Hvilken fil som måtte slettes da Eirik, spør bare av ren nysgjerrighet da det kanskje kan hjelpe andre som kan få samme problem.
Så litt OT igjen:
Andreas, din(e) McDons kan være infisert uten at du vet det (det samme gjelder ufattelige mange windows brukere også), da det ikke er alle virus som man faktisk merker (det er ikke alle virus som faktisk trenger å gjøre noe spesielt ondsinnet) og som heller ikke trenger å finnes i noen virus databaser enda (store forskjeller har man jo på antivirus-scannere i tillegg. Mac har hatt noen føle ormer og virus de også som sprer seg fort, det samme gjelder linux. Opensource har jo endel +sider de, skal ikke nekte for det da det blir kjapt lagt ut patcher fra bl.a privatpersoner som sitter å gjør dette på hobbybasis (kjempemessig!), men kildekoden er jo også lettere tilgjengelig slik at man kan sette seg mer inn i saker og ting for å skape ondsinnet kode til forskjell til f.eks: windows som har lukket. Windows holder jo på å blir mer "linux/Mc -basert" det også, de begynte litt med vista og powershell (dette var bare en prøvestart) windows 2k8 server har også kun kommando-grensesnitt om man vil og lukket alle services default på en lite-versjon også er jo windows 7 godt på vei allerede.
Uansett så er det jeg vil mest frem til, er at det er de mest populære OS som blir rammet. Hvem gidder vel å skrive et virus som rammer kanskje under 1% av befolkningen når det er mer suksess for å lykkes når man bruker et OS som kanskje 95% bruker. Jo flere som bruker et OS, jo flere kan man regne med ikke kan å patche hull, vet om MANGE som ikke kan å patche windows engang, så man kan regne med at det er veldig mange som bruker linux og spesielt Mc (fordi Mc er så lett å bruke) og de kan da ihvertfall ikke laste ned en patch som kan være kritisk for deres system.
Jeg er veldig glad i PC med windows xp pro, men alt til sitt bruk mener nå jeg og det er netopp xp pro jeg trenger da det dekker mine behov 100%. Mc er jo genialt til foto og bilde redigering og linux til serverbruk, når man først får opp en linux-server så er den oppe og man trenger ikke å restarte for å patche kjernen som man faktisk må på windows. Nedetid=tap av penger hos en bedrift.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.