K_Duck N1093 skrev:Får meg til å se Nissan-logoen bakpå der.Paradigm N558 skrev:Er det snakk om en Daewoo ?
Den store bilen er derimot en Dodge Ram.
Så ett annet bilde på nettet, det er nok en primera.
Moderator: Moderatorer
K_Duck N1093 skrev:Får meg til å se Nissan-logoen bakpå der.Paradigm N558 skrev:Er det snakk om en Daewoo ?
Den store bilen er derimot en Dodge Ram.
Sånt får meg til å lure på hvorfor det er så vanskelig å få godkjent veltebur, 4/6-punktsseler osv. i vanlige biler. Hvor mange liv kunne ikke det reddet i trafikken? Selvsagt kan man ikke påby det, men de som vil gjøre bilen sin sikrere burde virkelig få lov til det...untouch4ble N1021 skrev:Godt det var en rallybil og ikke en vanlig bil. Uansett så er det bra at det gikk bra.
Det er jo både og, alt etter hvilken bil det er snakk om. I eldre biler er det jo en lei tendens at beinplassen i forsetene blir kraftig redusert ved front mot front, og da ville et bur gjort underverker. Det spørs jo veldig hvilken type bur som blir installert også, det finnes jo halvbur som monteres fra førerplassen og bakover.kristianur N1169 skrev:Bur er ikke akkurat gull i en front mot front-kollisjon da.
Det er ene og alene pga deformasjonssoner som blir (kan bli) påvirka av et evt bur.
Mulig pga at folk kommer til å føle seg så sikre og stolt over buret sitt at de kjører rally på veien og setter andre i fare.EdHunter N815 skrev:Sånt får meg til å lure på hvorfor det er så vanskelig å få godkjent veltebur, 4/6-punktsseler osv. i vanlige biler. Hvor mange liv kunne ikke det reddet i trafikken? Selvsagt kan man ikke påby det, men de som vil gjøre bilen sin sikrere burde virkelig få lov til det...untouch4ble N1021 skrev:Godt det var en rallybil og ikke en vanlig bil. Uansett så er det bra at det gikk bra.
Ser den, men det er ikke lov fordi om du havner i ei alvorlig ulykke, så får brannvesenet noe å stri med når de skal klippe deg ut av bilen. Men jeg tror nok bur og 6-punkt-seler hadde gjort at flere hadde overlevd uansett... så får medaljens bakside bli at du blir begravd i bilen dinTor N12 skrev:Er jo flere faktorer til at bur ikke er godkjent i vanlige gatebiler, den aller viktigste er nok det faktum at buret faktisk kan være veldig farlig om man ikke bruker 6-punktsseler.. om man har en bil med bur og bare kjører rundt med den vanlige sikkerhetsselen og da kommer ut for en kollisjon så kan jo faktisk sjangsen være stor for at man kan skade seg mere om man skaller hodet i buret.
Andre veien så er det klart at et bur selvfølgelig stort sett er positivt!