Kom over eldre annonse - biltyveri
Moderator: Moderatorer
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Kom over eldre annonse - biltyveri
Eldre Saab`er mest utsatt for biltyveri i Oslo.
http://www.aftenposten.no/bil/article817193.ece
Jeg har selv en rattlås på min. Vet at dette ikke garanterer at bilen får stå, men føler ihvertfall at 9 av 10 potensielle biltyver går til nabo (Saab`en) bilen.
http://www.aftenposten.no/bil/article817193.ece
Jeg har selv en rattlås på min. Vet at dette ikke garanterer at bilen får stå, men føler ihvertfall at 9 av 10 potensielle biltyver går til nabo (Saab`en) bilen.
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
- Kongpetrus
- 2.0 bar
nå monterer jeg sentral lås også.... da blir det litt værre å stjele den... men det går jo selvsakt ann... vis man vill... men den personen som prøver å stjele bilen min må være tjukk i hue...
for stakkars dem som stjal bilen min sist... vis jeg finner dem da... men det var en av våre nye lands menn så derfor henla politiet saken...
for stakkars dem som stjal bilen min sist... vis jeg finner dem da... men det var en av våre nye lands menn så derfor henla politiet saken...
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Burde vel ha investert i eit slik Abus rattkrykke (har sett at dei har kome bra ut i test meinar eg på, klubben har vel avtale på den også???), men heldigvis er ikkje dørlåsa mine slitne i det heile tatt, like bra som nye grunna at bilen alltid har hatt sentrallås med alarm. Ihvertfall sjukt annleis følelse å ta ein av dei nye nøklane eg har (førre eigar bruke kun ein av dei tre nøklane) og teste ut dørlåsen. Føles som sagt heilt annleis enn i nokon annan 900 eg har prøvd trikset med.
Kan love ein demonstrasjon for spesiellt intereserte om det vert landstreff på meg og 900:an. er ikkje heilt sikker på om det vert med meg, og i tilfelle kva bil.

Kan love ein demonstrasjon for spesiellt intereserte om det vert landstreff på meg og 900:an. er ikkje heilt sikker på om det vert med meg, og i tilfelle kva bil.
At politiet henlegger saker er jeg også godt kjent med. For å gjøre en lang historie litt kortere:2r-e-rik skrev: for stakkars dem som stjal bilen min sist... vis jeg finner dem da... men det var en av våre nye lands menn så derfor henla politiet saken...
Da jeg studerte i Oslo ble min Mazda 626 (for en riskoker

3-4 uker senere ble jeg forbikjørt av bilen nordover på E6!

La meg selvsagt på hjul i bilen jeg kjørte (en Golf 1.4l eller noe, det gikk i alle fall skikkelig dårlig). Fulgte etter bilen til avkjøringen ved Olavsgård og til en bruktbilforhandler på vei mot Lillestrøm.
Ringte til politiet med mobilen og fortalte at jeg sto på utenfor forhandleren. Men politiet kunne ikke skjønne hvor dette var (har de aldri hørt om gule sider??). Tilfeldigvis kom en politibil forbi som jeg fikk stoppet. Biltyvene ble konfrontert (dame og mann, tydelige rusmisbruker tegn) og det ble konstatert at bilen var min.
Noen uker senere mottok jeg to brev, der det stod at saken mot N.N. var henlagt pga bevisets stilling og saken mot N.N. var henlagt.

Jippi! Nå har jeg stor tiltro til politiet!

Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- Kongpetrus
- 2.0 bar
Siterer et av mine site brev fra Oslo Politidistrikt (Fått en 4 - 5 slike brev med forskjellige navn):
Underretning til klager:
Anmeldelsesnr. :8250573 Registrert den 09/09-03
Forholdets art :Brukstyveri bil
Gjerningsdato/-Sted :09/09-03/ Sigrid Undsets vei 7
Påtaleansvarlig : xxxxx
Etterforsker : XXXX
Anmeldte nr. 1: RUSTAD, DAG ØYSTEIN (Og får jeg bråk med dette DRITER jeg i det!!!!!!!!!!!!!!)
27/04-04 De underrettes om at mistenkte forhold er henlagt etter bevisets stilling.
bla. bla. bla bla.
Forslag - Saabtreff med nevnte DAG ØYSTEIN RUSTAD med poleringsvotter og såpesvamper????
Underretning til klager:
Anmeldte nr. 1: RUSTAD, DAG ØYSTEIN (Og får jeg bråk med dette DRITER jeg i det!!!!!!!!!!!!!!)
27/04-04 De underrettes om at mistenkte forhold er henlagt etter bevisets stilling.
bla. bla. bla bla.
Forslag - Saabtreff med nevnte DAG ØYSTEIN RUSTAD med poleringsvotter og såpesvamper????
du er vel ikke tilfedigvis purk???Kongpetrus skrev:Siterer et av mine site brev fra Oslo Politidistrikt (Fått en 4 - 5 slike brev med forskjellige navn):
Underretning til klager:
bla. bla. bla bla.
- Kongpetrus
- 2.0 bar
okay... beklager på det sterkeste at jeg i vantro beskylte deg for å være snut... beklager...Kongpetrus skrev:Eeeehh nei.
Hva får deg til å tro det?
Siterer kun et brev jeg har fått.
men vis du hadde vært det så syntes jeg at du kunna ha fortalt meg hvem som stjal bilen min... purken fant jo fingeravtrykk å det hele....