Hadde først i vår et turbohavari, da tenkte jeg greit nok, den hadde jo gått langt, så jeg satte på en anna en som jeg hadde liggende, så bilen kunne rusle og gå til jeg fikk den nye. Men det tok bare en kveld, så tok den turboen kvelden også, så tenkte jeg det samme, at den hadde jo gått langt den å. Og jeg visste jo at det var ganske slark i den.
Så fikk jeg den nye turboen, og fikk satt inn den, for ca 2måneder siden.
Jeg kjørte ordentlig pent maaaaaange mil, uten at jeg husker helt hvor langt jeg kjørte pent, før jeg begynte å kjøre på litt trykk igjen. Det fungerte et par uker, før det kom noen små dotter med blårøyk av og til.
Men nå i dag, så har jeg vel røyklagt hele nabolaget "igjen" og jeg er redd den turboen her er på god vei til å ta kvelden også.
Det vil si 3 turboer, på ca 2-3 måneder.
Jeg har hatt av eksosen og kjent på akslen på den nye turboen, og det er mer slark enn det skal være der.
Bilen fungerer helt fint, men er ikke så veldig pent med all den røyken som velter ut hele tiden

Bilen det gjelder er signaturbilen.
95` ng900T Chip steg1.
Vær så snill, er det noen her som har noen bra tips? Jeg har tenkt på at den ikke får nok olje, det er det fler som tror.
Men oljetrykket rundt motor stemmer jo, og jeg renset alt ordentlig, og vasket og fikk alt av rør osv helt rent før det ble satt på igjen.
Mvh Stianj.