Nå tenker du vel på B og ikke BE frodeFrode N073 skrev:tenkte på totalvektå på bil+hengar.Jørgen N237 skrev:Pajero er vel et bra alternativ, har vel en tilhengervekt på 3200 rundt 1990.. Og nei, er ikke 3500 som total tilhengervekt med BE..

Moderator: Moderatorer
Nå tenker du vel på B og ikke BE frodeFrode N073 skrev:tenkte på totalvektå på bil+hengar.Jørgen N237 skrev:Pajero er vel et bra alternativ, har vel en tilhengervekt på 3200 rundt 1990.. Og nei, er ikke 3500 som total tilhengervekt med BE..
va det eg ville fram te.Rolfi skrev:"vogntoget" skal ikke passere 3500kg
står BE i fysta innlegget. derfor eg lurte. men spele jo ingen rolle.Ingvar N629 skrev:Tor har C1E så det spiller ingen rolle.
sjekka hvor tungt den kan dra? jeg og fadern sammenligna min 9000 mot moderns caravelle, var ikke mye forskjell der..Mostra skrev:Denne er tilsalgs like ved der jeg bor. Kan sikker prutes på.
http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... T.svl=Link" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt.: FINN-kode: 15826898
2,5 TDI Syncro. Kan chippes for litt mer effekt, men disse motorene er seige.
På jobben har vi en 1.9 tdi 102 HK og den har jeg trukket mye bil på henger med.
Klasse B. Men dette var jo uaktuelt. men du kan trekke henger over 750 kg på klasse B.Jørgen N1032 skrev:Klasse BE (personbil med tilhenger)
Denne klassen gjelder trekking av tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg som man ikke kan trekke med ren klasse B.
Hvilke tilhengere med tillatt totalvekt over 750 kg som du kan trekke med ren klasse B, er omtalt på forrige side: Klasse B (personbil).
Før trekking må du alltid kontrollere de tekniske begrensningenei personbilens vognkort for å finne ut hva som er bilens maksimale aktuelle tilhengervekt (tillatte hengervekt).
Denne skal ikke overskrides uansett hvilke førerkortklasser du har. Se også etter tillatte vogntogvekt. Denne skal selvsagt heller ikke overskrides, uansett førerkortklasse, dvs. summen av bilens aktuelle totalvekt + tilhengerens aktuelle totalvekt.
Klippet fra sidene til Statens vegvesen: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... rsonbil+BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Stemmer det, var litt sløv i går kveld tydeligvisFrode N073 skrev:va det eg ville fram te.Rolfi skrev:"vogntoget" skal ikke passere 3500kg![]()
står BE i fysta innlegget. derfor eg lurte. men spele jo ingen rolle.Ingvar N629 skrev:Tor har C1E så det spiller ingen rolle.
Fadern har som sagt en 95mod 2,5td. Er jo ikke den sprekeste saken i verden, men helt grei bil. den er snart rullet 200km og han har aldri vært plaget med bilen. Byttet støtdempere, bremser, fjærer bak og lagre i bakaksel. det er alt som er byttet på bilen. Må si det er imponerende, noen sier de er fy fy å kjøpe, men er ikke av den oppfatiningen.Tor N12 skrev: Cherokee er vel heller ikke uinteressant, men jeg trodde rett og slett den ikke var godkjent for såpass til hengervekt, får vel kikke litt på dem også da. Hvordan er dieselmotorene på disse?
Hehe, nei det skjønner jeg godt. Mener fadern sa den jikk på 0,7 på langkjøring 2,5td. uten at jeg har målt den selv. men under literen værtfall.Tor N12 skrev:En kjenning hadde en sånn HO en gang i tiden, synes jeg husker at han snakket om 2 liter på mila jeg... deeet er i såfall ikke spes aktuelt