TTI (Teite trim ideèr.)

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 11:04

Oppdatering på gang:
Denne viste seg fort å være noe jalladritt... Det kom fort fram HER ^^

Og samtidig så tenkte jeg på tanken om å ha oksygenflasker i bilen og på ett punkt å stenges luftinnsuget og komprimert oksygen sprutes inn i motoren..

Det må jo gi futt :D:D

Sorry at den pellehistorien aldri ble realitet.. :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 07 nov 2007, 15:39

Det blir jo i prinsippet det samme som NOS da:P

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 15:51

forkortes til OS? hehe
Satt 4 (sett at det er en rekkefire-motor) paintballflasker på en 300 bar over hver syllinder og en solenoidventil som regulering.. må være bra!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Paradigm N558 » 31 mar 2009, 12:29

Denne ser jo krute god ut! For de av dere som har en 2.0i motor, så får dere jo straks 160 hester! :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Eirik » 31 mar 2009, 13:00

Hehe. Har ikke SP tidligere solgt chip til 2.3i? Mener det var +10HP på den chippen.
25 Year anniversary of Saab 9000

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Terra N837 » 31 mar 2009, 13:10

Hørte jeg placebo :lol:
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Paradigm N558 » 31 mar 2009, 13:12

Så da er det bare å lodde 3 slike chipper i serie, så får man 30 hester? :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
wollis
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 214
Registrert: 02 mar 2009, 02:46
Navn: Thomas
Bil: 2001 9-5 Aero Est.
Sted: Finnøy, Rogaland

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av wollis » 31 mar 2009, 13:22

Hva med å ha en skråmontert dyse bak på bilen som spruter ned i bakken? Denne kan drives av en gigantisk vanntank med skrulokk. Idéen bak er at tanken er fylt med vann. Når en trenger mer effekt enn bensinmotoren kan tilby, skrur en av lokket og pøser på med bakepulver før en igjen skynder seg å skru lokket på. En "turbo-versjon" av dette prinsippet kan oppnås ved å ta i bruk en integrert stavmikser som sikrer hurtig blanding. :sprint:

Ps. Dette er mest effektivt i stv hvor vanntanken kan være større. Et alternativ til skrulokket er et moddet soltak. Ds.
Sist redigert av wollis den 31 mar 2009, 13:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
wollis
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 214
Registrert: 02 mar 2009, 02:46
Navn: Thomas
Bil: 2001 9-5 Aero Est.
Sted: Finnøy, Rogaland

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av wollis » 31 mar 2009, 13:28

Terra N837 skrev:Hørte jeg placebo :lol:

Nå skal jeg sitere ei skrulle på studiet mitt(les: en seksuelt frustrert og forvirret mann som ikke vet han liker gutter). "ÅÅ, du er SÅÅ fordomsfull."

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Ingvar N629 » 31 mar 2009, 13:35

Hehe, denne dype kilden til kunnskap har dukket opp til overflaten igjen, ja! :lol:
wollis skrev:Hva med å ha en skråmontert dyse bak på bilen som spruter ned i bakken? Denne kan drives av en gigantisk vanntank med skrulokk. Idéen bak er at tanken er fylt med vann. Når en trenger mer effekt enn bensinmotoren kan tilby, skrur en av lokket og pøser på med bakepulver før en igjen skynder seg å skru lokket på. En "turbo-versjon" av dette prinsippet kan oppnås ved å ta i bruk en integrert stavmikser som sikrer hurtig blanding. :sprint:

Ps. Dette er mest effektivt i stv hvor vanntanken kan være større. Et alternativ til skrulokket er et moddet soltak. Ds.
Enda bedre enn vann og bakepulver, er eddik og hornsalt!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Eirik » 31 mar 2009, 13:37

Hmm.. Så eddik og hornsalt er god knall? Dette må testes.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Ingvar N629 » 31 mar 2009, 13:52

Ja bare pass på at eddiken er sterk nok, duger ikke med bordeddik. Blandingsforhold husker jeg ikke, er et par og tjue år siden jeg testa :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
wollis
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 214
Registrert: 02 mar 2009, 02:46
Navn: Thomas
Bil: 2001 9-5 Aero Est.
Sted: Finnøy, Rogaland

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av wollis » 31 mar 2009, 14:05

Hvor mye koster si 1000liter eddik? Ingvar, den idéen hørtes altfor drøy ut med eddik og hornsalt. Det blir altfor dyrt! =P~

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Eirik » 31 mar 2009, 14:15

Koster å være kar :lol:
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Haaka » 31 mar 2009, 16:41

Fin tråd.. :wink:

Har akkurat fått gjennomslag for min 'Drag Eliminator 2000' patentert i Russland, lisensiert for full produksjon i Mexico til neste år, jeg regner vel med å selge ca 150 enheter kommende år:

Drag Eliminator 2000(c) anvender revolusjonerende teknologi innen aerodynamikk, noe som skaper tilnærmet vacuum i bilens ordinære frontareal.

Innretningen er enkel å montere ved to sentrale festepunkt til bilens karosseri, til skiltplate (gjennom forsterking) og tak (OBS! Kan ikke anvendes dersom bilen har soltak), og har full justeringsmulighet i takstag for optimal tilpassing og ved eventuell alternativ bruk.

Drag Eliminator drives av egen drivenhet knyttet til bilens drivaksler gjennom kjededrift. Drevsatser er tilgjengelig for de fleste biler i forskjellige utvekslinger.

Medfølgende drivenhet har innebygget reversgir og kan dermed også anvendes som tradisjonell propelldrift.

OBS! Fotgjengervern er tilvalgsutstyr.
Bilde
Bilde
:wink:

Svar