Bare ikke for fartsovertredelser..
Det er noe gammeldags, nærmest steinaldersk over å diktere en felles grense for hvor fort en skal kjøre. Det er ikke bare en øvre grense en setter.. Sier man 'maks', har man gjennom et kollektiv også automatisk et minimum. Det blir feil!! Den ene personen har et virkeområde for bruk av hjernekapasitet, ulikt den andre, som gjør at enkelte kjører utrygt selv i 13kmt. Personlig føler jeg meg atskillig mer trygg om jeg får sette et tempo for meg selv, hvor jeg føler at jeg har oversikt.
Så godtar jeg at jeg i neste rekke må forsvare hvordan jeg kan kjøre trygt i 3.000kmt gjennom tungt trafikkert by-landskap.. Men det er en annen diskusjon.. Erstatningsvis kunne det innføres et kanskje mer moderne system, som f.eks personlig klassifisering i førerkortet, med integrert varslig i bilens elektronikk, om du motstrider den kjøreadferd du er klasset for, og direkte alarm til politiet om overtredelsen er av den grove art

Når det gjelder blinkelys.. 'For pyser', leser jeg.. Og føler en noe sarkastisk undertone, men..
Det er mange tullinger der ute, som bruke uanstendig mye tid på å sette seg inn i de gjeldende regelverk, praksis ved div. organ; politi, forsikringsselskap og rent juridisk.. Noe som gjør at DU, som ikke bruker blinkelys, får en av disse typene i den tynne bakdøra, der du har barnestol og femåring, i 80kmt... Og DU taper saken tvert. Ingen oppreisning, og bare tragedie. JEG har for tilfellet verken kjørt uaktsomt, eller lovstridig, får frem en ny bil og et MEGET viktig poeng: BRUK BLINKELYS!
Vess ikje, så får du 2.000 krona i bot...!
...å en rød saabturbo i passasjerdøra