Hei!
Lurte på kvar folket annonserar bil (og selfølgelig får den selt....), har brukt Autodb før, men no i salget av 9000-enen er det ikkje ein kjeft som har ringt i det heile. Kan ikkje sjå den er so utrulig feilprisa heller, har tom. skrive i annonsa at et er prutingsmonn... :/
Er finn.no el. verdt dei 150:- spenna som dei skal ha for å selge bil via ei nettannonse?
Annonsering av bil
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er snakk om ein M91 9000 2.3 Turbo 16 (200hk).
Sjekk salgsannonse her på Biler Selges-forumet, der finn du info og link til ei internettsider der det finns ein del bilder på bilen.
Freshmaker: Det er finn.no eg også brukar, men ved tidligare bilsalg eg har vore involvert i har Autodb funka bra. Men somsagt er det ei stund sidan, og markedet svingar fort.
Får sjekke nøyare ut finn.no, er foressten ei finn.no annonse kombinert med avis-annonse i BT eller Aftenposten noko å satse på? Nokre med positive erfaringar?
Sjekk salgsannonse her på Biler Selges-forumet, der finn du info og link til ei internettsider der det finns ein del bilder på bilen.
Freshmaker: Det er finn.no eg også brukar, men ved tidligare bilsalg eg har vore involvert i har Autodb funka bra. Men somsagt er det ei stund sidan, og markedet svingar fort.
Får sjekke nøyare ut finn.no, er foressten ei finn.no annonse kombinert med avis-annonse i BT eller Aftenposten noko å satse på? Nokre med positive erfaringar?
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Frode N220
- 1,5 bar
- Sted: Stjørdal
Jeg har en kamerat som selger MYE bruktbil her i området - 200-300 biler i året. Han sier at det er på finn.no at man selger bil.
Autodb.no er for de som lurer på og som vil prøve å få en "høy" pris?
Mye av grunnen til dette er at det er gratis å annonsere på db. Dessuten har jo finn en mye bedre søkemotor som gjør det lettere finne det du leter etter.
Faktisk så bruker flere og flere bilforhandlere å sette opp et søk med data på din bil for å finne hva de kan selge den for ved et innbytte. Bruktbillisteprisboka er på veg ut. Det er finn som er fakta og styrende i dag!!!
Kompisen sier dessuten at markedet normalt er bra i september, brukbart i oktober og dårlig i november og desember.
Har selv annonsert Estaten på finn og db i noen uker. Dette til en pris som merkeforhandleren mener er riktig for et slikt kinder-egg av en bil (fire ønsker i ett - men, det er jo ikke mulig!). De ville ha priset bilen om lag 15 000 høyere.
Respons: NADA! Ikke så mye son en telefon eller e-post, ikke en gang en SMS.
Også bilene jeg vurderer å kjøpe har vært annonsert lenge, med stadige reduksjoner i pris. Jeg tror det er litt tregt...
Autodb.no er for de som lurer på og som vil prøve å få en "høy" pris?
Mye av grunnen til dette er at det er gratis å annonsere på db. Dessuten har jo finn en mye bedre søkemotor som gjør det lettere finne det du leter etter.
Faktisk så bruker flere og flere bilforhandlere å sette opp et søk med data på din bil for å finne hva de kan selge den for ved et innbytte. Bruktbillisteprisboka er på veg ut. Det er finn som er fakta og styrende i dag!!!
Kompisen sier dessuten at markedet normalt er bra i september, brukbart i oktober og dårlig i november og desember.
Har selv annonsert Estaten på finn og db i noen uker. Dette til en pris som merkeforhandleren mener er riktig for et slikt kinder-egg av en bil (fire ønsker i ett - men, det er jo ikke mulig!). De ville ha priset bilen om lag 15 000 høyere.
Respons: NADA! Ikke så mye son en telefon eller e-post, ikke en gang en SMS.
Også bilene jeg vurderer å kjøpe har vært annonsert lenge, med stadige reduksjoner i pris. Jeg tror det er litt tregt...

Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"