Et sp?rsm?l..
Moderator: Moderatorer
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
Et spørsmål..
når jeg hiver bilen i revers og napper ut nøkkelen, er det meninga den skal være låst på giret.... bilen min triller visst jeg ikke har brekket på... hva er galt?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
- Dalle
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 46
- Registrert: 13 okt 2011, 10:58
- Medlemsnummer: N2284
- Navn: Daniel Kampesveen
- Bil: Saab 900 Turbo Coupe
- Sted: Filefjell / Valdres
Re: Et sp?rsm?l..
Noen fler svar her ? Har samme problemet på min nyinnkjøpte NG900.
Saab 900t coupe 1995 Steg 2
Saab 900t coupe 1994
Saab 900t coupe 1994
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Et sp?rsm?l..
Den er låst i reversj ja.
Selv om bilen står i gir klarer man med nok trekkraft eller bratt nok bakke å dra motoren rundt. Derfor man har håndbrekk i tillegg
OG om det er flatt, som du sier, så sett den ordentlig i reversj, du kan ha truffet et punkt hvor du får til å ta ut nøkkelen, men den står likevel ikke HELT i reversj. Dette vil fort vise seg stemmer om du ikke klarer å rygge med bilen din mere
Selv om bilen står i gir klarer man med nok trekkraft eller bratt nok bakke å dra motoren rundt. Derfor man har håndbrekk i tillegg

OG om det er flatt, som du sier, så sett den ordentlig i reversj, du kan ha truffet et punkt hvor du får til å ta ut nøkkelen, men den står likevel ikke HELT i reversj. Dette vil fort vise seg stemmer om du ikke klarer å rygge med bilen din mere

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Dalle
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 46
- Registrert: 13 okt 2011, 10:58
- Medlemsnummer: N2284
- Navn: Daniel Kampesveen
- Bil: Saab 900 Turbo Coupe
- Sted: Filefjell / Valdres
Re: Et sp?rsm?l..
Er nok noe i den duren, bilen min sto pluttselig hos naboen, så skjønte ingenting 
Er ganske flatt, men mulig den ikke var skikkelig i revers. kjørte den tilbake og satte den i revers + brekk, så står vell nå
Enda en godbil på tunet nå 

Er ganske flatt, men mulig den ikke var skikkelig i revers. kjørte den tilbake og satte den i revers + brekk, så står vell nå


Saab 900t coupe 1995 Steg 2
Saab 900t coupe 1994
Saab 900t coupe 1994
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Et sp?rsm?l..
Det at giren låses i revers er ikke ment som noen garanti for at bilen skal stå i ro, men for å forhindre at bilen kan settes i et gir forover og kjøres kun ved å tjuvkoble tenningen. 

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1