Nytt effektanlegg 9-3 : Ferrita vs. JT?
Moderator: Moderatorer
- UstaBilstad N1616
- 0.7 bar
- Innlegg: 180
- Registrert: 09 apr 2009, 09:24
- Medlemsnummer: N1616
- Navn: Christian Bilstad
- Bil: 02 SAAB 9-3 2.0T
- Sted: Hamresanden, Kr. Sand
Nytt effektanlegg 9-3 : Ferrita vs. JT?
Hei!
Driver å snuser litt på ny eksos fra Speedparts. Er det noen som har noen erfaringer med JT og Ferrita sine halvsats anlegg? Er det noe problem angående Eu kontroll med noen av dem?
Bilen er forresten en 9-3 turbo 02mod
Takker for svar!:)
Christian
Driver å snuser litt på ny eksos fra Speedparts. Er det noen som har noen erfaringer med JT og Ferrita sine halvsats anlegg? Er det noe problem angående Eu kontroll med noen av dem?
Bilen er forresten en 9-3 turbo 02mod
Takker for svar!:)
Christian
M02 9-3 2.0T
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Prøver du den kjekke søkefunksjonen vi har oppe til venstre så bør du absolutt finne noen svar, dette er et tema som har vært oppe flere ganger tidligere
Rustfritt kontra noe som ruster..... skal vi se.. hmmm .. ikke akkurat et vanskelig valg spør du meg
Rustfritt kontra noe som ruster..... skal vi se.. hmmm .. ikke akkurat et vanskelig valg spør du meg
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Folk Med Peil(tm) har også formeninger om at Ferrita burner smultringer rundt JT mtp passform. Men, igjen - søkefunksjonen vil nok avsløre det du søker av info.
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- viggcab
- 1,5 bar
- Innlegg: 387
- Registrert: 04 aug 2008, 22:41
- Medlemsnummer: N1467
- Navn: roger
- Bil: 2011 bmw x5
- Sted: lillehammer
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Jeg har jt i dag og det ruster desverre litt for fort samt dårligere passform ,men veldig grom lyd for de som ønsker det. skulle jeg ha valgt i dag ville jeg ha valgt ferrita pga en ting at det ikke ruster
2011 BMW X5
- UstaBilstad N1616
- 0.7 bar
- Innlegg: 180
- Registrert: 09 apr 2009, 09:24
- Medlemsnummer: N1616
- Navn: Christian Bilstad
- Bil: 02 SAAB 9-3 2.0T
- Sted: Hamresanden, Kr. Sand
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Takk for alle svar!:)
Da får jeg se hva det blir til:) Men det er jo egentlig ikke noe å lure på, da rust er noe dritt!:)
Men hvordan er luden i Ferrita sitt? Er det kraftigere lyd enn normalt?
Da får jeg se hva det blir til:) Men det er jo egentlig ikke noe å lure på, da rust er noe dritt!:)
Men hvordan er luden i Ferrita sitt? Er det kraftigere lyd enn normalt?
M02 9-3 2.0T
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Jeg kjører Ferrita halvsats på min.
Passformen på det er veldig bra. Plug & play, for å si det slik. Det som er vanskligst er å få av det gamle
Lyden er grovere enn normalt ja, er jo 0,5" større enn orginalt. Men den er ikke noe brølende vil jeg si. Høres småhissig ut, synes jeg.
God romling mellom 2-3000 rpm
Har desverre ikke hørt så mye av JT så kan ikke si så mye om det, men mange sier det blir mye grovere lyd i det. Det er vel 3"?
Nylig EU godkjent min, og de sa ingenting på eksosen min Ble målt standstøy og alt mulig, så det skal nok ikke være noe problem.
Passformen på det er veldig bra. Plug & play, for å si det slik. Det som er vanskligst er å få av det gamle
Lyden er grovere enn normalt ja, er jo 0,5" større enn orginalt. Men den er ikke noe brølende vil jeg si. Høres småhissig ut, synes jeg.
God romling mellom 2-3000 rpm
Har desverre ikke hørt så mye av JT så kan ikke si så mye om det, men mange sier det blir mye grovere lyd i det. Det er vel 3"?
Nylig EU godkjent min, og de sa ingenting på eksosen min Ble målt standstøy og alt mulig, så det skal nok ikke være noe problem.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- untouch4ble N1021
- 2.0 bar
- Innlegg: 515
- Registrert: 05 feb 2007, 06:22
- Medlemsnummer: N1021
- Bil: 9-3ss
- Sted: Byåsen - Trondheim
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Jeg har 2,5" halvsats Ferrita og er meget fornøyd. Har ikke hatt noen problemer på EU-godkjenning. Men jeg synes det lager mer enn nok lyd, jeg har fått flere positive kommentarer på det. Lyden er hvertfall dyp å grom. Eneste minuset er at det reagerer på parabolen haha flimrer
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk
Andree N1021
Andree N1021
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Hadde 3" JT på 9000 Aeroen og det var ett herk.. rustet som fy..
(ref: viewtopic.php?f=12&t=13078&p=89657&hili ... DYI#p89657 )
Og nå har jeg vel sånnsett ordnet med en sweet deal på komplett Ferrita-anlegg. Så det blir stas, hører bare godt om Ferrita
(ref: viewtopic.php?f=12&t=13078&p=89657&hili ... DYI#p89657 )
Og nå har jeg vel sånnsett ordnet med en sweet deal på komplett Ferrita-anlegg. Så det blir stas, hører bare godt om Ferrita
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Sjekk ut http://www.a-alt-avgassystem.se/. Rustfritt, billigere enn Ferrita. Har det på min 9-5, og det fungerer bra. Litt kjedelig enderør.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- UstaBilstad N1616
- 0.7 bar
- Innlegg: 180
- Registrert: 09 apr 2009, 09:24
- Medlemsnummer: N1616
- Navn: Christian Bilstad
- Bil: 02 SAAB 9-3 2.0T
- Sted: Hamresanden, Kr. Sand
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Takker for alle svar!:)
Vi får se hva det blir til:)
Vi får se hva det blir til:)
M02 9-3 2.0T
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Jeg har ingen verdens negative ting å si på JT ang passform, synes monteringen gikk som en lek! Men nå har jeg annen bil enn deg.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Re: Nytt effektanlegg: Ferrita vs. JT?
Har JT med racekat fra turboen og ut på min og det var vel ikke verdens beste passform på det , men det gikk da fint .
Brukte vel kanskje et par timer fra jeg kjørte inn med gammelt anlegg til det nye var prøvekjørt .
Lyden er helt råå
Det verste var egentlig å få downpipen innpå resten av anlegget , virker som de var laget av både forskjellige materialer og helt forskjellige steder . Jeg driver mest med langkjøring , så regner med det holder en del lenger da , enn for dem som bare fiser frem og tilbake til den lokale butikken hver dag .
Brukte vel kanskje et par timer fra jeg kjørte inn med gammelt anlegg til det nye var prøvekjørt .
Lyden er helt råå
Det verste var egentlig å få downpipen innpå resten av anlegget , virker som de var laget av både forskjellige materialer og helt forskjellige steder . Jeg driver mest med langkjøring , så regner med det holder en del lenger da , enn for dem som bare fiser frem og tilbake til den lokale butikken hver dag .
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition