Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar
![1.2 bar 1.2 bar](./images/ranks/rank_3.gif)
- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 22 okt 2009, 18:45
Har ettermontert xenonlys i nærlysa på bilen min ( saab 9-5) Dette funket veldig bra helt til jeg satt lysbryteren på kun parklys! Da ble det et VANVITTIG lysshow! Hva kan dette være og hvordan kan jeg fjerne det??? :S Snakket med han jeg kjøpte det av og han trodde årsaken var at det fortsatt kom litt strøm til nærlysene når jeg hadde bryteren på parklys.. Og hvis dette var tilfellet måtte jeg kanskje koble inn et relee og greier.............. uff... Er det ikke en lettere måte og ordne det???
P.s : Når jeg skrur over bryteren til parklys tar det 3 sekunder, så kommer det feilmelding. Men tror ikke det vil hjelpe med en feilkodefjerne, for det fjerner jo bare feilkoden og ikke feilen?
Skal montere tåkelys, derfor jeg MÅ ha parklys!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Dan Magnus
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 150
- Registrert: 01 mai 2009, 22:38
- Navn: Dan Magnus Furuvarp
- Bil: 2004 SAAB 9-5 Vector Estate
-
Kontakt:
Legg inn
av Dan Magnus » 24 okt 2009, 12:20
dette skulle jeg gjerne hatt svar på og da mine originale xenon lamper også blinker vannvittig i det jeg bytter i fra kjørelys til parklys. kanskje det skal være slik??
Uannsett en litt artig feature på E6 kan jeg tenke meg.....
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
-
Kontakt:
Legg inn
av Andrew N1328 » 24 okt 2009, 12:48
Det at xenon-pærene blinker etter å ha skrudd dem av kan ha med reststrømmer i elektronikken å gjøre, og er ikke unormalt, men vedvarer blinkingen(over 5sek) så kan det ha med strømpulsene som sendes(tilbakemelding for å sjekke at pæra er i orden).
Har desverre ingen løsning.
-
Dan Magnus
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 150
- Registrert: 01 mai 2009, 22:38
- Navn: Dan Magnus Furuvarp
- Bil: 2004 SAAB 9-5 Vector Estate
-
Kontakt:
Legg inn
av Dan Magnus » 24 okt 2009, 21:02
ok så det er ikke "feil" nei mine blinker bare i et par sek, og jeg også lurte bare på om det "lader" seg for det er tross alt 30.000volt i det systemet..
-
Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
-
Kontakt:
Legg inn
av Andrew N1328 » 24 okt 2009, 22:17
Dan Magnus skrev:ok så det er ikke "feil" nei mine blinker bare i et par sek, og jeg også lurte bare på om det "lader" seg for det er tross alt 30.000volt i det systemet..
Ville ikke ansett det som feil nei. mine gamle pærer (original fra fabrikk) blinket endel når jeg skrudde de av, og på, men de nye pærene fra speedparts blinker ikke...
Dette er uansett helt normalt på gasspærer... har faktisk vært bort i at lysrør/gasspærer lyser bare pga magnet-felt(i nærheten av trafo'er, høyspent o.l.), men det er ikke farlig..
-
Jimmen
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 95
- Registrert: 23 okt 2009, 23:43
Legg inn
av Jimmen » 27 okt 2009, 23:44
Har ettermontert ivertfall 15stk xenon kit, og har ALDRI vært bort i at de blinker etter du har skrudd dem av.
Prøv med ny jording, for får de litt for lite strøm så blinker de i oppstartfasen og.
Første jeg ville sjekket var jordingen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9000 2.3 turbo. 91.-
B234L - 230HK
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar
![1.2 bar 1.2 bar](./images/ranks/rank_3.gif)
- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 28 okt 2009, 16:33
Men når jeg skrur over bryteren på parklys, skal jo hovedlysene egentlig ikke ha strøm? for strømmen til parklysa går ikke igjennom hovedpæra?...
-
Jimmen
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 95
- Registrert: 23 okt 2009, 23:43
Legg inn
av Jimmen » 10 nov 2009, 20:04
Daniel2.3t skrev:Men når jeg skrur over bryteren på parklys, skal jo hovedlysene egentlig ikke ha strøm? for strømmen til parklysa går ikke igjennom hovedpæra?...
Nei, aldri vært bort i det ivertfall jeg.
Da må det jo være ett brudd i en kabel en plass?
Saab 9000 2.3 turbo. 91.-
B234L - 230HK
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar
![1.2 bar 1.2 bar](./images/ranks/rank_3.gif)
- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 12 nov 2009, 17:32
Jimmen skrev:Daniel2.3t skrev:Men når jeg skrur over bryteren på parklys, skal jo hovedlysene egentlig ikke ha strøm? for strømmen til parklysa går ikke igjennom hovedpæra?...
Nei, aldri vært bort i det ivertfall jeg.
Da må det jo være ett brudd i en kabel en plass?
det funker jo hvis jeg har orginal pærene i, så da er det jo ikke noe brudd.. Men er parklyspæra koblet via hovedpæra, eller har den egen krets?
-
Marius Bruheim
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Legg inn
av Marius Bruheim » 15 nov 2009, 17:44
Jeg har hatt samme problemet tidligere, og jeg skiftet balast. Men det kan bare være rein flaks
Du kan da legge opp et rele sett? Rett fra + og - på bilen, så kobler du på signalledningen på hovedlysene.
Er vel egentlig ikke slik man skal gjøre, men kanskje det hjelper?
SÅ har jeg hørt mange som har hatt for lav spenning, men kan være tilfeldigheter
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch
"
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar
![1.2 bar 1.2 bar](./images/ranks/rank_3.gif)
- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 19 nov 2009, 17:43
Marius Bruheim skrev:Jeg har hatt samme problemet tidligere, og jeg skiftet balast. Men det kan bare være rein flaks
Du kan da legge opp et rele sett? Rett fra + og - på bilen, så kobler du på signalledningen på hovedlysene.
Er vel egentlig ikke slik man skal gjøre, men kanskje det hjelper?
SÅ har jeg hørt mange som har hatt for lav spenning, men kan være tilfeldigheter
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeg kan, det, men vil helst ikke legge opp masse ledninger og greier:P Men hvis jeg skrur bryteren på parklys FØR jeg starter bilen så blinker det ikke,, er bare når jeg skal skru av :s hehe..
-
Marius Bruheim
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Legg inn
av Marius Bruheim » 19 nov 2009, 18:56
Daniel2.3t skrev:Marius Bruheim skrev:Jeg har hatt samme problemet tidligere, og jeg skiftet balast. Men det kan bare være rein flaks
Du kan da legge opp et rele sett? Rett fra + og - på bilen, så kobler du på signalledningen på hovedlysene.
Er vel egentlig ikke slik man skal gjøre, men kanskje det hjelper?
SÅ har jeg hørt mange som har hatt for lav spenning, men kan være tilfeldigheter
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeg kan, det, men vil helst ikke legge opp masse ledninger og greier:P Men hvis jeg skrur bryteren på parklys FØR jeg starter bilen så blinker det ikke,, er bare når jeg skal skru av :s hehe..
Ok
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
På min 9000 har jeg tatt ut sikringen for kjørelys når bryteren står på 0:P
Har du canbus balaster:P?
Har du prøvet med andre balaster ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch
"
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar
![1.2 bar 1.2 bar](./images/ranks/rank_3.gif)
- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 20 nov 2009, 13:20
Marius Bruheim skrev:Daniel2.3t skrev:Marius Bruheim skrev:Jeg har hatt samme problemet tidligere, og jeg skiftet balast. Men det kan bare være rein flaks
Du kan da legge opp et rele sett? Rett fra + og - på bilen, så kobler du på signalledningen på hovedlysene.
Er vel egentlig ikke slik man skal gjøre, men kanskje det hjelper?
SÅ har jeg hørt mange som har hatt for lav spenning, men kan være tilfeldigheter
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeg kan, det, men vil helst ikke legge opp masse ledninger og greier:P Men hvis jeg skrur bryteren på parklys FØR jeg starter bilen så blinker det ikke,, er bare når jeg skal skru av :s hehe..
Ok
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
På min 9000 har jeg tatt ut sikringen for kjørelys når bryteren står på 0:P
Har du canbus balaster:P?
Har du prøvet med andre balaster ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nei, har ikke canbus ballaster og har heller ikke prøvd noen andre, siden jeg ikke vil kjøpe mer bare for å prøve:P
-
kevin86
- 1,5 bar
![1,5 bar 1,5 bar](./images/ranks/rank_4.gif)
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
-
Kontakt:
Legg inn
av kevin86 » 06 mai 2010, 21:50
hei, funnet noe løsning her?
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
-
Marius Bruheim
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Legg inn
av Marius Bruheim » 06 mai 2010, 22:51
kevin86 skrev:hei, funnet noe løsning her?
Jeg vil tro at det var mye tull PGA feile balaster, har hørt at 9-5 må ha Canbus balaster
MVH Marius
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch
"