Henrik N449 skrev:Synes alle som jobber i servicebedrifter her mener at dem er trygge fordi folk alltid vil trenge servicen dems, ville ikke slått meg til ro med den tanken jeg da..! Dem sier opp mennesker hovedsakelig der dem ikke har råd til å ha nok mennesker på jobb. Selvom man har like mange kunder som før er det ikke sikkert bedriften går i pluss nå som leie av lokaler er dyrere, evt lån blir dyrere, og verdien av selvveide bygg/lokaler, firmabiler ol. taper verdi for hver dag. Å si at media blåser opp saken er litt i grenseland synes jeg, folk blir jo sagt opp overalt, en lokal byggforretning måtte nettopp si opp over 10 mann pga krisa, og at huslån er dyrere å ha har jo vært et faktum rimelig lenge nå!
Ser ut som ting er på bedringens vei da

vet nå ikke jeg, personlig, så sitter jeg på en kanonsikker jobb, da folk MÅ ha mat, og maten MÅ fra et lager til butikken...
men ser at mange konkurenter sliter, spesielt dem som kjører byggmaterialer og for byggebransjen generelt.
bankrådgivere sitter forsåvitt og sikkert, samt politi, brann og sykepersonell er noe som aldri tar fri selv om det er finanskrise. personlig så syns jeg det er greit akkuratt nå, da boligrenta synker

jeg har ikke kredittkortregninger, og ikke bil lån.. kanon. bensinprisen har og sunket dramatisk, men om det er lokal krig skal heller være uvisst