Må ikke altid høre på han dere Haynes, kan jo bli sikkelig deprimert av og lese det som står i boka... Det er litt sånn skumle tenndenser til og bli litt mye som må skus av for og komme til enkelte ting i følge den boka har jeg funnet utSkavold skrev:Mmm. I følge Haynes-boka må jeg av med innsugsmanifolden (eller hva det nå heter ...) for å komme til den såkalte Crankshaft Position Sensor, og selv da er det trangt. Var litt mer jobb en jeg så for meg, hehe.
Bilen stoppet. Igjen. Fjas med bensintilførsel?
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Bilen stoppet. Igjen. Fjas med bensintilførsel?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Skavold
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Jaja. Influensaen fikk tilbakefall etter bare et par uker (!), så jeg har ikke tatt sjansen på å vase ute i snøen så mye den siste uka, men det viser seg at den stakkars delen jeg hadde så klokketro på, veivakselgiveren, ikke var årsaken. Så da er bensinpumpa klar for test.
Hvor er det jeg skal sette strømkabelen for å gi strøm til pumpa? Jeg må vel ikke ha fysisk tilgang til pumpa? Den er vel ikke så helt grei å få fatt i, etter hva jeg har skjønt.
Beklager mye spørsmål, men er man nybegynner, så er man nybegynner
Dersom dere trenger hjelp med mobiltelefoner eller Lotus Notes, spør meg gjerne, for det er noe -jeg- har greie på, hehe.
Hvor er det jeg skal sette strømkabelen for å gi strøm til pumpa? Jeg må vel ikke ha fysisk tilgang til pumpa? Den er vel ikke så helt grei å få fatt i, etter hva jeg har skjønt.
Beklager mye spørsmål, men er man nybegynner, så er man nybegynner
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
hehe, will do 
men har du sjekka om det er gnist eller bensin du mangler? er det bensinpumpa så har du jo gnist, og det er piece of cake å sjekke
men har du sjekka om det er gnist eller bensin du mangler? er det bensinpumpa så har du jo gnist, og det er piece of cake å sjekke
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Skavold
- 2.0 bar

- Kontakt:
Godt poeng. Skal se om jeg rekker å sjekke det før jeg drar på hytta i morra (med RAV4
).
Enkleste da er vel bare å ta ut kassetten og en plugg, og sette tennpluggen på kanten av kassetthuset, for å jorde den? Mener det var det kompisen fra NAF gjorde sist "Skavolds Lille Røde" stoppet sist.
Enkleste da er vel bare å ta ut kassetten og en plugg, og sette tennpluggen på kanten av kassetthuset, for å jorde den? Mener det var det kompisen fra NAF gjorde sist "Skavolds Lille Røde" stoppet sist.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Huff da, nå må du passe på så du ikke knekker kassetten!!Skavold skrev:Godt poeng. Skal se om jeg rekker å sjekke det før jeg drar på hytta i morra (med RAV4).
Du kan teste men da MÅ du ha plugger i alle coilene samt gjorde disse skikkelig! Med skikkelig så mener jeg at du virkelig snurrer en kabel med god jording rundt hver plugg, vet flere som bare har lagt pluggene mot jord for så å knekke kassetten.
En annen ting er at DI-kassettene strengt tatt ikke er glad i å stå på hodet..
Men altså, som skrevet til deg tidligere (kremt
Du kan jo også teste den fine søkefunksjonen oppe til venstre så slipper jeg å skrive denne beskrivelsa så ofte om hvordan man tvangskjører pumpa
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Skavold
- 2.0 bar

- Kontakt:
Ja, da er bilen i orden igjen ...
Fikk noen eksperter til å se på den, og de kunne konkludere med at tennkassetten var gåen fordi jeg ikke skiftet plugger når jeg bytta kassett i høst ... Så; nye plugger og ny kassett senere kunne jeg kjøre hjem.
Fikk noen eksperter til å se på den, og de kunne konkludere med at tennkassetten var gåen fordi jeg ikke skiftet plugger når jeg bytta kassett i høst ... Så; nye plugger og ny kassett senere kunne jeg kjøre hjem.