cd spiller

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

cd spiller

Legg inn av Toremann » 13 apr 2009, 20:49

bilen: saab 9-3 SS 03 modell.
Bilde

idag har jeg original cd spiller med cd veksler foran. har funnet ut at når det er fuktig ute så hakker cd platene. dette er så klart irriterende å jeg lurer på hvilke alternativer jeg for å sette inn en annen spiller (mp3), siden alt er bygd internt inn i dashbordet, som vist på bilde under.

Bilde

så lurer jeg på om noen her på forumet har koblet sub til forsterkeren som ligger på venstre siden i bagasjerommet. evt hvor stor. eller må jeg strekke strøm og signal kabler til ny forsterker/aktiv sub?
Saab NG 9-3

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: cd spiller

Legg inn av Eirik » 14 apr 2009, 00:17

Dette med at de hakker skyldes kanskje at cd-platene dugger? Husker det var et problem i gamle BMW'en til fattern. Der var veksleren i bagasjerommet, og platene hakket litt de første minuttene bilen var i gang.
Kan være lurt å bruke AC'en ofte, og særlig når du starter kjøreturen, slik at du får tørket luften i bilen.

Ellers er det vel relativt omfattende å bytte spiller på disse bilene, da det er mye rare kontakter og overføringsstandarder. Fiber er vel kanskje også brukt?
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

Re: cd spiller

Legg inn av Toremann » 15 apr 2009, 21:29

takk for svar. har lest litt på gamle tråder om temaet. å har konkludert med at jeg heller skal få installert aux tilkobling i bilen. tusen takk til Mostra, som gav meg en meget relevant link om det jeg lurte på :worship:
Saab NG 9-3

Svar