Dagbladet i dag
Moderator: Moderatorer
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Dagbladet i dag
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
chip
Norge er et land for nisser og spesielt interesserte.......
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
Re: Dagbladet i dag
Er vel bare å nappe ut apc'en hvis folk skulle begynne å fatte interesse det vel...Kristian N70 skrev:http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/21/408924.html


mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Rune,
Logikk,
Avgifter,
Biler.
Norske myndigheter har vel aldri klart å kombinere disse tre ordene i en og samme setning!
I Sverige koster en fullt utstyrt 9-5 estate Aero kr 340.000,- svenske!
Men vi får trøste oss med det vi har: Olje = penger, D. høybråten, T. Skogsholm (og alle de andre dyrene på løvebakkeskogen)[/i]
Logikk,
Avgifter,
Biler.
Norske myndigheter har vel aldri klart å kombinere disse tre ordene i en og samme setning!

I Sverige koster en fullt utstyrt 9-5 estate Aero kr 340.000,- svenske!
Men vi får trøste oss med det vi har: Olje = penger, D. høybråten, T. Skogsholm (og alle de andre dyrene på løvebakkeskogen)[/i]
Hilsen Ole-P. N-154
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Ole-P skrev:
Logikk,
Avgifter,
Biler.
Norske myndigheter har vel aldri klart å kombinere disse tre ordene i en og samme setning!![]()
Nei, men de to siste er de altfor flink til å kombinere i en setning... Kast Torill Skogsholm, og få inn Jan Erik Larsen istedenfor...
MVH
Freshmaker
Styrer med DAB og AUX
Kom bare til å tenke på en liten ting. Det er litt rart at de billigste japsene forurenser mer enn en ny Saab?
Burde ikke det være en lite avgifts lettelse for de bilene som forurenser lite, i forhold til vekt/hk??
De billigste asiatiske bilen tar ingen satsning på å lage biler som forurenser lite.... Men jeg tror Saab og GM har brugt en del på dette.
Leste oså i Autofil at Torill Skogsholm
ville ha hydrogen- drevet bil.... Tenk hvis du kræsjer en sånn....
Et ord til Torill Skogsholm: HINDENBURG
Som en av Ingeniør på Saab en gang sa: Med Saab turbo klarer vi å lage en sterk motor med med mange hester uten at det trenger å gå utover størrelse og forbruk
Ha en god dag å la oss endelig håpe at Vensre faller under Sperregransen
Burde ikke det være en lite avgifts lettelse for de bilene som forurenser lite, i forhold til vekt/hk??
De billigste asiatiske bilen tar ingen satsning på å lage biler som forurenser lite.... Men jeg tror Saab og GM har brugt en del på dette.
Leste oså i Autofil at Torill Skogsholm

Et ord til Torill Skogsholm: HINDENBURG

Som en av Ingeniør på Saab en gang sa: Med Saab turbo klarer vi å lage en sterk motor med med mange hester uten at det trenger å gå utover størrelse og forbruk

Ha en god dag å la oss endelig håpe at Vensre faller under Sperregransen

- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
JP: Det finnes firma som driver med dette, bla annet trimmingfirma kan finne ut dette....
Angry saab: Asiatiske biler har ikke fokus på forurensing. Men sannsynligheten for at den norske regjeringen skal minske noen avgifter er heller små... Spesielt med Torill Skogsholm som samferdselsminister.. Hydrogen er greit nok det, sålenge bondeviken og resten av regjeringen kjører det,... Jeg bor jo ikke på østlandet så jeg treffer dem ikke...
Angry saab: Asiatiske biler har ikke fokus på forurensing. Men sannsynligheten for at den norske regjeringen skal minske noen avgifter er heller små... Spesielt med Torill Skogsholm som samferdselsminister.. Hydrogen er greit nok det, sålenge bondeviken og resten av regjeringen kjører det,... Jeg bor jo ikke på østlandet så jeg treffer dem ikke...
Styrer med DAB og AUX
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ja prisane er sjuke, kva var det 9-5 Hirsch 305hk kosta i Sverige? Var det 399k SEK eller var det 499k SEK?
Alex_ander3@hotmail.com: Det er ikkje generelt 1000kr hest, dette er regultert av kor ghammal bilen er, kor monge hestar du har frå før og kor monge du skal ha osv. Men vi er nok enige i at det er altfor dyrt.
OFte kan summen pr. hest vere lavare, og avog til høgre enn 1000 kr/hest.
Husk også på at har du varebil i avgiftsklasse B betalar du berre dei 20% av prisen, og i tilegg får du bruksfrådrag på summen også. Mao, det er snakk om småpengar. Fks på ein M01 9-5 2.0t vare med 150hk orginalt, og du aukar effekta til 190hk vert summen slik: 40hk er 29.5kW, dvs kostar det 34 571:-. Sidan dette er ein varebil får en 80% rabatt på den summen, i avgiftsklasse B vert denne summen 6 914:- om bilen er ny. Når bilen er 3 år (for enkelteheitsskuld, dette gå på regdato kontra dagens dato, for å få bruksfrådrag for 3 år må dagens dato vere tre år etter reg. datoen) er bruksfrådraget på 45%, vert summen å betale 3802:-.
Selfølgelig er denne summen altfor høgt sånn sett, men det var berre for å illustrere at ein hets ikkje alltid kosta 1000 kr i avgift. I dette reknestykket er summen 95:- pr hest.
Rune N35: Grunnen til at det skal betalast meir avgift når forbruket minstar er for å kompansere bensinskatten. ;D
Er nok enig med fleirtalet her, at det ikkje skulle vore eingongsavgift, men det kan vi nok berre drøyme om...
Alex_ander3@hotmail.com: Det er ikkje generelt 1000kr hest, dette er regultert av kor ghammal bilen er, kor monge hestar du har frå før og kor monge du skal ha osv. Men vi er nok enige i at det er altfor dyrt.
OFte kan summen pr. hest vere lavare, og avog til høgre enn 1000 kr/hest.
Husk også på at har du varebil i avgiftsklasse B betalar du berre dei 20% av prisen, og i tilegg får du bruksfrådrag på summen også. Mao, det er snakk om småpengar. Fks på ein M01 9-5 2.0t vare med 150hk orginalt, og du aukar effekta til 190hk vert summen slik: 40hk er 29.5kW, dvs kostar det 34 571:-. Sidan dette er ein varebil får en 80% rabatt på den summen, i avgiftsklasse B vert denne summen 6 914:- om bilen er ny. Når bilen er 3 år (for enkelteheitsskuld, dette gå på regdato kontra dagens dato, for å få bruksfrådrag for 3 år må dagens dato vere tre år etter reg. datoen) er bruksfrådraget på 45%, vert summen å betale 3802:-.
Selfølgelig er denne summen altfor høgt sånn sett, men det var berre for å illustrere at ein hets ikkje alltid kosta 1000 kr i avgift. I dette reknestykket er summen 95:- pr hest.
Rune N35: Grunnen til at det skal betalast meir avgift når forbruket minstar er for å kompansere bensinskatten. ;D
Er nok enig med fleirtalet her, at det ikkje skulle vore eingongsavgift, men det kan vi nok berre drøyme om...
Torill Skogsholm sa at biler som har lave co2 utslipp og bruker lite bensin burde belønnes med lavere avgifter. ser jo det
Bare tenker på kollektiv satsningen hvem er interessert i å dra med 2-4 unger på trikken/bussen?
Det er mye bedre å plassere dem i baksete på en Saab.
80 % av overskuddet fra Bomringen i Oslo gikk til Oslo Sporveier og ikke til bedre veier som lovet.
Hvorfor må Bilistene betale for et ubrukelig Sporveisnett?
De har vel ca 50.000 reisene hver dag og med de billetter prisene burde det være lønnsomt!!
Mistenker Torill Skogsholm for å være medlem av Natur og ungdom

Bare tenker på kollektiv satsningen hvem er interessert i å dra med 2-4 unger på trikken/bussen?


80 % av overskuddet fra Bomringen i Oslo gikk til Oslo Sporveier og ikke til bedre veier som lovet.

Hvorfor må Bilistene betale for et ubrukelig Sporveisnett?
De har vel ca 50.000 reisene hver dag og med de billetter prisene burde det være lønnsomt!!

Mistenker Torill Skogsholm for å være medlem av Natur og ungdom
