som den som ble byttet ut! NMCU protesterte selvfølgelig på dette utrolig
tøysete forslaget og vant saken.
1998: Stanset forslag om innføring av maks 100hk-grense
I det såkalte Multidirektivet foreslo EU-kommisjonen å innføre en effektgrense på 100
hk for motorsykler. Sammen med sine søsterorganisasjoner i FEMA var NMCU med
på å stanse dette forslaget.
1997: Stanset forslag om forbud mot selv å kunne skru på motorsykkelen
Gjennom Multidirektivet ville EU-kommisjonen også innføre strenge antitrimmingstiltak
som effektivt ville ha stoppe motorsyklistenes mulighet for selv å kunne
vedlikeholde motorsykkelen sin. Muligheten for å kunne bruke uoriginale deler ville
også ha blitt sterkt begrenset. Sammen med sine søsterorganisasjoner i FEMA var
NMCU med på å stanse dette forslaget.
Sist redigert av Eirik den 27 aug 2008, 22:57, redigert 1 gang totalt.
25 Year anniversary of Saab 9000
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
eg e for aldersbegrensning på spreke bila.
ein bil trenge nødvendigvis ikkje ha stor motor/høg effekt for å ver sprek.
bila konne blitt delt inn i klassa utifra f.eks. vekt/effekt/prestasjon osv
då kan du fortsatt ha et valg om å ha ein tyngre bil med med mer effekt ellår ein lettare med mindre eggekt. prestasjonane vil jo ver någenlunde like.
uansett så e det stor forskjell på ein 18 åring og ein på f.eks. 23. uavhengig om 23 åringen har kjørt bil ellår ei. han har jo tross alt 5 år lengår livserfaring.
ein bil trenge nødvendigvis ikkje ha stor motor/høg effekt for å ver sprek.
bila konne blitt delt inn i klassa utifra f.eks. vekt/effekt/prestasjon osv
då kan du fortsatt ha et valg om å ha ein tyngre bil med med mer effekt ellår ein lettare med mindre eggekt. prestasjonane vil jo ver någenlunde like.
uansett så e det stor forskjell på ein 18 åring og ein på f.eks. 23. uavhengig om 23 åringen har kjørt bil ellår ei. han har jo tross alt 5 år lengår livserfaring.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Hadde en OG900i før, ble nok kjørt jevnt hardt med den til forskjell med en 9000 2T med 175HK jeg skaffet meg etterpå. Man får fort litt begrensninger når man akselerer kjappt i forhold til å holde samme jevne farten enten på flate eller sving. Spør du meg så er jeg tryggere på veien med en bil med 200HK enn med en på 100HK, eller 70HK for den del. I tillegg så får man tryggere forbikjøringer med litt mer drag, så man slipper å bruke et helt langstrekk på 1km for å komme forbi en bil som ligger i 60 i 80-sonen.. 3 sek. kan utgjøre ganske mye på en forbikjøring, korter jo ned fort 100m på et strekk da. Uansett så synes jeg ikke 175HK er no spesielt sprekt egentlig, men man føler seg tryggere på å komme forbi når man først kjører forbi en bil i forhold til en 100HK gæsser. Miste kortet, kjøre utfor eller krasje kan man gjøre med en hvilken som helst bil, det kommer mer an på føreren enn bilen gitt.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Bilen jeg mistet lappen i hadde 120 IHJELKJØRTE ponnyer. Jeg ble frakjørt av en Opel Astra med 70 hk for guds skyld.
Poenget? Uansett hva man gir en fartsglad og uerfaren sjofør, så vil han kjøre svin med det. Det har jeg sett på meg selv og kompisene mine. De bilene vi har hatt med MINST motor, har vi gjort MEST jævelskap med.
Slike tiltak vil ikke fungere. Rett og slett. Hvordan skal de sjekke det? "Nei sorry sønn, du kan ikke låne pappas bil, den har dessverre 110 hestekrefter".
Nei spar meg for slike tiltak.
Og jeg sier meg enig med han som snakka om senkesett osv. Hvor vanskelig for biltilsynet er det og komme imøte med ungdommen? Hvor vanskelig er det og informere om hvordan ting skal gjøres? Hvor vanskelig er det og være hjelpsomme hva angår godkjenning?
Hvem i guds navn får respekt for noen reflekskledde gubber som kjefter deg huden full fordi du ikke har godkjent det tuv-godkjente senkesette ditt? Eller som bare tråler gatene på jakt etter disse "livsfarlige bilene".
