
Green, yellow eller redstuff klosser?
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Green, yellow eller redstuff klosser?
Noen som har erfaring med noen av disse klossene? Helst i kombinasjon med EBC skiver. Bremsene trenger oppgradering og jeg vil ha noe "fancy" 

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Til gatebruk eller galskapsbruk, nær sagt? Bane eller vei? 
Tror forresten graderingen fra "slappest" til stivest går grønn - rød - gul, uten at jeg skal være bombastisk på akkurat den delen. Har ikke fått prøvd noen av delene selv enda tho, men spekulerer på å oppgradere litt på niofemman så smått. ^-^;

Tror forresten graderingen fra "slappest" til stivest går grønn - rød - gul, uten at jeg skal være bombastisk på akkurat den delen. Har ikke fått prøvd noen av delene selv enda tho, men spekulerer på å oppgradere litt på niofemman så smått. ^-^;
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Jeg kjørte greenstuff på og900`n min.. men for å være ærlig så syns jeg de sugde skikkelig... til mitt bruk så syntest jeg orginalklossene bremsa mye bedre... en fordel med *stuff klossene er at de kanskje støver litt mindre...
jeg kjørte ikke på bane, man vil tro at bremsene fikk kjørt seg litt på 900`n min fordet hehe
jeg kjørte ikke på bane, man vil tro at bremsene fikk kjørt seg litt på 900`n min fordet hehe
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Er endel rotorstøy/vibrasjon i de ebc-skivene virker det som, under større belastning.. Spess mtp å være såpass snille 'turbo-grooves'.. Kjedelig på veien, og ikke det heftigste å kjøre aktivt med..
Yellowstuff skal visst vare lenge til vanlig bruk.. Men de konkrete bremseegenskapene skal jeg ikke uttale meg om før jeg har like bremser både foran og bak.. De biter jo fint og jenvt, men skal nok varmes opp MYE før de kommer til sin rett..
Har ikke prøvd greenstuff.. men syntes ikke de var helt værdt pengene.. (Skal du ha bremser, gjør ikke 300,- i tillegg det store utslaget annet enn best kvalitet
)
JA til yellowstuff!
NEI til ebc sportsskiver (iaf. de billige, turbogroove heter de kanskje?)
Og ja.. yellowstuff er de råeste ('racing only'), overtok etter de gamle redstuffene.. Men de har jo også enduranceklosser
Yellowstuff skal visst vare lenge til vanlig bruk.. Men de konkrete bremseegenskapene skal jeg ikke uttale meg om før jeg har like bremser både foran og bak.. De biter jo fint og jenvt, men skal nok varmes opp MYE før de kommer til sin rett..
Har ikke prøvd greenstuff.. men syntes ikke de var helt værdt pengene.. (Skal du ha bremser, gjør ikke 300,- i tillegg det store utslaget annet enn best kvalitet

JA til yellowstuff!
NEI til ebc sportsskiver (iaf. de billige, turbogroove heter de kanskje?)
Og ja.. yellowstuff er de råeste ('racing only'), overtok etter de gamle redstuffene.. Men de har jo også enduranceklosser

- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Har red stuff og turbogroove skiver.. Er meget godt fornøyd med disse. bare tull dette med at de må oppvarmes. må være de gamli klossene de hadde. Nå tar de som org bremsene når de er kalde (eller bedre). Synes egetlig de biter som fan selv med 6pluss grader ute som vi har nå her opp.
Yellow stuff er GODKJENT til bruk på vanlig vei. Er også de som egner seg til bane kjøring.
http://brakes.no/undersider/bremser/ebc ... stuff.html
Yellow stuff er GODKJENT til bruk på vanlig vei. Er også de som egner seg til bane kjøring.
http://brakes.no/undersider/bremser/ebc ... stuff.html
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
doo-kie skrev:Har red stuff og turbogroove skiver.. Er meget godt fornøyd med disse. bare tull dette med at de må oppvarmes. må være de gamli klossene de hadde. Nå tar de som org bremsene når de er kalde (eller bedre). Synes egetlig de biter som fan selv med 6pluss grader ute som vi har nå her opp.
Yellow stuff er GODKJENT til bruk på vanlig vei. Er også de som egner seg til bane kjøring.
http://brakes.no/undersider/bremser/ebc ... stuff.html
Har ikke sjekket om de er godkjent på saab, men uansett kan du jo da gå for redstuff.
http://brakes.no/
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
En ting man i allefall skal ha i bakhodet er jo at når man får behov for nye bremser så er det jo høyst sansynlig fordi at de bremsene man har begynner å bli dårlige dermed vil jo nærsagt enhver oppgradering føles som en stor forbedring..
Sier dette rett og slett som en liten påminnelse ettersom jeg er sterkt uenig i hva doo-kie sier
Jeg har selv kjørt både med greenstuff og redstuff-klosser på både 9000 og på 9-5, både med nye kalippere og nye skiver samt sammen med litt brukte skiver/kalippere .. For å begynne med Greenstuff på 9000, da synes jeg helt klart akkurat det samme som Morti: orginaklosser biter bedre og ikke minst så varer de lengre (prøvd både med EBC-skiver, orginale skiver og Brembo-skiver). Redstuff på 9000: Det har jeg ikke prøvd med orginalskiver, kun sammen med Brembo slissede skiver, uten tvil rimelig morsom når de er varmet opp, da biter de bra men skal man være litt kritisk så er de ikke så lett å dosere.. men disse klossene er håpløse når de er kalde, tenker med skrekk på hva som skjer om en nabounge spretter ut i gata når man drar ut med kald bil eller nå når elgen begynner å røre litt på seg... f.eks om man da kjører litt langtur og ikke rører bremsepedalen så mye (riksvei 3 østerdalen f.eks), kommer det da en elg så får man håpe man har plass til å svinge utenom for å stoppe, det blir vanskelig...
Har også kjørt yellowstuff på den gule men der blir sammenligingen litt uretferdig i og med at vi plagdes med at bremsene bak tok for mye, alikevel så er følelsen min at de Pagidbeleggene (orginal porsche) vi monterte tok mye bedre..
Men som sagt jeg skal ikke rope høyt om disse ettersom jeg har prøvd de for lite.
Har forresten også prøvd Greenstuff på de Ap-Racing-bremsene mine ettersom det var de som var med når jeg kjøpte bremsesettet.. Der syntes jeg de tok godt men de ble slitt ut på null komma niks så jeg byttet til Ferrodo som viste seg å bite enda bedre samt ikke minst holde myyyye lenger.
Sier dette rett og slett som en liten påminnelse ettersom jeg er sterkt uenig i hva doo-kie sier

