Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 24 sep 2008, 20:17
hvis jeg setter inn et nyladet batteri i 900'en, så tar det cirka tre dager før batteriet har en spenning på 3-4 volt.
noen som vet om noen vanlige steder dette oppstår på disse bilene?
Om ikke:
kunne noen gitt meg en pekepinn på hvordan jeg starter feilsøkinga?

jeg lærer fort

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Legg inn
av Henrik N449 » 24 sep 2008, 20:25
Hei!
I mørket, med tenningen helt av, så napper du ut alle sikringene èn etter èn. Se nøye etter når du putter dem ned igjen, kommer det en liten gnist så går det strøm der, og det skal det antakeligvis ikke gjøre mens tenningen er helt av. Se på sikringsoversikten og finn ut hva som trekker strøm gjennom den sikringen

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 24 sep 2008, 20:26
uuuuuh, hot tips!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av Peter » 24 sep 2008, 20:41
Eller en annen version av samme trikset, ha tenninga helt av, koble den ene polen på batteriet av og koble et ampere-meter mellom polskoen og batteriet, da ser du hvor mye krypstrøm det er, også tar du ut en og en sikring til ampere-meteret detter ned til 0 da vet du hvilken krets det er som trekker strøm

-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 24 sep 2008, 20:45
her strømmer det bare på med gode tips ja! hjertelig!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 25 sep 2008, 12:04
Henrik N449 skrev:Hei!
I mørket, med tenningen helt av, så napper du ut alle sikringene èn etter èn. Se nøye etter når du putter dem ned igjen, kommer det en liten gnist så går det strøm der, og det skal det antakeligvis ikke gjøre mens tenningen er helt av. Se på sikringsoversikten og finn ut hva som trekker strøm gjennom den sikringen

Evt bruk amperemeter.
Har du stereo med ekstern forsterker? Kan fort være den... og den krypstrømmen finner du ikke ved å måle i sikringsboksen. Du kan prøve å ta ut radioen også. I tillegg har jeg vært borti at det gikk krypstrøm i starteren!!! Den går heller ikke via sikring, så det tok litt tid før jeg fant ut av det!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 26 sep 2008, 21:45
det med starteren var en god ide ingvar! når jeg har somla litt rundt nedi der har jeg faktisk fått meg en liten karamell i ny og ne

med bilen gående
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s