Okay, jeg har hatt problemer med ladinga på og'en før, mange ganger. siden sist jeg la inn et innlegg her har jeg også funnet strømtyven min, så det problemet er ute av verden!
men når jeg kjørte hjem fra hytta i dag, så begynte plutselig turtellernåla å leve sitt eget liv. har ikke lagt merke til dette når jeg har sliti med ladinga før? og det helt store mysteriet er:
måler 7,noe V på batteriet, typisk måling jeg får etter en liten stunds kjøring uten lading, MEN dynamoen som jeg nettopp har bytta regulator på, måler 15,5 V. den skal da gi seg på 14,noe? kan det være at dette overbelastet batteriet mitt, så det dævva? det viste 7V med motoren på altså.
OG en gang for alle: hvor skal den grønne/hvite ledningen til ladelampa sitte? det står. jeg har to pinner den passer inn på, og jeg har hørt den skal sitte der det står D+. men de og'ene jeg har sett på i det siste har den satt inn på den pinnen som sitter klemt på med muttere, altså bare et par centimetere fra den andre pinnen.
NOK et nytt ladeproblem, og900
Moderator: Moderatorer
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
NOK et nytt ladeproblem, og900
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: NOK et nytt ladeproblem, og900
lurer på om jeg har rekord i å finne ut av problemene mine før noen rekker å svare her på forumet?
plusskabelen fra starteren hadde klart å slite seg løs ved dynamoen gitt. vanskelig å se for den lå og lente seg så fint inntil der den skulle. ny og frisk kabel er nå montert og jeg klarte heldigvis å redde batteriet med en litt kraftig lader.
plusskabelen fra starteren hadde klart å slite seg løs ved dynamoen gitt. vanskelig å se for den lå og lente seg så fint inntil der den skulle. ny og frisk kabel er nå montert og jeg klarte heldigvis å redde batteriet med en litt kraftig lader.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s