De skyter seg selv i foten med sånn oppførsel. Dette vil ikke føre til at flere folk godkjenner bilene sine, heller tvert i mot! Hvem orker og dra opp på biltilsynet for og høre "dette er F*** meg livsfarlig! Nå tar vi skiltene dine gutt!"?
Jeg har ringt Statens Vegvesen UTALLIGE ganger for og få svar på diverse ting. Og i 99% av gangene så er det folk som ikke vet hva de snakker om, folk som ikke kan være hyggelige og folk som rett og slett gir seg F*** i spørsmålet ditt.
Nei vet du hva? Send hver en jævla kontrolør på 1, tyskkurs. 2, smilekurs. Og 3, hvordan-ikke-være-en-ignorant-drittsekk kurs.
1 gang, EN JÆVLA gang. Har jeg møtt en person fra Statens Vegvesen som var hyggelig mot meg. EN ENESTE GANG har jeg møtt en som ville hjelpe meg med problemet mitt, som viste hva som skulle gjøres og faktisk var imøtekommende. Utover det har jeg ingenting positivt og si om den etaten. Det virker som de lever på sin egen lille planet, med sine egne regler som ingen andre viste engang eksisterte.
Poenget? Uansett hva man gir en fartsglad og uerfaren sjofør, så vil han kjøre svin med det. Det har jeg sett på meg selv og kompisene mine. De bilene vi har hatt med MINST motor, har vi gjort MEST jævelskap med.
Slike tiltak vil ikke fungere. Rett og slett. Hvordan skal de sjekke det? "Nei sorry sønn, du kan ikke låne pappas bil, den har dessverre 110 hestekrefter".
Nei spar meg for slike tiltak.
Og jeg sier meg enig med han som snakka om senkesett osv. Hvor vanskelig for biltilsynet er det og komme imøte med ungdommen? Hvor vanskelig er det og informere om hvordan ting skal gjøres? Hvor vanskelig er det og være hjelpsomme hva angår godkjenning?
Hvem i guds navn får respekt for noen reflekskledde gubber som kjefter deg huden full fordi du ikke har godkjent det tuv-godkjente senkesette ditt? Eller som bare tråler gatene på jakt etter disse "livsfarlige bilene".
De skyter seg selv i foten med sånn oppførsel. Dette vil ikke føre til at flere folk godkjenner bilene sine, heller tvert i mot! Hvem orker og dra opp på biltilsynet for og høre "dette er F*** meg livsfarlig! Nå tar vi skiltene dine gutt!"?
Jeg har ringt Statens Vegvesen UTALLIGE ganger for og få svar på diverse ting. Og i 99% av gangene så er det folk som ikke vet hva de snakker om, folk som ikke kan være hyggelige og folk som rett og slett gir seg F*** i spørsmålet ditt.
Nei vet du hva? Send hver en jævla kontrolør på 1, tyskkurs. 2, smilekurs. Og 3, hvordan-ikke-være-en-ignorant-drittsekk kurs.
1 gang, EN JÆVLA gang. Har jeg møtt en person fra Statens Vegvesen som var hyggelig mot meg. EN ENESTE GANG har jeg møtt en som ville hjelpe meg med problemet mitt, som viste hva som skulle gjøres og faktisk var imøtekommende. Utover det har jeg ingenting positivt og si om den etaten. Det virker som de lever på sin egen lille planet, med sine egne regler som ingen andre viste engang eksisterte.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6953
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
^- Rart, alle på BT er snille som fy i Bodø da
Kan være litt med hvordan man oppfører seg for de... jeg er alltid kjempehyggelig, selv om jeg får negativt svar etc... godt humør = good shit
Kan være litt med hvordan man oppfører seg for de... jeg er alltid kjempehyggelig, selv om jeg får negativt svar etc... godt humør = good shit
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Min far har jobba i BT for mange år siden og va blant aent ein av de "jævlane" som sko godkjenna kjøretøy.
han har forklart ein del om koss det va då og eg kan forstå koffor de e "vanskelige, hoven osv". men det e feil sånn som eg har hørt i fra andre at du nesten må krypa inn og underkaste deg for at de ska gidda å godkjenna bilen din som du har alle papirer på.
her i Stavanger så ska det ver ein del av kontrollørane som e bokstavligtalt rævhå*.
dessuten så betyr det ikkje at de alltid har rett sjøl om det e de som står i uniform
han har forklart ein del om koss det va då og eg kan forstå koffor de e "vanskelige, hoven osv". men det e feil sånn som eg har hørt i fra andre at du nesten må krypa inn og underkaste deg for at de ska gidda å godkjenna bilen din som du har alle papirer på.
her i Stavanger så ska det ver ein del av kontrollørane som e bokstavligtalt rævhå*.
dessuten så betyr det ikkje at de alltid har rett sjøl om det e de som står i uniform
Sist redigert av Frode N073 den 28 aug 2008, 07:30, redigert 1 gang totalt.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
For noen uker sidern var det en tråd oppe her som man kunne la skiltene på bilen ligge i 12 mnd.
Prøv det på biltilsynet i drammen a... Trudde dama skulle tilte... Nei det var ikke sant og jeg stod der å jugde til hu
Var ganske forbanna på meg selv at jeg ikke hadde printa ut det bilde med den lappen som jeg kunne slengt i bordet, trur dama hadde blitt ganske lang i maska da ja
Nå blei detta VELDIG OT men men...
Det at dem skal ta ulovlige trimma biler er jo greit nok, det er bare måten dem går ut med informasjonen og hvordan dem leser statestikken sin som er hel høl i hue...
Er rart at det ikke er NOEN som får sparken fra staten, dem blir bare omplaseret hvis dem gjør en dårlig jobb, prøv det i det private a. da kan du gå på en smell
Prøv det på biltilsynet i drammen a... Trudde dama skulle tilte... Nei det var ikke sant og jeg stod der å jugde til hu
Var ganske forbanna på meg selv at jeg ikke hadde printa ut det bilde med den lappen som jeg kunne slengt i bordet, trur dama hadde blitt ganske lang i maska da ja
Nå blei detta VELDIG OT men men...
Det at dem skal ta ulovlige trimma biler er jo greit nok, det er bare måten dem går ut med informasjonen og hvordan dem leser statestikken sin som er hel høl i hue...
Er rart at det ikke er NOEN som får sparken fra staten, dem blir bare omplaseret hvis dem gjør en dårlig jobb, prøv det i det private a. da kan du gå på en smell
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
enig.
i ein privatbedrift så går det an å få snakka med ansvarlig/leder el.lign. og det pleie å ordna seg.
i staten e det gjennomført samme holdning uansett kor mange ledd du går opp i hiarkiet.
i ein privatbedrift så går det an å få snakka med ansvarlig/leder el.lign. og det pleie å ordna seg.
i staten e det gjennomført samme holdning uansett kor mange ledd du går opp i hiarkiet.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Enig! INGEN får lyst til å hjelpe en sur kunde, iallfall ikke når de har 10-20 sure folk innom hver dag, og de fleste som spør om ombygging, senking osv har sannsynligvis NULL peiling, men oppfører seg som verdensmestere. Selvsagt finnes det håpløse personer der også, men gjør som Para sier, smil og vær blid, så kommer man så mye lenger. Jeg har aldri hatt noe problem med biltilsynet, og jeg tror faktisk jeg sitter på det godkjenningspapiret her i klubben som involverer mest (ombygg til midtmotor og 210hk/320 Nm i en Saab Sonett fra 1972.)Paradigm N558 skrev:^- Rart, alle på BT er snille som fy i Bodø da
Kan være litt med hvordan man oppfører seg for de... jeg er alltid kjempehyggelig, selv om jeg får negativt svar etc... godt humør = good shit
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
JODA man kommer lant med et smil, men når man står det å prøver å hjelpe dem med det lille jeg kan bidra med og spørr fordi jeg ikke VEIT/SKJØNNER og dem blir sure med en gang så er det ja, mildt sagt dårlig kundeservice.Ingvar N629 skrev:Enig! INGEN får lyst til å hjelpe en sur kunde, iallfall ikke når de har 10-20 sure folk innom hver dag, og de fleste som spør om ombygging, senking osv har sannsynligvis NULL peiling, men oppfører seg som verdensmestere. Selvsagt finnes det håpløse personer der også, men gjør som Para sier, smil og vær blid, så kommer man så mye lenger. Jeg har aldri hatt noe problem med biltilsynet, og jeg tror faktisk jeg sitter på det godkjenningspapiret her i klubben som involverer mest (ombygg til midtmotor og 210hk/320 Nm i en Saab Sonett fra 1972.)Paradigm N558 skrev:^- Rart, alle på BT er snille som fy i Bodø da
Kan være litt med hvordan man oppfører seg for de... jeg er alltid kjempehyggelig, selv om jeg får negativt svar etc... godt humør = good shit
Sitter i en jobb som jeg prater direkte med kunder og er alltid blid i tlf og hjelper dem så godt jeg kan men er det en som er sur, ja da tar ting litt lengre tid å gi et svar tilbake. ikke forskjellsbehnaling men det sier seg selv, du ringer ikke opp til en med dårlige nyheter når han nesten kom gjennom tlf 1 gang du prata med han
BT får sikkert mange sprørsmål om det samme derfor blir dem kansje sure etter 200 spm om det samme i løpet av en dag, men da må dem ta det med sjefen sin for å få i gang en prosess med å forenkele informasjonen ut til forbrukerene. Dette blir jo praktisert daglig i det private, hvorfor skal det være så vanskelig i det offentlige
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Jeg var titt og ofte innom BT i forbindelse med omregistrering av en altfor tung russebil i 98, dvs den var ikke for tung (vekt 1,5 tonn), men problemet var at den kunne lastes til 6 tonn, og ergo våre 3,5t-begrensede førerkort var litt i faresonen sånn sett. Dette var en Mercedes 608 varebil, stor sak, men kul å kjøre
Moralen her må nok være at kardemommeloven er kjekk å ha i bakhodet, og at kommer man med et smil og litt ydmykhet så kommer man en god del lengre enn om man absolutt står på sitt og kjefter. Jeg sier IKKE at det ikke var slike rævhå* som Frode sikter til, fordi jeg møtte minst 2 av de i denne smørja, men så er det nå sånn at en eller annen gang i denne rekka av duster, så dukker han opp som har peil, er hyggelig, og det går an å prate med (ref: Pasient), da er det verdt all sutringa til de andre
Jeg skal inn med en bil nå og se om senkesettet går gjennom, blir spennende det der! Lesjøfors har nå svarte fjærer, det er aldri dumt Ellers har jeg godkjenning på 185 hk, noe som ikke skulle være så veldig mye mindre enn hva motoren min holder, da den ikke har blitt gjort så mye med annet enn DI-konvertering, større IC og annen snurre.
Ellers får jeg lyst til (litt OT, men men) å sikte til dukken "Peanut" til buktaleren Jeff Dunham som sier at å kjøre Prius sier "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'm-gay!"
Til sist vil jeg si at jeg er helt enig med Arve om at det er front mot front som dreper, og når jeg nå kan kaste'n ned i 3, dra ut giret og være forbi i løpet av no time at all, kontra som det var før med sugermotor (lang fartstid, og saaaaakte subbe forbi på lange rette strekk) så er dette en stor forbedring personlig.
Hva media ikke skriver så mye om derimot er at det er en tredje variabel som er med i dette regnestykket, nemlig rus. Han som kjørte hvit Schwær-Audi og drepte to jenter i tillegg til seg selv hadde 2 i promille! Etter en fatal (trå)sykkelulykke i stupfylla på et avgrenset omåde uten biler så kjører jeg kun taxi i fylla, evt buss. Da vet jeg at jeg kommer hjem i live, hvertfall med 95% sikkerhet
Moralen her må nok være at kardemommeloven er kjekk å ha i bakhodet, og at kommer man med et smil og litt ydmykhet så kommer man en god del lengre enn om man absolutt står på sitt og kjefter. Jeg sier IKKE at det ikke var slike rævhå* som Frode sikter til, fordi jeg møtte minst 2 av de i denne smørja, men så er det nå sånn at en eller annen gang i denne rekka av duster, så dukker han opp som har peil, er hyggelig, og det går an å prate med (ref: Pasient), da er det verdt all sutringa til de andre
Jeg skal inn med en bil nå og se om senkesettet går gjennom, blir spennende det der! Lesjøfors har nå svarte fjærer, det er aldri dumt Ellers har jeg godkjenning på 185 hk, noe som ikke skulle være så veldig mye mindre enn hva motoren min holder, da den ikke har blitt gjort så mye med annet enn DI-konvertering, større IC og annen snurre.
Ellers får jeg lyst til (litt OT, men men) å sikte til dukken "Peanut" til buktaleren Jeff Dunham som sier at å kjøre Prius sier "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'm-gay!"
