Er like forvirra som det en tennåring er i en Damegarderobe
Problem: T8 ryker som bare #?%#
Moderator: Moderatorer
-
Guest
Problem: T8 ryker som bare #¤%#
Hei har et lite problem med turboen min tror jeg. Det ryker hvit som bare #¤%#¤%... når jeg gasser. Har hørt at det er turboen som er moden for pensjon. Den lader jo ganske bra
Er like forvirra som det en tennåring er i en Damegarderobe

Er like forvirra som det en tennåring er i en Damegarderobe
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
-
Gjest
-
Gjest
-
Guest
-
Jp
-
JP
-
Gjest
Er det mye hvit røyk eller bare litt? Og er det under hard belastning/høt turtall at det kommer eller er det hele tiden?
På T8 er det vel kun oljekjølte turboer og det vil si at det ikke er den som er gåen siden det ikke er noe vann i nærheten av den. Den hvite røyken kan komme når motoren er kald og rå og det er kaldt ute. Da er det bare litt hvit røyk som forsvinner etterhvert. Dette er normalt. Hvis du har hvit røyk når motoren er varm og temperaturen ute er over 15grader så er det ting som må sjekkes. Da er det mest sannsynlig topppakningen din. Det kommer da vann inn i sylinderen som fordamper og kommer ut av eksosrøret.
Sjekk om du har mer røyk ved belastning. Har du det så ER det topppakningen din. Den er ikke dyr å bytte som nevnt over. Koster deg ca 400 på speedparts. En innsugspakning koster vel ikke stort mer enn en hundrings og er veldig enkel å bytte selv. Følger du Haynes boka så går det greit, der er det beskrevet trinn for trinn hvordan det gjøres.
Lykke til
På T8 er det vel kun oljekjølte turboer og det vil si at det ikke er den som er gåen siden det ikke er noe vann i nærheten av den. Den hvite røyken kan komme når motoren er kald og rå og det er kaldt ute. Da er det bare litt hvit røyk som forsvinner etterhvert. Dette er normalt. Hvis du har hvit røyk når motoren er varm og temperaturen ute er over 15grader så er det ting som må sjekkes. Da er det mest sannsynlig topppakningen din. Det kommer da vann inn i sylinderen som fordamper og kommer ut av eksosrøret.
Sjekk om du har mer røyk ved belastning. Har du det så ER det topppakningen din. Den er ikke dyr å bytte som nevnt over. Koster deg ca 400 på speedparts. En innsugspakning koster vel ikke stort mer enn en hundrings og er veldig enkel å bytte selv. Følger du Haynes boka så går det greit, der er det beskrevet trinn for trinn hvordan det gjøres.
Lykke til
-
Guest
- Glenn N101
- 1,5 bar

- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
Du får vannavkjølte turboer på T8 også, husker ikke helt nårtid det kom, men hadde det ihvertfall på min T8.Anonymous skrev:Er det mye hvit røyk eller bare litt? Og er det under hard belastning/høt turtall at det kommer eller er det hele tiden?
På T8 er det vel kun oljekjølte turboer og det vil si at det ikke er den som er gåen siden det ikke er noe vann i nærheten av den. Den hvite røyken kan komme når motoren er kald og rå og det er kaldt ute. Da er det bare litt hvit røyk som forsvinner etterhvert. Dette er normalt. Hvis du har hvit røyk når motoren er varm og temperaturen ute er over 15grader så er det ting som må sjekkes. Da er det mest sannsynlig topppakningen din. Det kommer da vann inn i sylinderen som fordamper og kommer ut av eksosrøret.
Sjekk om du har mer røyk ved belastning. Har du det så ER det topppakningen din. Den er ikke dyr å bytte som nevnt over. Koster deg ca 400 på speedparts. En innsugspakning koster vel ikke stort mer enn en hundrings og er veldig enkel å bytte selv. Følger du Haynes boka så går det greit, der er det beskrevet trinn for trinn hvordan det gjøres.
Lykke til
Det var en 88mod
Glenn N101
-
Guest
Brukte topp tett som jeg kjøpte hos thorsov til ødelagt topp pakning. Det ryker fortsatt, er det innsugspakning har ikke opplevd hvit røyk når jeg når den er stabil ved høye turtall bare i det jeg trykker pedalen inn.
Nå truer fattern med at bilen skal bli spiker vil ikke påkoste bilen noe særlig mer
Nå truer fattern med at bilen skal bli spiker vil ikke påkoste bilen noe særlig mer
-
Gjest
Hvis det bare ryker litt hvitt akkurat når du gir gass og ikke ellers, i tillegg til at bilen går som den skal så kan det vel ikke være så farlig å kjøre med den heller.
Jeg vet ikke hvor effektiv den topplokkstett er, men vil vel ikke tro den klarer å tette helt, den er vel mer bare for å være en slags temporær løsning til du får tak i pakning og får byttet den.
Jeg vet ikke hvor effektiv den topplokkstett er, men vil vel ikke tro den klarer å tette helt, den er vel mer bare for å være en slags temporær løsning til du får tak i pakning og får byttet den.
[/url]