Hei godtfolk.
Jeg har et lite problem som jeg ikke finner ut av, og håper noen her har vært borti problematikken.
Min originale ECU er merket med dele nr 4300887.
Jeg har tilgang til en lett trimmet boks som er merket med 4302972.
For å gjøre historien kort, så vil ikke bilen starte med trimmeboksen.
Det er såvidt den tenner helt i starten av kinningen, så er det dødt.
Jeg aner ikke hvilken årsmodell, eller hvilken motor den "nye" boksen sto i originalt, utover at den sto i en 9000.
Hvilken motor sto trimboksen i originalt?
Er det noen grunn til at den ikke passer i min bil?
edit: Ops. det ble visst trimsnakk dette. Flytt gjerne posten til rett kategori!
Bytte ECU 1994 9000 2,3ltt
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 144
- Registrert: 23 des 2006, 12:04
- Medlemsnummer: 1361
- Navn: Stian
- Bil: '94 9000 CSE 2,3t
- Sted: Tysnes
Bytte ECU 1994 9000 2,3ltt
MY09 9-3SC 1,9TiD
M94 9000 2,3t CSE
Godbilen!
M78 99 2,0L RIP
M94 9000 2,3t CSE

M78 99 2,0L RIP

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte ECU 1994 9000 2,3ltt
Startsperre er jo en mulighet? 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 144
- Registrert: 23 des 2006, 12:04
- Medlemsnummer: 1361
- Navn: Stian
- Bil: '94 9000 CSE 2,3t
- Sted: Tysnes
Re: Bytte ECU 1994 9000 2,3ltt
Jammen jammen ... 
I og med at denne nye boksen er en trimboks... Burde ikke startsperre og slikt være slått av?
Eller er det ikke i ECUen at den sperren ligger?
Bare så det er sagt, sp har jeg ikke snøring på dette.
Men om jeg ringer et trimselskap og bestiller en oppgradert boks.
Er det ikke bare å putte den i bilen når den kommer?
Må alle som har trimmet bilene sine her gifte inn boksene med Tech2?
Men forstår jeg det erett at det ikke skal være noe grunn (bortsett fra startsperre) at de to delenumrene kan brukes om hverandre?

I og med at denne nye boksen er en trimboks... Burde ikke startsperre og slikt være slått av?

Eller er det ikke i ECUen at den sperren ligger?
Bare så det er sagt, sp har jeg ikke snøring på dette.
Men om jeg ringer et trimselskap og bestiller en oppgradert boks.
Er det ikke bare å putte den i bilen når den kommer?
Må alle som har trimmet bilene sine her gifte inn boksene med Tech2?

Men forstår jeg det erett at det ikke skal være noe grunn (bortsett fra startsperre) at de to delenumrene kan brukes om hverandre?
Sist redigert av Stian9k den 07 nov 2009, 19:47, redigert 1 gang totalt.
MY09 9-3SC 1,9TiD
M94 9000 2,3t CSE
Godbilen!
M78 99 2,0L RIP
M94 9000 2,3t CSE

M78 99 2,0L RIP

-
- 0.7 bar
- Innlegg: 144
- Registrert: 23 des 2006, 12:04
- Medlemsnummer: 1361
- Navn: Stian
- Bil: '94 9000 CSE 2,3t
- Sted: Tysnes
Re: Bytte ECU 1994 9000 2,3ltt
Å fillernDaniel N683 skrev:Det er mulig å få den levert ferdig programmert mot din startsperre.. derfor enkelte selskaper ber deg oppgi chassinummer når du bestiller


MY09 9-3SC 1,9TiD
M94 9000 2,3t CSE
Godbilen!
M78 99 2,0L RIP
M94 9000 2,3t CSE

M78 99 2,0L RIP
