Et sp?rsm?l..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Et spørsmål..

Legg inn av sabbus-N252 » 19 jul 2004, 21:07

når jeg hiver bilen i revers og napper ut nøkkelen, er det meninga den skal være låst på giret.... bilen min triller visst jeg ikke har brekket på... hva er galt?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 359
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: Sola

Legg inn av Erik N21 » 19 jul 2004, 23:32

....... for bratt bakke..... :D
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 20 jul 2004, 07:43

:lol:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 20 jul 2004, 07:48

er nok flat mark gitt...går an å dytte bilen både fram og tilbake...? :cry:

Har forøvrig handla meg samme bil som deg john. skremmende lik...
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Dalle
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 46
Registrert: 13 okt 2011, 10:58
Medlemsnummer: N2284
Navn: Daniel Kampesveen
Bil: Saab 900 Turbo Coupe
Sted: Filefjell / Valdres

Re: Et sp?rsm?l..

Legg inn av Dalle » 28 nov 2011, 00:19

Noen fler svar her ? Har samme problemet på min nyinnkjøpte NG900.
Saab 900t coupe 1995 Steg 2
Saab 900t coupe 1994

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Et sp?rsm?l..

Legg inn av Paradigm N558 » 28 nov 2011, 00:40

Den er låst i reversj ja.
Selv om bilen står i gir klarer man med nok trekkraft eller bratt nok bakke å dra motoren rundt. Derfor man har håndbrekk i tillegg ;)
OG om det er flatt, som du sier, så sett den ordentlig i reversj, du kan ha truffet et punkt hvor du får til å ta ut nøkkelen, men den står likevel ikke HELT i reversj. Dette vil fort vise seg stemmer om du ikke klarer å rygge med bilen din mere ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Dalle
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 46
Registrert: 13 okt 2011, 10:58
Medlemsnummer: N2284
Navn: Daniel Kampesveen
Bil: Saab 900 Turbo Coupe
Sted: Filefjell / Valdres

Re: Et sp?rsm?l..

Legg inn av Dalle » 28 nov 2011, 00:45

Er nok noe i den duren, bilen min sto pluttselig hos naboen, så skjønte ingenting :P

Er ganske flatt, men mulig den ikke var skikkelig i revers. kjørte den tilbake og satte den i revers + brekk, så står vell nå :) Enda en godbil på tunet nå :D
Saab 900t coupe 1995 Steg 2
Saab 900t coupe 1994

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Et sp?rsm?l..

Legg inn av EdHunter N815 » 28 nov 2011, 01:00

Det at giren låses i revers er ikke ment som noen garanti for at bilen skal stå i ro, men for å forhindre at bilen kan settes i et gir forover og kjøres kun ved å tjuvkoble tenningen. :)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar