
9000 lader volsomt mye
Moderator: Moderatorer
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
9000 lader volsomt mye
Skal egentlig ha 0.35 ladetrykk uten chip i, og ca 1,1 med. Nå har jeg kjørt 1 dag uten chip og da har den gått normalt, men i dag da jeg skulle hjem ifra jobb, uten chippen tilkoblet MV'n vel og merke lada den plutselig 1,4 +++
Hva i hel.... er galt? Når jeg tenker over det i ettertid er det jo sykt drag, men er jo slett ikke bra for hverken turbo eller motor.

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Re: 9000 lader volsomt mye
Gåen etter 3 mnd? Både turbo og MV er speller nytt.Daniel N683 skrev:Kan høres ut som en gåen magnetventil.. sjekk om du kan få prøvebyttet med noen andre..
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: 9000 lader volsomt mye
Fikk du målt opp drivsteget i Trionicboksen før du byttet MV?Isdahl N1069 skrev:Gåen etter 3 mnd? Både turbo og MV er speller nytt.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 9000 lader volsomt mye
Er da ikke uvanlig at mv'er ryker, nye som gamle men spes de uorginale 
Sjekk også at ingen slange har hoppet av til deg da, kan jo være slangen til mv'n som har hoppet av også

Sjekk også at ingen slange har hoppet av til deg da, kan jo være slangen til mv'n som har hoppet av også

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Re: 9000 lader volsomt mye
Lar SP titte på det på onsdag. Best det, vil ikke begynne å kødde for mye nedi der. Alt som har med installering av chip er det jo SP som gjorde, hva de gjorde med drivsteget aner jeg ikke
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Re: 9000 lader volsomt mye
Måtte bare "sjekke" at bilen lada det den skulle i kveld, så putta inn chippen på vei hjem ifra Skiptvet, og da skal den ca lade 1.0-1.1 bar, med Steg 1 chip sant? Kan noen fortelle meg hvorfor den da lader 1.3-1.5????
Da holder jo ikke chippen det den lover. Om jeg hadde hatt en ny bil, så ville jeg seff vært glad for det lille extra, men når det begynner å gå virkelig hardt utover det mekaniske fordi den lader mer enn den skal, hva skal man gjøre da? Garantisak, mtp software?

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Re: 9000 lader volsomt mye
MV og programvare er kjøpt hos SpeedpartsDaniel N683 skrev:Kan skje.. har vært borti flere biler som ladder det turboen er god for når MV fusket.. Ny MV så ble alt braIsdahl N1069 skrev:Gåen etter 3 mnd? Både turbo og MV er speller nytt.Daniel N683 skrev:Kan høres ut som en gåen magnetventil.. sjekk om du kan få prøvebyttet med noen andre..
Edit: har du kjøpt ny (orginal fra Saab) MV fra en Saab forhandler?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 lader volsomt mye
dette har jo ikke noe med softwaren din å gjøre, den endrer seg jo ikke over tid?! enten har du en gåen magnetventil, svidde drivsteg i hjernen, eller så har rett og slett slangen fra magnetventil til wastegate hoppa av. har du sjekka det?
IKKE prøvebytt med en annen magnetventil, hvis noe har forårsaka kortslutning på de du har nå, vil det sannsynligvis skje på et blunk med ny magnetventil også.
IKKE prøvebytt med en annen magnetventil, hvis noe har forårsaka kortslutning på de du har nå, vil det sannsynligvis skje på et blunk med ny magnetventil også.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Re: 9000 lader volsomt mye
Slanger har jeg sjekket, ikke som jeg ser at noen har hoppet av. Men når du snakka om svidde drivsteg i hjernen, mener du da styrboksen som ligger i akvariet?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Fredrik N707
- 0.7 bar
- Innlegg: 104
- Registrert: 25 jul 2006, 03:23
- Sted: Drammen
Re: 9000 lader volsomt mye
Ja drivstegene er transistorene som styrer magnetventilen. Disse sitter loddet på kretskortet i styrboksen.Isdahl N1069 skrev:Slanger har jeg sjekket, ikke som jeg ser at noen har hoppet av. Men når du snakka om svidde drivsteg i hjernen, mener du da styrboksen som ligger i akvariet?
Hvis disse er ødelagt vil ofte dette medføre at magnetventilen din blir brennt/kortsluttet.
Dette går også andre veien, slik at om magnetventilen din er kortsluttet vil den ta knekken på drivstegene i hjernen.
Med andre ord kan det fort bli en dyr affære om man ikke sjekker drivstegene før man bytter en gåen MV.
M06 Saab 9-5 Vector
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T