Til sist vil jeg si at jeg er helt enig med Arve om at det er front mot front som dreper, og når jeg nå kan kaste'n ned i 3, dra ut giret og være forbi i løpet av no time at all, kontra som det var før med sugermotor (lang fartstid, og saaaaakte subbe forbi på lange rette strekk) så er dette en stor forbedring personlig.
Hva media ikke skriver så mye om derimot er at det er en tredje variabel som er med i dette regnestykket, nemlig rus. Han som kjørte hvit Schwær-Audi og drepte to jenter i tillegg til seg selv hadde 2 i promille! Etter en fatal (trå)sykkelulykke i stupfylla på et avgrenset omåde uten biler så kjører jeg kun taxi i fylla, evt buss. Da vet jeg at jeg kommer hjem i live, hvertfall med 95% sikkerhet
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Jeg har alltid vært hyggelig når jeg har vært i kontakt med Biltilsynet. Over telefon har jeg presentert meg med fult navn og vært så hyggelig at du skulle tro jeg var fra Jehovas Vitner. Samme når jeg vært der personlig.
Men når du gang på gang blir møtt med sure fjes, ingen form for vilje til og hjelpe samt det samme svaret som alltid "Du får spørre noen andre for jeg vet ikke". Så gir man nesten opp og få godkjent hva det nå enn måtte være man skulle hatt godkjent.
"Du kommer langt med et smil!" <- Det stemmer så utrolig bra, men det samme gjelder for folka BAK skranken også. Ikke EN gang har hu dama på det lokale Biltilsynet smilt til meg! Ikke en ENESTE gang!
Uansett, jeg fikk ihvertfall tak i en person som var snill og grei, så om 2 uker så skal både felger, senkesett og trim føres inn i vognkortet. Woho ^^
Men når du gang på gang blir møtt med sure fjes, ingen form for vilje til og hjelpe samt det samme svaret som alltid "Du får spørre noen andre for jeg vet ikke". Så gir man nesten opp og få godkjent hva det nå enn måtte være man skulle hatt godkjent.
"Du kommer langt med et smil!" <- Det stemmer så utrolig bra, men det samme gjelder for folka BAK skranken også. Ikke EN gang har hu dama på det lokale Biltilsynet smilt til meg! Ikke en ENESTE gang!
Uansett, jeg fikk ihvertfall tak i en person som var snill og grei, så om 2 uker så skal både felger, senkesett og trim føres inn i vognkortet. Woho ^^
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Som de fleste av oss her tar jeg dette helt med ro, med PPC er trimmen ute av bilen på 10-15 minutter hvis jeg skulle bli innkalt
Tror ikke vi SAAB eiere har noe å frykte i det hele tatt Hos alle forsikringselskaper er SAAB ikke en risikobil Dette er nok myntet imot helt andre miljøer en oss
Så for oss som drar til gatebil med resatt PPC til original, er evt kontroller på vei til gatebil sine stevner " noe jeg aldri har sett eller opplevet " en god anledning til å ta en strekk av beina
Men hadde jeg hatt fast programvare i bilen ville jeg absolut tenkt meg om før jeg hadde kjørt " gris "
Ellers en morsom ting en biltilsynnisse sa på P4 i dag, vi har alle turbobiler i søkelyset " det vil jo innebære 80% av alle nysolgte diselbiler det da, og disse er det maange av "
Men for all del " lynet har slått ned i dass før "
Mvh
Bent
Tror ikke vi SAAB eiere har noe å frykte i det hele tatt Hos alle forsikringselskaper er SAAB ikke en risikobil Dette er nok myntet imot helt andre miljøer en oss
Så for oss som drar til gatebil med resatt PPC til original, er evt kontroller på vei til gatebil sine stevner " noe jeg aldri har sett eller opplevet " en god anledning til å ta en strekk av beina
Men hadde jeg hatt fast programvare i bilen ville jeg absolut tenkt meg om før jeg hadde kjørt " gris "
Ellers en morsom ting en biltilsynnisse sa på P4 i dag, vi har alle turbobiler i søkelyset " det vil jo innebære 80% av alle nysolgte diselbiler det da, og disse er det maange av "
Men for all del " lynet har slått ned i dass før "
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: ADVARSEL Onkel og Biltilsynet skal ta trimmede biler
Kansje jeg har noe å frykte allikavel når jeg kjører en forhandlertrimmet suzuki som går som en bøtte med drit da.. 0-100 måles best på bordkalender der ja..
Styrer med DAB og AUX