Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
zoomit
- 2.0 bar

- Innlegg: 575
- Registrert: 24 nov 2007, 20:21
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
-
Kontakt:
Legg inn
av zoomit » 30 mai 2009, 17:56
Noen som har tips?
Ser biltema & Clas Olsson har til rundt 200 - lappen.
Er vel grei til 1stk dekkskift i året?
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
-
Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Morten-N146 » 30 mai 2009, 18:32
De her helt greit til det bruket, ja. Jeg har et par slike. Og skulle den gå i stykker så er det jo bare å kjøpe en til....
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 30 mai 2009, 21:13
Eg har 2 av dei

Å dei tåle juling

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 30 mai 2009, 21:16
Hvis det er til hjulskift så ja, da holder den sikkert...
Men, de pengene du sparer på å kjøpe en så dårlig jekk kan du fort tape om den en dag svikter eller bekker så jeg ville helt klart heller ha kjøpt en skikkelig en, det er jo tross alt en engangsinvestering for folk flest
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 31 mai 2009, 02:59
Har 2 slike, og 2 bukker, holder i massevis for meg

Men skal du la bilen stå jekket opp over lengre tid.. kjøp bukker!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 31 mai 2009, 09:28
spørs litt på underlaget du står på og! har du betonggulv er det helt greit, men på belegningsstein eller asfalt vil jeg si hjula blir ubehagelig små. jekken skal på en måte trille seg selv under bilen, og om den ikke får gjort det, så drar den bilen mot seg, og DET er skummelt! ordentlige jekker som du får fra 800 og oppover har store fine hjul som takler litt røffere underlag

står du på grus bør du ha en som løfter rett opp.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
freddy85
- 0.7 bar

- Innlegg: 157
- Registrert: 07 feb 2009, 01:07
- Medlemsnummer: N1631
Legg inn
av freddy85 » 31 mai 2009, 11:21
Når man først kjøper er det vel greit å ha en stabil en, slik at man kan løfte på midten istedenfor bare på sidene.
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 31 mai 2009, 14:28
Edward N812 skrev:spørs litt på underlaget du står på og! har du betonggulv er det helt greit, men på belegningsstein eller asfalt vil jeg si hjula blir ubehagelig små. jekken skal på en måte trille seg selv under bilen, og om den ikke får gjort det, så drar den bilen mot seg, og DET er skummelt! ordentlige jekker som du får fra 800 og oppover har store fine hjul som takler litt røffere underlag

står du på grus bør du ha en som løfter rett opp.
Enig. Har en liknende hjemme, og den er ikke stabil. Funker greit på betonggulv, men på feks asfalt er den for ustødig.
Det er utrolig kjedelig og irriterende å måtte jekke bilen opp og ned flere ganger pga ustødig jekk.
Jeg hadde sett etter en som er stødig. Brei og med litt store hjul.
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 31 mai 2009, 15:04
Jeg vil ikke ha en sånn ustødig jekk i garasjen min. Jeg liker at jekkene skal ha litt størrelse. Så får den heller ta opp litt mer plass.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 31 mai 2009, 15:14
Wûrth har en dritgrom jekk med 6 gummihjul , den triller på alt underlag og løfter 2,8tonn mener jeg å huske .
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
zoomit
- 2.0 bar

- Innlegg: 575
- Registrert: 24 nov 2007, 20:21
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
-
Kontakt:
Legg inn
av zoomit » 31 mai 2009, 21:57
Enig, jeg har asfalt og hvis den bikker/ sklier koster det raskt noen 1000- lapper. Skummer nett etter noe annet..
Eventuellt 2stk støttebukker og litt briks.
Sjekk her:
http://www.mobilsentrum.no/products.asp ... 1409552848

Kr 999

+ 249
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 31 mai 2009, 23:01
Men tilbake til det du sa opprinnelig, en jekk som holder til et dekkskift eller to i året.
Trenger du da bukker? For all del, bukker er veldig kjekt og lettvint om man skulle måtte under bilen, men er jo ikke nødvendig ved dekkskifte.
Ville sett etter en solid og stødig jekk, som er brei og har gode hjul.

-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 01 jun 2009, 16:51
zoomit skrev:1stk dekkskift i året?
TurboLars N383 skrev:Wûrth har en dritgrom jekk med 6 gummihjul , den triller på alt underlag og løfter 2,8tonn mener jeg å huske .
ja dette hørtes faktisk helt perfekt ut for trådstarter
Edit: å bytte dekk en gang i året er vel litt ukurrant? 2006: sommerdekk. 2007: vinterdekk. 2008: sommerdekk 2009: vinterdekk

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
zoomit
- 2.0 bar

- Innlegg: 575
- Registrert: 24 nov 2007, 20:21
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
-
Kontakt:
Legg inn
av zoomit » 02 jun 2009, 11:56
Var innom biltema i dag og billigjekken er helt ubrukelig. Alldri om jeg ville ha brukt noe sånt, ang bukker tja skal jazze opp calipera mine med rød lakk så..

N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
-
Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
-
Kontakt:
Legg inn
av Timon » 06 jun 2009, 00:42
zoomit skrev:Var innom biltema i dag og billigjekken er helt ubrukelig. Alldri om jeg ville ha brukt noe sånt, ang bukker tja skal jazze opp calipera mine med rød lakk så..

Helt uenig. Har 199 kroners jekk fra biltema å var ikke noe problem når jeg bytta girkasse eller bremser++ på 9000en. Og jeg har grusgulv..
Heiv under ei stor sponplate og en planke og jekka opp bilen, satte den på bukker (fra biltema) og skrudde i vei. Er vel ingen som skrur på en bil som kun står på jekk, uansett type, vel?
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro