En ting som slår mæ når æ les her,kan d være innslaget på startmotoren som fjusker....
Moderator: Moderatorer
NeiGunnar N326 skrev: er det egen jordingskabel på starteren?
Til info er Avensis en av de aller sikreste bilene på veien. En svensk undersøkelse av reelle ulykker viser at personer som kjørte/ satt på i Toyota Avensis kom best fra det.EdHunter N815 skrev:Kondolerer, og håper virkelig dere ikke kræsjer i blikkboksen deres...
Jeg har sett et tilfelle av 15 år gammel Saab VS 2 år gammel Toyota (front mot front) for noen år siden, og kort fortalt så ble statistikken 0 - 3 til Toyota... regnet i antall døde. Håper aldri jeg selv opplever noe slikt, og derfor har jeg også sverget til Saab. Da sitter jeg i det minste på rett side av statistikken!
Sorry, var kanskje litt kjapp der. Mente selvfølgelig jordinga. Det er så mange år siden jeg har skrudd bil nå at jeg svelger unna og mikser det meste som en mekaniker forteller meg, uten at jeg på noe vis påstår at han sa det var jordingskabelen som måtte tightes. Det var uansett et jordingsproblem.Ingvar N629 skrev:NeiGunnar N326 skrev: er det egen jordingskabel på starteren?