Turbo-havari NG900
Moderator: Moderatorer
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Turbo-havari NG900
Hei.
Jeg og en kamerat var ute med hans 1997 900turbo med steg 3 i stad.
Så begynte turboen og ule, ikke den vanlige skrikinga/ladinga men rein uling, også tok det ikke lange tiden før det begynte å ryke litt bak. Vi stoppa og sjekket, men så så klart ikke mye.
Den gikk litt urent på tomgang et par sekunder.
Bilen har i skrivende stund gått 189000, og turboen har ikke vært byttet før.
Fler som mener det her kan være turboen?
Jeg og en kamerat var ute med hans 1997 900turbo med steg 3 i stad.
Så begynte turboen og ule, ikke den vanlige skrikinga/ladinga men rein uling, også tok det ikke lange tiden før det begynte å ryke litt bak. Vi stoppa og sjekket, men så så klart ikke mye.
Den gikk litt urent på tomgang et par sekunder.
Bilen har i skrivende stund gått 189000, og turboen har ikke vært byttet før.
Fler som mener det her kan være turboen?
2009 9-3 Aero XWD
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 07 okt 2008, 08:25
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Re: Turbo-havari NG900
Fikk ikke sett så godt, siden det var mørkt.
Men var nok først litt blått, også litt hvitt tror jeg
Men var nok først litt blått, også litt hvitt tror jeg
2009 9-3 Aero XWD
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 30 des 2007, 21:38
- Medlemsnummer: N1230
- Navn: Jon Petter Salberg
- Bil: 900 98't-talladega
- Sted: Stjørdal
Re: Turbo-havari NG900
Den type ulingen du beskriver høres veldig ut som turboen ja, en kompis av meg hadde akkurat samme symptonene, og det var turboen!
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Re: Turbo-havari NG900
okei.
Men rundt 200.000 er vel ca da turboen pleier å ta kvelden?
Bilen har hvertfall rulla 189000 nå.
Men rundt 200.000 er vel ca da turboen pleier å ta kvelden?
Bilen har hvertfall rulla 189000 nå.
2009 9-3 Aero XWD
- vegard N879
- 2.0 bar
- Innlegg: 531
- Registrert: 04 apr 2008, 19:15
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
Re: Turbo-havari NG900
pleier å pleier vet om flere som har 9000 turbo å de har passert over 300 000km før de hadde måttet bytte turboen. men etter det du sier så spøker det sikkert for det kan være turboen. er det steg 3 på den 900en så har sikkert t25en det litt hardt
saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Turbo-havari NG900
jo, steg 3 er beregna for original turbo.stianj skrev:Så original turbo er ikke bra, om man har steg3?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Re: Turbo-havari NG900
Steg 3, sånn ca. Litt usikker på hva du vil ha svaret oppgitt istianj skrev:oki.
Hvor mye tåler den originale turboen?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Re: Turbo-havari NG900
okei, lurte bare på sånn ca hva den tåler
Så rundt 250-260hk med andre ord?
Så rundt 250-260hk med andre ord?
2009 9-3 Aero XWD