Dette gjelder for en Saab OG900cab -94! Hvordan jeg lettest kan justere turboens basistrykk? Min ligger på beskjedne 0,25 Bar og stanga skulle vært kortet inn med et par tre omdreininger. Men låsemutteren er ikke god. Noen har forsøkt seg før... Hvordan tar jeg ut hele stasen, dvs membran med stang? Jeg ser bare én bolt på festebraketten. Stemmer det?
manglende turbotrykk
Moderator: Moderatorer
-
twi900
manglende turbotrykk
Har en saabkjenning som jeg lurte på om noen kunne hjelpe med råd?
Dette gjelder for en Saab OG900cab -94! Hvordan jeg lettest kan justere turboens basistrykk? Min ligger på beskjedne 0,25 Bar og stanga skulle vært kortet inn med et par tre omdreininger. Men låsemutteren er ikke god. Noen har forsøkt seg før... Hvordan tar jeg ut hele stasen, dvs membran med stang? Jeg ser bare én bolt på festebraketten. Stemmer det?

Dette gjelder for en Saab OG900cab -94! Hvordan jeg lettest kan justere turboens basistrykk? Min ligger på beskjedne 0,25 Bar og stanga skulle vært kortet inn med et par tre omdreininger. Men låsemutteren er ikke god. Noen har forsøkt seg før... Hvordan tar jeg ut hele stasen, dvs membran med stang? Jeg ser bare én bolt på festebraketten. Stemmer det?
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Har akkurat gjordt det samme selv på min `92cab.
Akkulatorklokka og brakett (hele stasen med stang) sitter i 2 bolter, stanga sitter i spjeldet på turboen i en splitpinne. Bare å plukke av.
En omdreining tilsvarte ca 0,025bar på min, jeg hadde 0,3 i GLT og fikk skru 8 omdr så det blei ca0,5.
Kristian
Akkulatorklokka og brakett (hele stasen med stang) sitter i 2 bolter, stanga sitter i spjeldet på turboen i en splitpinne. Bare å plukke av.
En omdreining tilsvarte ca 0,025bar på min, jeg hadde 0,3 i GLT og fikk skru 8 omdr så det blei ca0,5.
Kristian
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped