kj?p av 9-5 varebil
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
kjøp av 9-5 varebil
jeg har funnet meg en sølv metallic 9-5 Estate SE 2.0t varebil 2001 mod. med aut. (150hk) (uten skinn)
bilen er gått nesten 51000 og alle servicer er utført hos SAAB.
den står på 17" felger (aero tror jeg) med nye sommerdekk samt den har sportsunderstell.
50' seff utført.
bilen ser ut som den er blitt behandlet fint.
noen som vet hva slike biler ligger på prismessigt?
bilen er gått nesten 51000 og alle servicer er utført hos SAAB.
den står på 17" felger (aero tror jeg) med nye sommerdekk samt den har sportsunderstell.
50' seff utført.
bilen ser ut som den er blitt behandlet fint.
noen som vet hva slike biler ligger på prismessigt?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg ville ihvertfall ikkje gitt meir enn 200-220kkr, alt medan om det er forhandlar eller privatperson som er selgar.
Det at bilen har automat er med på å drive prisen opp (uforståelig nok for meg), det at bilen ikkje har skinn dreg ikkje akkurat prisen opp.
Men som Thor skriv, kik rundt på både Finn.no og Autodb.no, so får du danna deg eit prisbilde.
Det at bilen har automat er med på å drive prisen opp (uforståelig nok for meg), det at bilen ikkje har skinn dreg ikkje akkurat prisen opp.
Men som Thor skriv, kik rundt på både Finn.no og Autodb.no, so får du danna deg eit prisbilde.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Ifølge lister på denne bilen ligger den på rundt 210.000 til 215.000 alt etter stand/felger+++ Sjekket i dag.. Biler med automat er lettsolgte og ettertraktet, og siden det ikke lenger er mulig å registrere stv. som varebil, forsvinner disse fort..
Edit: Endret prisklassen..
Edit: Endret prisklassen..
Sist redigert av Jørgen N237 den 09 jul 2004, 20:59, redigert 1 gang totalt.
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Va?Freshmaker skrev:Ifølge lister på denne bilen ligfger den på rundt 110.000 til 115.000 alt etter stand/felger+++ Sjekket i dag.. Biler med automat er lettsolgte og ettertraktet, og siden det ikke lenger er mulig å registrere stv. som varebil, forsvinner disse fort..
Du meiner vel 210-215kkr? Om ikkje reknar eg med du ordnar meg ein til den prisen (altso 110kkr)...

Er i markedet for sådan bil sjølv for tia, men har ikkje sett varebilar under 180kkr. Og alle forhandlarar eg har spurt om pris seier rundt 200 ut frå forhandlar for ein bil som har gått 100kkm, og ikkje har noko ekstra utstyr. M01 ligg høgre i pris enn M00 og eldre, mykje pga at den har meir standardutstyr (som ACC). M00 som har ACC ligg like oppunder M01.
Eg føretrekk heldigvis manuell kasse, men problemet er at monge av dei som har kjøpt varebil med litt utstyr (les: skinnseter) somregel har kryssa av for automatgir også, pluss at dei har feiga ut og kjøpt minste motor. Når M01 var nye kosta ein 2.3t berre 10kkr meir enn ein 2.0t, men eg trur grunnen til at det finns ein del veldig lavt utstyrte 2.0t var at bilen bikka ei skattegrense (300kkr) når en gikk frå 2.0t til 2.3t. Og tok en automat og skinn til ein 2.0t vart det fort 35-40kkr i utstyr, og om en tok litt anna utstyr i tilegg, som alu på alle hjul bikka bilen fort 350kkr som innebar endå ei høgre skatteklasse. Synd, for det skulle ha vore eit større utvalg i 2.3t utifrå nybilprisen. Og dei 10kkr får dei garantert att i dag, på ein 2.0t og 2.3t som er identiske er faktisk utropsprisane ofte 25kkr meir for 2.3t-en.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Jepp, kan godt tenke meg sedan eg også, det er dei som er finast synes eg. Men om valget står mellom ein M98 sedan og ein M01 varebil som ellers er like, tek eg selfølgelig M01-en med alle fordelar det medfører.Freshmaker skrev:Riktig hjelle ang. pris.. jeg er selv på jakt etter 9-5, men det må være sedan.. Må være skinn, manuell, ACC og generelt SE utstyr...
MVH
Freshmaker
Treng uansett ikkje meir enn 2 seter (førarsetet held for meg), gidd ikkje betale monge avgiftskroner til staten for å få fleire seteplassar enn nødvendig. Då er det billigare å sende evt. restpassasjerar med drosje eller køyre ein ekstratur om det skulle verte nødvendig. Men 900-en har eg passasjerar i baksetet i ca. 5% av køyrelengda, og sunnmøring som eg er so betalar eg ikkje for noko eg mest sansynlig ikkje treng.

