Trond_ skrev:
Petter er jo egentlig en elendig sjåfør. til og med broren hannes kjøre beire,og han har ikkje et team med 500 mill og bruke på rally
greit nok at petter vant heile driten i 2004? men han kan ikkje leve på de resten av livet. Han vraker jo minst 1 bil i kvert land..ikkje rart subaru trekker seg. en rally bil er ikkje billig
Å påstå at Petter er en elendig sjåfør er da å ta litt hardt i, selv om han ikke vinner så har han da tross alt kjørt jevnt og godt så lenge bilen har holdt teknisk. Det kan ikke benektes at Subaruene har hatt mye tekniske problemer, og likevel ligger Petter på en 6. plass etter endt sesong. Ikke noe personlig ment, men jeg tror teamsjefene har veldig mye mer peiling på hvem som er de beste sjåførene enn du har. Hvis Petter var så dårlig så hadde de vel bare byttet han ut skulle man tro?
Å si at Henning er en bedre sjåfør har jeg litt vanskelig for å se hvordan du kan forsvare, 500 mill eller ikke så har faktisk Petter over dobbelt så mange poeng i 08-sesongen. Jeg sier ikke at Henning er noen dårlig sjåfør, men det er ingen tvil om at Petter er mer stabil og jevnt god på forskjellige underlag. Det er selvsagt mulig at Henning hadde kjørt en god del bedre om han hadde kjørt for fabrikkteam, men jeg tror ikke han hadde vunnet WRC.
Alt i alt har jeg likevel mest tro på våre unge talenter, Østberg og Mikkelsen. Å hevde seg såpass i WRC som de har gjort er ganske unikt, og jeg tror at så lenge WRC overlever vil de komme til å gjøre det mye bedre enn brødrene Solberg har klart. Sånnsett er det vel nesten positivt at fabrikkteam trekker seg, da vil det bli bedre plass til slike unge talenter med eget team.