Da har det idérike (evt flink til å "koke" andres ideer) hodet mitt tenkt litt, og kommet frem til at jeg ønsker litt mer måling og registrering av data i min kjære og900. Planen er å lage en forholdsvis enkel kjørekomputer som måler speed, forbruk, gj speed, gj forbruk, inst forbruk, liter igjen osv for så å vise dette på et lite, enkelt display hos meg. Til dette har jeg tenkt å måle på innspruten (for RPM og forbruk), samt en ABS-sensor for speed. Om jeg får lov å koke de 1000 linjene med C-kode som Ole i
Situne har laget for Mercedesen sin blir jo en annen sak, men da hadde jeg jo spart litt tid
Spørsmålet som dukker opp i hodet mitt da, er hva prisen på en ABS-sensor ligger på (Hjelle)? Jeg har jo ikke ABS på min og900, men vet at det er andre som har dette, og kanskje vet eventuelle priser. Jeg prøvde på bildelsbasen, men fant ikke noe der. Spørsmål 2 er om det er lett å komme til på selve injection-delen for å måle dette?
Evt andre som har innspill på idéen min er hjertelig velkommen til å si sin mening her

(til slutt kan det sies at dette ligger jo iltt i grenseland mellom teknisk og elektrisk, men siden det er mest motor-elektrisk jeg lurer på så la jeg den i teknisk)