Er det noen som har noen oversikt over ledningene som går i bakluka? Dette er i bunn og grunn et luksusproblem, da jeg kan måle meg frem, men tenkte å høre litt her også. Har en bakluke fra 85, satt inn i min 91modell. Denne mangler bremselys i ruta (ergo har den en ledning mindre, greit nok), samtidig som begge har en 2 kvadrat (evt 1,5) gul ledning, så dette er også greit.
Det som da står igjen, er at de fire ledningene (tre i luka) på 1 kvadrat-ish har forskjellige fargekoder i luka og i kupeen. Jeg har sett i Bentley at det er en rød som skal gå til bremselysene der, og så går jeg ut fra at svart er jord så da har jeg ikke så mange igjen, men fra kupeen så er alle flerfarget...?
Bakluke og900 CC
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Bakluke og900 CC
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Bakluke og900 CC
Hjelper litt om du skriver hvilke farger du har.
Du skal ihvertfall ha parklys og evt tåkelys

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Bakluke og900 CC
Jeg vet ikke hvor jeg var på lørdag da jeg raskt tittet på ledningene, men helt klar kan jeg ikke ha vært i skallen, ledningsnettet var likt på bakluka som var 8 år eldre, bortsett fra at ledningen til bremselyset manglet. Gul stor ledning (1,5-2 kvadrat antar jeg), og svart, rød og grønn ledning av type 1 kvadrat. Den ledningen som er igjen i kupeen da er en blå med rød stripe på, og som da går til ekstra bremselys i bakruta.Børre N17 skrev:Hjelper litt om du skriver hvilke farger du har.Du skal ihvertfall ha parklys og evt tåkelys
Selvfølelig så virket 0 varmetråder i glasset på luka jeg satte inn (og ja, det var rim og is på Byåsen i går kveld), men høyre lys virker, så en ledning er hvertfall rett


"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Bakluke og900 CC
Okay, da er alt av ledninger ok, det lyser i alle lys, og alt er bare velstand....nesten!
Problemet er jo at det viktigste ikke funker, nemlig varmetrådene i ruta! Jeg har 12 v både i koblingspunktet på ruta OG på andre siden der jordpunktet er. Samtidig så går det 1 A gjennom ruta, ergo det virker som om det skulle være sånn noenlunde ok alle verdier her, men ruta holder seg like rimete som om motoren var av. Jeg har fått høre at evt en eller to av de nederste trådene i ruta skulle være døde, så ruta skal skiftes uansett, men det hadde vært kjekt å ikke gjøre det imorgen.
Det skulle heller ikke bli uendelig stor motstand i ruta pga det, siden alle trådene ligger i parallell.
Noen idé her?
Problemet er jo at det viktigste ikke funker, nemlig varmetrådene i ruta! Jeg har 12 v både i koblingspunktet på ruta OG på andre siden der jordpunktet er. Samtidig så går det 1 A gjennom ruta, ergo det virker som om det skulle være sånn noenlunde ok alle verdier her, men ruta holder seg like rimete som om motoren var av. Jeg har fått høre at evt en eller to av de nederste trådene i ruta skulle være døde, så ruta skal skiftes uansett, men det hadde vært kjekt å ikke gjøre det imorgen.

Noen idé her?
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Sentrallås i bakluke og900 CC
Siden jeg er lat og at jeg startet en bakluke og900-tråd, så bruker jeg denne fortsatt med noen modifikasjoner.
Jeg har tenkt å legge en sentrallåsgiver i bakluka for sikkerhet da jeg ikke skal ha noen form for nøkkelhull på de nye dørene mine. Er det bare rett frem dette? Jeg vet at vanligvis sitter det kun en vanlig motor der (2-leder), men at om jeg gjør ting på min måte så vil jeg måtte etterføre en stk ledning til kontaktpunktet for fremdøra (der kontakten til giveren vanligvis sitter), det er i og for seg greit nok det. Er det noe annet jeg bør tenke på?
Jeg har tenkt å legge en sentrallåsgiver i bakluka for sikkerhet da jeg ikke skal ha noen form for nøkkelhull på de nye dørene mine. Er det bare rett frem dette? Jeg vet at vanligvis sitter det kun en vanlig motor der (2-leder), men at om jeg gjør ting på min måte så vil jeg måtte etterføre en stk ledning til kontaktpunktet for fremdøra (der kontakten til giveren vanligvis sitter), det er i og for seg greit nok det. Er det noe annet jeg bør tenke på?
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3