Jeg har selv kjørt både med greenstuff og redstuff-klosser på både 9000 og på 9-5, både med nye kalippere og nye skiver samt sammen med litt brukte skiver/kalippere .. For å begynne med Greenstuff på 9000, da synes jeg helt klart akkurat det samme som Morti: orginaklosser biter bedre og ikke minst så varer de lengre (prøvd både med EBC-skiver, orginale skiver og Brembo-skiver). Redstuff på 9000: Det har jeg ikke prøvd med orginalskiver, kun sammen med Brembo slissede skiver, uten tvil rimelig morsom når de er varmet opp, da biter de bra men skal man være litt kritisk så er de ikke så lett å dosere.. men disse klossene er håpløse når de er kalde, tenker med skrekk på hva som skjer om en nabounge spretter ut i gata når man drar ut med kald bil eller nå når elgen begynner å røre litt på seg... f.eks om man da kjører litt langtur og ikke rører bremsepedalen så mye (riksvei 3 østerdalen f.eks), kommer det da en elg så får man håpe man har plass til å svinge utenom for å stoppe, det blir vanskelig...
Har også kjørt yellowstuff på den gule men der blir sammenligingen litt uretferdig i og med at vi plagdes med at bremsene bak tok for mye, alikevel så er følelsen min at de Pagidbeleggene (orginal porsche) vi monterte tok mye bedre..
Men som sagt jeg skal ikke rope høyt om disse ettersom jeg har prøvd de for lite.
Har forresten også prøvd Greenstuff på de Ap-Racing-bremsene mine ettersom det var de som var med når jeg kjøpte bremsesettet.. Der syntes jeg de tok godt men de ble slitt ut på null komma niks så jeg byttet til Ferrodo som viste seg å bite enda bedre samt ikke minst holde myyyye lenger.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Jeg kjører EBC og Greenstuff på cabben min. Kjenner meg ikke igjen i det negative i postene over.
Originalbremsene mine var 100% funksjonelle ved mitt bytte.
Biter myyyye bedre enn originalt.
Endel støy ved harde nedbremsinger fra høye hastigheter, men dette mener jeg er koselyd og et signal på at bremsene koser seg.
Anbefaler dette til NG900 og93 og ikke fordi jeg har det selv men fordi det fungerer.
Originalbremsene mine var 100% funksjonelle ved mitt bytte.
Biter myyyye bedre enn originalt.
Endel støy ved harde nedbremsinger fra høye hastigheter, men dette mener jeg er koselyd og et signal på at bremsene koser seg.
Anbefaler dette til NG900 og93 og ikke fordi jeg har det selv men fordi det fungerer.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Kan jo legge til at nå er det ca 1 år siden siste gang jeg prøvde på en 9000.. Men hører jo at også Ingvar har samme opplevelse med sine redstuff-klosser.
Men kansje det har kommet nye varianter det siste året???
Men kansje det har kommet nye varianter det siste året???
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
De har forbedret hele linja ser det ut. som! dette står det om red stuff på brakes sine sider.
" EBC Redstuff ceramic , sport-racing Nyheten som overgår det meste av bremsematerialer på markedet idag".
Altså nyhet. da må de ha forbedret de.
Yellow stuff, de heter Yellow stuff R nå! "Yellowstuff Race Den Nye EBC yellowstuff er produsert som før med utgangspunkt i
racing, men fordelen nå er at den "biter" fra kaldt,
Så tror de må ha forbedret de. Gûnter her inne er også stor fornøyd sier han. og han synes også de biter som fan selv når de er kalde.
Mine bremser var ikke utslitt da jeg byttet. Klossene hadde sikkert 10mm igjen.
" EBC Redstuff ceramic , sport-racing Nyheten som overgår det meste av bremsematerialer på markedet idag".
Altså nyhet. da må de ha forbedret de.
Yellow stuff, de heter Yellow stuff R nå! "Yellowstuff Race Den Nye EBC yellowstuff er produsert som før med utgangspunkt i
racing, men fordelen nå er at den "biter" fra kaldt,
Så tror de må ha forbedret de. Gûnter her inne er også stor fornøyd sier han. og han synes også de biter som fan selv når de er kalde.
Mine bremser var ikke utslitt da jeg byttet. Klossene hadde sikkert 10mm igjen.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Min erfaring med EBC sine saker er bare bra. KJørte flere løp med yellow klosser og jeg synes de er gromme uansett temperatur. Når jeg bremser så står valget mellom at bilen stopper ellerat asfalten blir med.
God kombinasjon jeg har selv fått testet er EBC red stuff, EBC turbogroove og den blu racing bremsevæsken som SP selger=)
//J
God kombinasjon jeg har selv fått testet er EBC red stuff, EBC turbogroove og den blu racing bremsevæsken som SP selger=)
//J
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Kom forresten på at jeg har prøvd enda en type på 9000, de Tarrox-klossene de selger hos SP bremser meget bra.. Har ikke prøvd dem på bane da men i vanlig trafikk så var de knallgode.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Jeg har redstuff klosser på min (kjøpt i sommer), og de må bli litt varme før de biter som de bør.
Evt trykke fryktelig hardt på pedalen så stopper det jo til slutt...
Men fyyy som det bremser når de har blitt nogenlunde varme
Evt trykke fryktelig hardt på pedalen så stopper det jo til slutt...
Men fyyy som det bremser når de har blitt nogenlunde varme

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Jeg har samme erfaring, da i kombinasjon med Brembo kalipere. Får vel smelle på Hirsch-kaliperne jeg har liggende snart, fint å ha litt å velge imatrox N522 skrev:Jeg har redstuff klosser på min (kjøpt i sommer), og de må bli litt varme før de biter som de bør.
Evt trykke fryktelig hardt på pedalen så stopper det jo til slutt...
Men fyyy som det bremser når de har blitt nogenlunde varme


Det skal sies at om det har kommet en ny type redstuffklosser det siste året, så er det ikke dem jeg har prøvd. Kan vel hende de nye er bedre, ser jo at en del her er fornøyd.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Green, yellow eller redstuff klosser?
Hadde greenstuff på min 9k Aero, ville aldri falt meg inn å kjøpe greenstuff igjen, det var provoserende hvor dårlig de var.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero