Foran ved radiator fant jeg noe som ser ut som en vakumstyring ,men jeg vet ikke hva den er til.
Den er grå med 3 slanger som ikke er koblet til ,på toppen er det en kabel tilkoblet noen som vet hva den er til
vakum styring 900 1987 turbo
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
vakum styring 900 1987 turbo
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: vakum styring 900 1987 turbo
Det er magnetventilen tenker jeg. Er den som styrer turbotrykket ditt
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: vakum styring 900 1987 turbo
Javel ser ut som turboen virker som den skal måler i bilen slår ut hva med de 3 slangene hvor skal de
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: vakum styring 900 1987 turbo
Om jeg forstod ditt siste innlegg riktig, så lurer du på hvor de 3 slangene skal kobles til?
Du får se på magnetventilen, der finner du en bokstav ved hver "utgang".
W - kobles til wastegateklokken
R - kobles til midt på trykkrøret som går inn på turboen.
C - til kompressorhus (på turbo)
Om noen har tuklet med dette vil jo ikke APC kunne justere turbotrykk slik den skal. Jeg ville fått koblet til MV Ellers bør du vel også ta av kontakten på denne for så å kjøre en liten runde og se hvor høyt ladetrykk du da har, dette er grunnladetrykket ditt, og skal ligge rundt ~0,4bar.
Du får se på magnetventilen, der finner du en bokstav ved hver "utgang".
W - kobles til wastegateklokken
R - kobles til midt på trykkrøret som går inn på turboen.
C - til kompressorhus (på turbo)
Om noen har tuklet med dette vil jo ikke APC kunne justere turbotrykk slik den skal. Jeg ville fått koblet til MV Ellers bør du vel også ta av kontakten på denne for så å kjøre en liten runde og se hvor høyt ladetrykk du da har, dette er grunnladetrykket ditt, og skal ligge rundt ~0,4bar.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: vakum styring 900 1987 turbo
Hei skal se om jeg ikke kan finne ut av det nå
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania