Hører muligens inn under Trimming, men prøver her først:
Skal etterhvert montere en 9000 IC i den gamle T8en.
Er det noen ulemper ved å bruke 2-lags hydraulikkslanger (som har vært brukt til trykkluft) hele veien (unntatt ut fra turboen, selvfølgelig..) istedet for den blandingen av gummibøyer og aluminiumsrør som Popeye beskriver?
Hvis det er en dårlig idé, hvor er det beste stedet å skaffe rør og slanger, bortsett fra høgger?
Slanger/r?r til 9000 IC
Moderator: Moderatorer
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Slanger/rør til 9000 IC
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Vil tempen holdes like lav ved bruk av hydr. slanger som med metallrør, eller har ikke det noe å si? Tenkte kanskje aluen i rørene hadde en kjøleeffekt..
I et 90° benn blir det friksjon, og det vil øke tempen. Ved å unngå det, holder man tempen nede, eller hva?
Hva med å sette ICen oppned for å korte ned slange-/rørlengden (mindre motstand og kortere transportvei for lufta)?
Har ikke prøvd ennå, så jeg vet ikke om det går. Bare lufter tanken (bokstavlig talt)
I et 90° benn blir det friksjon, og det vil øke tempen. Ved å unngå det, holder man tempen nede, eller hva?
Hva med å sette ICen oppned for å korte ned slange-/rørlengden (mindre motstand og kortere transportvei for lufta)?
Har ikke prøvd ennå, så jeg vet ikke om det går. Bare lufter tanken (bokstavlig talt)

Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T