Ellers enig med deg ang. utstyr, manuell, ACC og skinn, pluss at det selfølgelig skal vere ein SE. Med varebil er det intet problem, den hadde SE-pakke som standard, minus skinn. I alle 9-5 med kvite skilt har ihvertfall M01 og fram til dei starta med SAAB Forms skinn som standard med SE-pakke.
- Frode N073
- MAX BOOST
Da her jeg handlet meg SAAB igjen etter 1,5 år i et makkverk av en -92 Mazda 323 1,6i.
Det ble den 9-5'en om jeg nevnte til og begynne med.
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =4&rub=202
Desverre var det ikke skinn men det får komme neste gang jeg bytter.
Lånte den på langtur (ons-tors) tur/retur Stavanger/Bømlo. Var en drøm å kjøre. Sammenlignet med min fars 2000 Estate (standard foruten chip
) ligger den utrolig godt på veien. Trodde den skulle bli litt hard med 17" men merket ikke så mye til det. Det er lenge siden jeg har kjørt en 150 hk 9-5 og ble faktisk litt overasket hvor godt den gikk. men den blir en sinke i forhold til min fars som har Speedparts steg 1. blir nok en chip med tiden:).
Jeg er fornøyd med min fars steg 1 og satser på det samme i min, men lurer litt på hvor mye automaten tåler av effekt. noen som vet? vurdere et steg 2 også men vil ikke risikere at automated tar kvelden.
Ellers håper jeg at jeg får anledning til å bli litt mer aktiv på div. treff. har ikke vært på noen enda. mest p.g.a. at jeg ikke har hatt SAAB.
Det ble den 9-5'en om jeg nevnte til og begynne med.
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =4&rub=202
Desverre var det ikke skinn men det får komme neste gang jeg bytter.
Lånte den på langtur (ons-tors) tur/retur Stavanger/Bømlo. Var en drøm å kjøre. Sammenlignet med min fars 2000 Estate (standard foruten chip

Jeg er fornøyd med min fars steg 1 og satser på det samme i min, men lurer litt på hvor mye automaten tåler av effekt. noen som vet? vurdere et steg 2 også men vil ikke risikere at automated tar kvelden.
Ellers håper jeg at jeg får anledning til å bli litt mer aktiv på div. treff. har ikke vært på noen enda. mest p.g.a. at jeg ikke har hatt SAAB.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Grattis med ny bil. Ser bra ut. Regner med den er levert med sportspakken. Jeg trodde skinn var standard i alle SE fra og med M01. Er denne importert??
Hadde foroevrig samme problem som dere andre. Da jeg endelig fant det jeg trodde var den rette bilen saa hadde den automat. Tilslutt aksepterte jeg realitetene.
Spoersmaal: Det ser ut som denne bilen har lagt paa film paa rutene. Vet du hvilken type? Altsaa hvor moerk den er?
mvh,
Hadde foroevrig samme problem som dere andre. Da jeg endelig fant det jeg trodde var den rette bilen saa hadde den automat. Tilslutt aksepterte jeg realitetene.
Spoersmaal: Det ser ut som denne bilen har lagt paa film paa rutene. Vet du hvilken type? Altsaa hvor moerk den er?
mvh,
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Ok da er jeg med. Hvorfor gjoere det enkelt naar man kan gjoere det vanskelig?
Orjan
Orjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
- Frode N073
- MAX BOOST
Det stemmer at det er film på rutene. vet ikke hvem som har lagt den på eller hvor mørk den er. for og kunne se inn må du helt inntil, mens det ikke er problem å se ut. i hvertfall ikke i dagslys. har bare kjørt den om dagen.Orjan N235 skrev:Grattis med ny bil. Ser bra ut. Regner med den er levert med sportspakken. Jeg trodde skinn var standard i alle SE fra og med M01. Er denne importert??
mvh,
kan sjekke med selger om han vet hvem som har lagt på filmen. for meg ser det ut til at det kan være et firma og ikke noe som er gjort på egen hånd. det er noen veldig små bobler i skøten (på de bakerste rutene) der hvor det ligger en slags film/tape fra før. ellers ser det kanon ut. synes iallefall jeg.
Jeg får den desverre ikke før onsdag men skal så snart som mulig få tatt noen bilder og forhåpentligvis få lagt dem ut her:)
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg