Har lenge tenkt på motosykkel-lappen, men eg har jo null å nix peiling på sykla osv.
Ka kosta mc-lappen f.ex?? å kor mykje peng må man ut med for å få en nåkelunde bra lett sykkel??

Moderator: Moderatorer
Lappen ligger vel en plass mellom 10-12.000,- om det ikke har endret seg veldig på 3-4år..Endre88 N1527 skrev:Sida eg forguda ditta forumet her gidde eg ikkje å leite etter ett mc forum![]()
Har lenge tenkt på motosykkel-lappen, men eg har jo null å nix peiling på sykla osv.
Ka kosta mc-lappen f.ex?? å kor mykje peng må man ut med for å få en nåkelunde bra lett sykkel??
Det har det nok, reglene for mc-opplæring ble kraftig strammet inn for et par år siden. Jeg vet ikke hva lappen koster nå, men jeg vet at for prisen du forespeiler får jeg så vidt oppgradert fra lett til tung...Haaka skrev:Lappen ligger vel en plass mellom 10-12.000,- om det ikke har endret seg veldig på 3-4år..
EdHunter N815 skrev:Det har det nok, reglene for mc-opplæring ble kraftig strammet inn for et par år siden. Jeg vet ikke hva lappen koster nå, men jeg vet at for prisen du forespeiler får jeg så vidt oppgradert fra lett til tung...Haaka skrev:Lappen ligger vel en plass mellom 10-12.000,- om det ikke har endret seg veldig på 3-4år..
Jo det stemmer nok ganske bra.. Men tror ikke det skal ligge så voldsomt langt over. Jeg legger til et par tusenlapper og da tror jeg du har dekket det obligatoriske ganske greit, og det blir jo der det kjennes dyrt i en evt. oppgradering da en før nærmest kunne kjøre direkte opp, bare med et lite tilleggskurs av noe slag, og i dag blir det et mer utvidet obligatorisk opplegg i kurs og praksis.. Får sjekke med kjøreskolen da, men jeg ville vel regnet med ca 14.000 +/-EdHunter N815 skrev:Det har det nok, reglene for mc-opplæring ble kraftig strammet inn for et par år siden. Jeg vet ikke hva lappen koster nå, men jeg vet at for prisen du forespeiler får jeg så vidt oppgradert fra lett til tung...