pleie vel å stå bak på magneten. hvis ikkje så kan du søka på modellbetegnelsen. den bør iallefall stå ein plass.
hvis du har 4 tilkoblinga på kver sub så har de 2 spola. 2 tilkoblinga så e det 1 spole
Kjøling til forsterker
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Kjøling til forsterker
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Kjøling til forsterker
2 tilkoblinger mener jeg.. Hva blir resultatet da.. 2 subber med 2 spoler, paralellkoblet og brokoblet.Frode N073 skrev:pleie vel å stå bak på magneten. hvis ikkje så kan du søka på modellbetegnelsen. den bør iallefall stå ein plass.
hvis du har 4 tilkoblinga på kver sub så har de 2 spola. 2 tilkoblinga så e det 1 spole
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Kjøling til forsterker
Vel, ifølge Tor her, som ser ut til å stemme ganske bra, så halverer du impedansen ved brokobling, og når du igjen paralellkobler sub'ene så halverer du enda en gang...Talker skrev: 2 tilkoblinger mener jeg.. Hva blir resultatet da.. 2 subber med 2 spoler, paralellkoblet og brokoblet.
Du kan se på hver spole som "en sub", det jeg ville gjort er å enten få 2 ohm's last om forsterkeren og sub'ene tillater dette eller 4 ohm's last.
Du burde kanskje måle med et multimeter på hver sub, for å finne ut hvilken impedans de har, men veldig rart om det ikke står noen plass.
Finnes endel tegninger hos http://www.rockfordfosgate.com/, som kan hjelpe, bare gå innpå products->subwoofers og velg en som stemmer ca med din med tanke på spole og impedans.
her er forøvrig litt derfra:


her er slik jeg har det nå, er bare en DVC Sub da...

EDIT: Oppdater pga at jeg leste feil

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291